Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra V Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Wybór jest prosty, a właściwie żaden - dostępny jest tylko benzynowy motor 1.6l. Po 132KM można spodziewać się znacznie więcej, choć ciężko odmówić jednostce kilku istotnych zalet. Po pierwsze - jest naprawdę cicha i dobrze wyważona. Po drugie - jak na azjatycką konstrukcję ma spore przebłyski elastyczności. I po trzecie - spodoba się zarówno spokojnym jak i nerwowym kierowcom. Ten silnik potrafi jeździć wolno, jednak powyżej około 4 tys. obr./min. ożywa i pompuje w samochód pełną moc. Trzeba się tylko przyzwyczaić do sposobu jego pracy.

czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia generacja nie była zgrabna, za to niepotrzebnie siliła się na oryginalność. Nowa Elantra oryginalna na pewno nie jest (wpływy Subaru czy Volkswagena), za to zgrabności odmówić jej nie można. Coś za coś?

~Powagosław
Luzacjusz

Autoironia? Koreański autochton swoim autorytetem próbuje wyzwolić u innych autosugestię, jakoby autentycznie potrzebowali tego auta. Więcej autokrytyki. U mnie autoagresja na takie automaty, znana zresztą z autopsji.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm przy 4850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~tomasz
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Ładny samochód o harmonijnej linii nadwozia wyróżniający się też wzornictwem wnętrza.Ergonomia OK bez większych zastrzeżeń,trochę irytujący brak podświetlenia przycisku blokady drzwi.Jak w innych opiniach potwierdzam niezbyt dobre wyciszenie. Układ jezdny do dopracowania za to prosty co daje nadzieję taniej eksploatacji.Fakt radio nie ma RDS lecz gra przyzwoicie co dla mnie jest dużo ważniejsze {w testowanej skodzie nie dało się słuchać}.Materiały wykończeniowe przyzwoite w tej klasie i dobrze spasowane,siedzenia wygodne dużo miejsca z tyłu,bagażnik oceniam na wystarczający. Za kierownicą czuję się komfortowo i mam wrażenie, że miejsca mam więcej niż w passacie.Myślę,że auto ma dużo więcej zalet niż minusów i jest godne zainteresowania mimo że nie popularne w Polsce.Globalnie Elantra jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli {ustępuje tylko nieznacznie toyocie corolli}
3,5
~Jack
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Jak na auto z 2015 r, trąci disignem z lat 2000. Niby nowe, jednak brakuje tam dopieszczenia. 1. zestaw audio - totalna porażka. brak TP, RDS w samochodzie z 2015 r! To jak powrót do radia Wolna Europa. na + USB i zestaw głośnomówiący. 2. Auto strasznie dużo pali. Średnia 8,4 l/100 km. mierzona na zasadzie: pełny bak - przejechane kilometry - pełny bak. Ilość litrów / kilometry przejechane. Komputer zresztą pokazuje odrobinę mniej bo 7,9 l/100 km. Prędkość na autostradzie max 140 km/h ( ustawiony tempomat ) Stosunek ilości km trasa do miasta 80%-20%. Jazda głównie na Autostradzie i S.
4,5
~hayabusa
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
W segmencie tego typu aut chyba jeden z najbardziej rozsądnych i sensownych wyborów, prosta konstrukcja, stosunkowo tanie części oraz naprawy gwarancyjne, auto prowadzi się dobrze jest dynamiczne dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu VVTI koreański producent wygenerował aż 132KM przy pojemności zaledwie 1.6L bez konieczności wkładania często psujących się turbin oraz zastosowaniu łańcucha rozrządu co pozwala na długie bezproblemowe użytkowanie tego auta. Polecam wersje poliftingową która ja posiadam niby kosmetyczne zmiany wewnątrz i na zewnątrz ale wyeliminowane zostały ewentualne wady tak zwanego wieku dziecięcego :)
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra V Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2014-2015
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Posiadam ten samochód już 6 lat. Wersja z automatem. Jeździ nim głównie żona (zero wiedzy o ecodrivingu). Samochód przejechał 105 tys km. Jest kompletnie bezawaryjny. Wymieniane są tylko oleje i filtry. Jeden raz hamulce z przodu. Nawet opony ma jeszcze oryginalne. Wszystkie przeglądy robione są w ASO, bo ceny są śmiesznie niskie. Spalanie dość wysokie, ale to przez "bezmyślne" operowanie pedałem gazu i hamulca przez moją żonę. Średnio pali jakieś 7,5 - 7,8 l /100 km - możliwe, że przez automat. Liczone pod dystrybutorem. Komputer pokazuje oczywiście mniej. Ja jestem w stanie tym samochodem zejść spokojnie poniżej 7 litrów. Silnik nie jest dynamiczny, ale jak widać prosty i trwały. Wygląd jak na dzisiejsze czasy nadal bardzo atrakcyjny. Nie ma sensu wymieniać na coś innego. Spokojnie żona pojeździ jeszcze drugie tyle, a potem pewnie i tak samochód zostanie w rodzinie, bo nie będzie sensu go sprzedawać. Polecam wszystkim.
6,5
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Tygodniowo pokonuję około 600-700 km, w większości jest to trasa i średnią mam zazwyczaj około 6,2l/100km. Jadąc autostradą 150km/h na tempomacie średnio spalanie wyniosło około 7,5l/100km/h. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica na letnich oponach.
7,3
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
koszty utrzymania na razie zerowe ponieważ za krótko poruszam się jeszcze tym autem wiec jestem przed pierwszym przeglądem gwarancyjnym, jeżeli chodzi o spalanie to na średnim poziomie
Hyundai Elantra V Sedan Facelifting