Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 CRDi 136KM 100kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Dostępna na rynku od 2016 roku, najnowsza i obecnie produkowana, szósta generacja modelu. Stylistycznie Hyundai Elantra VI jest kontynuacją filozofii poprzednika, który był zaprojektowany zgodnie z językiem designu „fluidic sculpture”. Samochód względem modelu V generacji nieco się powiększył – jest dłuższy o 20 mm oraz o 25 mm szerszy. Podobnie jak poprzednik, powstał na platformie podłogowej, na której zbudowano jego bliźniaczego hatchbacka, Hyundaia i 30 oraz Kię Cee’d. Hyundai Elantra oferowany jest w wersjach sedan oraz coupe.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny BlueDrive
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny BlueDrive
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Filip
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 CRDi 136KM 100kW
Odebrałem Elantrę w wersji Elite z silnikiem diesla i skrzynią manualną nieco ponad rok temu. Po pokonaniu 40tyś km mogę z czystym sumieniem polecić ten samochód. Sam wygląd(biały jest bezkonkurencyjny!) już sprawia, że aż chce się do niego wsiąść. Samochód jest wygodny i cztery osoby mogą podróżować nim w bardzo komfortowych warunkach na długich dystansach(na jednym baku pokonuję około 850km). Jeśli chodzi o spalanie to przy ekonomicznej jeździe da się zejść do średniej 4,6l/100km w trasie. Przy nieco cięższej nodze wychodzi mi średnio 5,3l/100km. Jedyne czego może brakować przyszłemu użytkownikowi Elantry to lepszego przyspieszenia. Nie jest to samochód zbyt "zrywny", ale wydaje mi się, że da się przeżyć zważywszy na komfort jazdy. Zawieszenie jest GENIALNE! Jeżdżę codziennie lokalnymi drogami, a wszyscy dobrze wiemy co to u nas oznacza. Samochód świetnie znosi wyboje i nierówności na drodze. Co do wyposażenia to jak na taką cenę jest naprawdę FULL WYPAS. Kamerka cofania, czujniki parkowania, radio z bluetooth i dotykowym ekranem, automatyczna klima, tempomat, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu itp itd. Za te pieniądze Elantra bije I40 na głowę pod względem wyposażenia. Mam nadzieję, że ta opinia pomoże komuś w podjęciu decyzji. Ja takową podjąłem i nie żałuję, ode mnie 5/5!!!
4,9
~Filip
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 CRDi 136KM 100kW
Odebrałem Elantrę w wersji Elite z silnikiem diesla i skrzynią manualną nieco ponad rok temu. Po pokonaniu 40tyś km mogę z czystym sumieniem polecić ten samochód. Sam wygląd(biały jest bezkonkurencyjny!) już sprawia, że aż chce się do niego wsiąść. Samochód jest wygodny i cztery osoby mogą podróżować nim w bardzo komfortowych warunkach na długich dystansach(na jednym baku pokonuję około 850km). Jeśli chodzi o spalanie to przy ekonomicznej jeździe da się zejść do średniej 4,6l/100km w trasie. Przy nieco cięższej nodze wychodzi mi średnio 5,3l/100km. Jedyne czego może brakować przyszłemu użytkownikowi Elantry to lepszego przyspieszenia. Nie jest to samochód zbyt "zrywny", ale wydaje mi się, że da się przeżyć zważywszy na komfort jazdy. Zawieszenie jest GENIALNE! Jeżdżę codziennie lokalnymi drogami, a wszyscy dobrze wiemy co to u nas oznacza. Samochód świetnie znosi wyboje i nierówności na drodze. Co do wyposażenia to jak na taką cenę jest naprawdę FULL WYPAS. Kamerka cofania, czujniki parkowania, radio z bluetooth i dotykowym ekranem, automatyczna klima, tempomat, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu itp itd. Za te pieniądze Elantra bije I40 na głowę pod względem wyposażenia. Mam nadzieję, że ta opinia pomoże komuś w podjęciu decyzji. Ja takową podjąłem i nie żałuję, ode mnie 5/5!!!
4,6
~Ernest
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 CRDi 136KM 100kW
Witam,Auto kupiłem używane 6 letnie od pierwszego właściciela,z przebiegiem 170tys. Samochód tani w utrzymaniu,tanie części zamienne,brak dwumasy Ca za tym idzie koszt sprzęgła 550/700zł,bezobsługowy DPF jak by go nie był.Droga blacharka,zderzaki błotniki itp.delikatny lakier. Najładniejszy sedan na rynku,chyba tylko Jaguar xf może tu pod względem wizualnym konkurować,reszta oklepana stylistycznie i nudna.
Czujniki cofania, parkowania, PDC.
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 2
Witam. Po wrzuceniu wstecznego biegu pojawia się na wyświatlaczu zegarów ikona z zaznaczonymi czujnikami cofania i komunikat "Sprawdź układ" wraz z krótkotrwałym sygnałem dźwiękowym w postaci kilku pisków. Kamera cofania załącza się, działa także światło cofania. Czujniki cofania nie działają, tj. nie sygnalizują przeszkód. Zostały zdezaktywowane. Auto gwarancyjnie odstawione do serwisu, wizyta na nastepny dzień! Jeśli można tak powiedzieć to uwielbiam ten mój serwis. Diagnoza komputerowa - błąd lewego skrajnego czujnika. Serwis podstawił nowy i to samo, ten sam błąd. Decyzja o wymianie wiazki PDC na nową. Super, że nie robią jakiegoś druciarstwa. Czekam na sprowadzenie części, minimum 2 tygodnie bo w Polsce i krajach ościennych brak tej części na magazynach. Asystent serwisu dodatkowo powiedział, że moja to już 2 sztuka u nich z prawdopodobnie uszkadzającą się wiązką PDC. Jak i co zrobili żeby znów Elka była zdrowa opiszę po naprawie.
4 komentarze
Brak chłodzenia przy przełączeniu nawiewu na szybę czołową
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Brak chłodzenia przy przełączeniu nawiewu na szybę czołową. Jest to dla mnie duży problem, bo często w innych autach tak korzystam z klimatyzacji. Przy pozostałych ustawieniach chłodzenie działa poprawnie, a ustawiając tylko na szybę nawiewa ciepłe powietrze. To duży błąd producenta. Nie spotykałem tego w innych markach.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd czujników parkowania
  • Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 27 tys. km
Dzień dobry. Ogólnie mój problem się pojawił na przełomie zimy i wiosny. Podczas jednego z parkowań czujniki parkowania przestały działać pomimo załączonej kamery i światła cofania na wbitym biegu wstecznym. Na konsoli wyświetla się wykrzyknik z napisem sprawdź układ cofania.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hyundai Elantra VI Sedan