Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra III Hatchback 2.0 141KM 104kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 182 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Mariusz
Hyundai Elantra III
Hatchback 2.0 141KM 104kW
Stosunek jakości do ceny jest znakomity. Silnik 2.0 nie jest jakiś super dynamiczny ale dobrze przyśpiesza i spokojnie zamyka licznik. Karoseria ma dość cienką blachę i powłokę lakierniczą, korozja pojawią się ale auto nie gnije jak np. opel. Zawieszenie jest stosunkowo twarde i da się to odczuć na naszych dziurawych drogach. Układ kierowniczy jest czuły i trzeba dbać, żeby zbieżność była dobrze ustawiona. Mam pełną opcję wyposażenia, elektronika jak dotąd nie sprawia żadnych problemów. Przyczepić się mogę jedynie do słabej jakości plastików, w miejscach słabo widocznych jest bardzo tandetny. Ceny części nie są duże i można je porównać do wv polo z tych lat, a może nawet są tańsze. Na instalacji LPG śmiga tak samo jak na benzynie, nie ma żadnych problemów czy spadków mocy. Spalanie oscyluje w okolicy 10 l LPG więc nie jest źle. Jeśli ktoś szuka samochodu taniego w zakupie oraz utrzymaniu a w dodatku z stosunkowo małym przebiegiem to polecam to auto w 100% Jest mało popularne więc nikt z nim nie kombinuje ani nie kręci licznika. Trzeba tylko szukać bogatej wersji i nie z silnikiem 1.6 bo wyprzedzanie tym trzeba będzie planować miesiąc wcześniej.
4,6
~Mariusz
Hyundai Elantra III
Hatchback 2.0 141KM 104kW
Stosunek jakości do ceny jest znakomity. Silnik 2.0 nie jest jakiś super dynamiczny ale dobrze przyśpiesza i spokojnie zamyka licznik. Karoseria ma dość cienką blachę i powłokę lakierniczą, korozja pojawią się ale auto nie gnije jak np. opel. Zawieszenie jest stosunkowo twarde i da się to odczuć na naszych dziurawych drogach. Układ kierowniczy jest czuły i trzeba dbać, żeby zbieżność była dobrze ustawiona. Mam pełną opcję wyposażenia, elektronika jak dotąd nie sprawia żadnych problemów. Przyczepić się mogę jedynie do słabej jakości plastików, w miejscach słabo widocznych jest bardzo tandetny. Ceny części nie są duże i można je porównać do wv polo z tych lat, a może nawet są tańsze. Na instalacji LPG śmiga tak samo jak na benzynie, nie ma żadnych problemów czy spadków mocy. Spalanie oscyluje w okolicy 10 l LPG więc nie jest źle. Jeśli ktoś szuka samochodu taniego w zakupie oraz utrzymaniu a w dodatku z stosunkowo małym przebiegiem to polecam to auto w 100% Jest mało popularne więc nikt z nim nie kombinuje ani nie kręci licznika. Trzeba tylko szukać bogatej wersji i nie z silnikiem 1.6 bo wyprzedzanie tym trzeba będzie planować miesiąc wcześniej.
4,1
~tom
Hyundai Elantra III
Hatchback 2.0 141KM 104kW
Auto dziwnie zahowuje sie na wodzie i zaden serwis niewie co sie dzieje na suchej drodze dobrze sie prowadzi ale na mokrej znosi ko na prawo jest jakas wada hamulcow ale jeszcze niewiedza jaka testowali go jusz wiela razy i nic nie moga znalesc. A pozatym auto jest elagackie duzo miejsca i duzy kafort jazdy
Hyundai Elantra III Hatchback