Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Dostępna na rynku od 2016 roku, najnowsza i obecnie produkowana, szósta generacja modelu. Stylistycznie Hyundai Elantra VI jest kontynuacją filozofii poprzednika, który był zaprojektowany zgodnie z językiem designu „fluidic sculpture”. Samochód względem modelu V generacji nieco się powiększył – jest dłuższy o 20 mm oraz o 25 mm szerszy. Podobnie jak poprzednik, powstał na platformie podłogowej, na której zbudowano jego bliźniaczego hatchbacka, Hyundaia i 30 oraz Kię Cee’d. Hyundai Elantra oferowany jest w wersjach sedan oraz coupe.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 128 KM (94 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,44 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~jacek_capala
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Auto mam przez 3 lata od nowości. Jedynie serwis olejowy co 15 tys, i po 110000 tys. wymiana klocków z przodu. Bardzo tania ekploatacja. Po przbiegu 60000 tys. założona instalacja lpg staga, dzieki czemu auto jeszcze tańsze w ekploatacji. Oczywiście przegląd co 10 tys. lpg., co 15 tys. serwis olejowy filtry. Z Hyundaia jestem bardzo zadowolony gdyz jest jak do tej pory autem bezawaryjnym. Warto było wydać 60700 zl. i cieszyć sie rzadkimi wizytami u mechaników, ale pracuję w Holandii, więc potrzebowałem auta bezawaryjnego. W porównaniu jak Audi a6 2001,z którym wiecznie były problemy i stres za granicą czy się nie zepsuje w drodze przez Niemcy, to niebo a ziemia. Auto godne polecenia.
4,9
~Rudi
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Szukając auta nawet nie wiedziałem o istnieniu Hyundai Elantra. Czysty przypadek. Znajomy przyjechał poprzednią wersją i się zakochałem. Szukałem w kolorze Marina Blue i udało się. W tym kolorze wygląda genialnie (ewentualnie biały też ładny ;-) ). ZALETY: - auto ma niepowtarzalną, lekko sportową linię - bardzo dobrze wyciszone (czytałem inną opinię, że jest głośne i byłem bardzo zaskoczony - może chodziło o silnik diesla). do 150-160 jest bardzo cicho. Maska jest dodatkowo wyciszona - skrzynia biegów działa bardzo precyzyjnie i bardzo lekko - dużo miejsca wewnątrz, dodatkowo na tylnych miejscach nie ma tradycyjnego wystającego tunelu na podłodze - duży bagażnik - oszczędny, elastyczny i co ważne niezawodny, wolnossący silnik (130KM) WADY: - wskaźnik średniego zużycia paliwa zaniża wskazanie dokładnie 0,5 l/100 km - brak wycieraczki tylnej szyby (no ale to sedan;-) ) - otwarcie bagażnika tyko z kluczyka lub przy fotelu kierowcy (nie ma przycisku na klapie) i wada i zaleta ;-) - w bagażniku dość mocno wchodzą do bagażnika pałąki od zawiasów - bardzo małe schowki w drzwiach (wchodzi tylko mała butelka) w Octavi wchodziła nawet 1.5 litrowa - kierownica blokuje się tylko w 2 położeniach i po wyłączeniu silnika, bez wspomagania czasem ciężko ją zablokować - słabo (szczególnie wieczorem i przy drobnym deszczu) działa automatyczny system wycieraczek. - oryginalne wycieraczki szyb od razu poszły do kosza. Pierdziały okropnie
4,8
~Łukasz G.
Hyundai Elantra VI
Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW
Auto kupiłem w styczniu 2017 roku. Od tego czasu zdarza mi się nadal stać na balkonie i patrząc na moją lśniącą Elantrę mówić sobie: ale ty masz klasę Łukasz. A tak zupełnie poważnie, jest to najładniejsze auto do kupienia w tej cenie i klasie. I dlatego je kupiłem. Było po prostu zajebiście ładne. Cała reszta to po prostu dodatek do wygodnej, komfortowej jazdy. Traktuję moją elantrę jako typowy dupowóz. Przemieszczam się 100 na godzinę do pracy i ewentualnie do domku w górach. Miękki, komfortowy, sympatyczny. Mam takie przeczucie, że przez kolejnych 5 lat nic nie będę musiał z nim robić, a potem zostawię go żonie i będzie zadowolona. Automatyczna skrzynia działa świetnie, ksenony dają radę i robią wrażenie. Jedyne co bym zmienił to większy wyświetlacz z nawigacją oraz wyregulował jakoś pracę tych wycieraczek bo brakuje mi takiego średniej szybkości trybu, ale to mogą być moje wrażenia. Generalnie bardzo polecam. Świetne auto domowe.
Czujniki cofania, parkowania, PDC.
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 2
Witam. Po wrzuceniu wstecznego biegu pojawia się na wyświatlaczu zegarów ikona z zaznaczonymi czujnikami cofania i komunikat "Sprawdź układ" wraz z krótkotrwałym sygnałem dźwiękowym w postaci kilku pisków. Kamera cofania załącza się, działa także światło cofania. Czujniki cofania nie działają, tj. nie sygnalizują przeszkód. Zostały zdezaktywowane. Auto gwarancyjnie odstawione do serwisu, wizyta na nastepny dzień! Jeśli można tak powiedzieć to uwielbiam ten mój serwis. Diagnoza komputerowa - błąd lewego skrajnego czujnika. Serwis podstawił nowy i to samo, ten sam błąd. Decyzja o wymianie wiazki PDC na nową. Super, że nie robią jakiegoś druciarstwa. Czekam na sprowadzenie części, minimum 2 tygodnie bo w Polsce i krajach ościennych brak tej części na magazynach. Asystent serwisu dodatkowo powiedział, że moja to już 2 sztuka u nich z prawdopodobnie uszkadzającą się wiązką PDC. Jak i co zrobili żeby znów Elka była zdrowa opiszę po naprawie.
4 komentarze
Brak chłodzenia przy przełączeniu nawiewu na szybę czołową
  • Hyundai Elantra VI Sedan 1.6 MPI 128KM 94kW 2016-2019
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Brak chłodzenia przy przełączeniu nawiewu na szybę czołową. Jest to dla mnie duży problem, bo często w innych autach tak korzystam z klimatyzacji. Przy pozostałych ustawieniach chłodzenie działa poprawnie, a ustawiając tylko na szybę nawiewa ciepłe powietrze. To duży błąd producenta. Nie spotykałem tego w innych markach.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd czujników parkowania
  • Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 27 tys. km
Dzień dobry. Ogólnie mój problem się pojawił na przełomie zimy i wiosny. Podczas jednego z parkowań czujniki parkowania przestały działać pomimo załączonej kamery i światła cofania na wbitym biegu wstecznym. Na konsoli wyświetla się wykrzyknik z napisem sprawdź układ cofania.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hyundai Elantra VI Sedan