Szukaj

Informacje o Hyundai

Pierwsza i zarazem największa obecnie południowokoreańska marka samochodowa, która z sukcesem zadebiutowała na europejskim rynku i osiągnęła tu dość mocną pozycję, choć początki do najłatwiejszych nie należały. Hyundai to obecnie także jeden z pionierów segmentu pojazdów napędzanych ogniwa paliwowymi.

Historia Hyundaia

Początki Hyundaia sięgają 1947 r., kiedy to powstało przedsiębiorstwo Hyundai Engineering and Construction działające na początku jednak w branży budowlanej. Firma szybko się rozrastała i zwiększała swój obszar działalności, stając się jednym z największych południowokoreańskich konglomeratów. Kryzys gospodarczy, jaki dotknął Koreę Południową na przełomie wieków, sprawił, że Hyundai stanął na krawędzi bankructwa. Aby wyjść na prostą, Hyundai Group został podzielony na mniejsze jednostki i w 2000 r. z koncernu wyodrębniony został Hyundai Motor Group.

Spółka motoryzacyjna Hyundaia istniała jednak od 1967 r., a pierwszy model, którym był Hyundai Cortina, ujrzał światło dzienne w kolejnym roku. Model ten powstał w ramach podpisanej umowy licencyjnej z Fordem, która przetrwała do 1985 r. Nie oznaczało to jednak, że Koreańczycy nie rozwijali samodzielnie swojej oferty. Pierwszym Hyundaiem zbudowanym samodzielnie był Pony, który zaprezentowany został na wystawie w Turynie w 1974 r. Wybór Włoch na miejsce jego premiery nie był przypadkowy, gdyż Pony był sprzedawany również na europejskim rynku, gdzie zdobył nawet całkiem sporą popularność. Mimo to pozostałe modele Hyundaia nie potrafiły na dłużej zaistnieć w Europie, przegrywając głównie pod względem jakości wykonania z europejskimi czy japońskimi producentami. W latach 80. i 90. minionego wieku Hyundai wprowadza do swojej oferty m.in. takie modele jak Granada, Mark V, Excel, Grandeur, New Grandeur czy mający sportową linię Hyundai Scoupe. Na europejskim rynku w ostatniej dekadzie minionego stulecia pojawił się jeszcze model Accent.

Modele Hyundaia na Europę

Pod koniec XX w. Hyundai zyskał już dość mocną pozycję w Europie, a w 2003 r. wybudował nawet swoją siedzibę z centrum badawczo-rozwojowym w Rüsselsheim. W centrum tym projektowane były modele głównie z myślą o europejskim kliencie. W tamtym czasie europejskie modele Hyundaia nosiły alfanumeryczne nazewnictwo - i10, i20, i30, i40 czy ix35, choć można było także spotkać modele z tradycyjnymi nazwami (Tucson, Veloster).

Aby jeszcze bardziej zacieśnić więzy z europejskim rynkiem, Hyundai wybudował fabryki na Słowacji w 2004 r. i w Czechach w 2007 r. Do Europy trafiały bądź cały czas trafiają także modele produkowane w Turcji, a nawet w Indiach.

Hyundai - dodatkowe informacje

W 1999 r. Hyundai przejął 51% akcji spółki Kia Motors i tym samym powstał jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie (Hyundai Kia Automotive Group) z siedzibą w Seulu. Rok później Hyundai-Kia nawiązuje współpracę z koncernem DaimlerChrysler, który nabywa nawet 10% udziałów w koreańskiej firmie. Kłopoty finansowe amerykańsko-niemieckiego koncernu sprawiły, że współpraca przetrwała zaledwie cztery lata.

Wodorowe samochody Hyundaia

Obecnie Hyundai, obok Toyoty, jest jednym z pionierów sektora pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Pierwszym wodorowym pojazdem koreańskiej marki był Tucson Fuel Cell (ix35 Fuel Cell), a w 2018 r. dołączył do niego sportowo-użytkowy Hyundai Nexo.

czytaj więcej
NA ŻYWO

Opinie Kierowców o Hyundai

Sprawdź co kierowcy
myślą o Hyundai

Oceny Aut 5 190 ocen

3,9
~Andrzej
Hyundai i20 II
Hatchback 5d Facelifting KAPPA 1.2 MPI 84KM 62kW
Bardzo przyzwoite auto dla spokojnie jeżdżących. Oferuje jak na swoją klasę naprawdę dużą przestrzeń dla 4 osób. Wnętrze też jak na swoją klasę i cenę auta prezentuje się naprawdę dobrze. Przejechałem 86000km i nigdy nie stałem na poboczu. Jedna naprawa gwarancyjna skrzyni biegów ale dojechałem do serwisu o własnych siłach. Właśnie ta skrzynia to według mnie jeden z dwóch głównych minusów tego auta. Jest nieprecyzyjna, haczy i operowanie nią denerwuje. Co ciekawe wcześniej miałem też i20 pierwszej generacji z takim samym silnikiem i tam skrzynia pracowała wzorowo. Czyli niestety krok w tył Hyundaia. Drugi minus to słabowity silnik z bardzo małą elastycznością. Zużycie paliwa realne 6 - 8 l/100km. Jedyny plus silnika to 86000km przejechane bezproblemowo.
5,0
~Kamil
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Hyundai Kona 2024 Mirage Green Hybrid – opinia po roku użytkowania Od około roku jestem właścicielem Hyundaia Kona 2024 w wersji Hybrid w kolorze Mirage Green, więc mogę już bardziej szczegółowo ocenić to auto. Zalety: - Design i prezencja:** Samochód nadal świetnie się prezentuje – nowoczesny design i kolor Mirage Green mocno zwracają uwagę. Często zauważam pozytywne reakcje przechodniów, co zdecydowanie podkreśla atrakcyjność auta. - Ekonomia użytkowania:** Największą zaletą tej hybrydy jest bardzo niskie spalanie. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na niskim poziomie zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach, co pozwala na realne oszczędności. - Komfort prowadzenia:** Samochód bardzo dobrze radzi sobie na co dzień. Jest cichy, stabilny, prowadzi się go spokojnie i komfortowo. Na dłuższych trasach nie męczy kierowcy ani pasażerów. - Niezawodność:** Przez rok użytkowania nie miałem żadnych problemów technicznych – auto jest bezawaryjne. Wady: - Jakość materiałów wewnątrz:** Po dłuższym użytkowaniu coraz bardziej odczuwam, że jakość plastików we wnętrzu mogłaby być lepsza. Są dość twarde, podatne na zarysowania i mogłyby sprawiać bardziej premium wrażenie. - Brak pamięci fotela kierowcy:** Jest to niewielki, ale zauważalny minus, szczególnie kiedy autem korzystają dwie osoby. Przy regularnym użytkowaniu brak pamięci ustawień fotela bywa irytujący. Podsumowanie: Po roku użytkowania mogę śmiało stwierdzić, że Hyundai Kona 2024 Mirage Green Hybrid to udany zakup. Drobne niedogodności nie przyćmiewają ogólnie bardzo pozytywnego wrażenia z jazdy, ekonomiczności i niezawodności tego modelu. Zdecydowanie polecam osobom, które szukają ekonomicznego i atrakcyjnego wizualnie auta na co dzień.
4,7
~wrm25
Hyundai Santa Fe IV
SUV HEV 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
Fajne i praktyczne auto dla rodziny, także tej większej. Mnóstwo miejsca w kabinie i bagażniku. Pod podłogą bagażnika dodatkowa przestrzeń w kilku wydzielonych pojemnikach - naprawdę można się w Santa Fe zapakować na długi wyjazd ;-). Auto jest wielkie, ale zarazem bardzo zwrotne, pomagają kamery 360st (polecam) które mają jeden z najlepszych obrazów jakie dotychczas widziałem. Jak się jeździ... jak to hybrydą - spod świateł jak elektrykiem, po mieście bardzo oszczędnie, na autostradzie przyjemnie ale drogo ;-)
3,9
~Andrzej
Hyundai i20 II
Hatchback 5d Facelifting KAPPA 1.2 MPI 84KM 62kW
Bardzo przyzwoite auto dla spokojnie jeżdżących. Oferuje jak na swoją klasę naprawdę dużą przestrzeń dla 4 osób. Wnętrze też jak na swoją klasę i cenę auta prezentuje się naprawdę dobrze. Przejechałem 86000km i nigdy nie stałem na poboczu. Jedna naprawa gwarancyjna skrzyni biegów ale dojechałem do serwisu o własnych siłach. Właśnie ta skrzynia to według mnie jeden z dwóch głównych minusów tego auta. Jest nieprecyzyjna, haczy i operowanie nią denerwuje. Co ciekawe wcześniej miałem też i20 pierwszej generacji z takim samym silnikiem i tam skrzynia pracowała wzorowo. Czyli niestety krok w tył Hyundaia. Drugi minus to słabowity silnik z bardzo małą elastycznością. Zużycie paliwa realne 6 - 8 l/100km. Jedyny plus silnika to 86000km przejechane bezproblemowo.
5,0
~Kamil
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Hyundai Kona 2024 Mirage Green Hybrid – opinia po roku użytkowania Od około roku jestem właścicielem Hyundaia Kona 2024 w wersji Hybrid w kolorze Mirage Green, więc mogę już bardziej szczegółowo ocenić to auto. Zalety: - Design i prezencja:** Samochód nadal świetnie się prezentuje – nowoczesny design i kolor Mirage Green mocno zwracają uwagę. Często zauważam pozytywne reakcje przechodniów, co zdecydowanie podkreśla atrakcyjność auta. - Ekonomia użytkowania:** Największą zaletą tej hybrydy jest bardzo niskie spalanie. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na niskim poziomie zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach, co pozwala na realne oszczędności. - Komfort prowadzenia:** Samochód bardzo dobrze radzi sobie na co dzień. Jest cichy, stabilny, prowadzi się go spokojnie i komfortowo. Na dłuższych trasach nie męczy kierowcy ani pasażerów. - Niezawodność:** Przez rok użytkowania nie miałem żadnych problemów technicznych – auto jest bezawaryjne. Wady: - Jakość materiałów wewnątrz:** Po dłuższym użytkowaniu coraz bardziej odczuwam, że jakość plastików we wnętrzu mogłaby być lepsza. Są dość twarde, podatne na zarysowania i mogłyby sprawiać bardziej premium wrażenie. - Brak pamięci fotela kierowcy:** Jest to niewielki, ale zauważalny minus, szczególnie kiedy autem korzystają dwie osoby. Przy regularnym użytkowaniu brak pamięci ustawień fotela bywa irytujący. Podsumowanie: Po roku użytkowania mogę śmiało stwierdzić, że Hyundai Kona 2024 Mirage Green Hybrid to udany zakup. Drobne niedogodności nie przyćmiewają ogólnie bardzo pozytywnego wrażenia z jazdy, ekonomiczności i niezawodności tego modelu. Zdecydowanie polecam osobom, które szukają ekonomicznego i atrakcyjnego wizualnie auta na co dzień.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Hyundai przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena