Szukaj

Informacje o Honda Prelude IV 2.0 i 16V 133KM 98kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Auta sportowe
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 179 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~DiKej
Honda Prelude IV
Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW
samochód tylko dla prawdziwego kierowcy z konkretnymi oczekiwaniami, dla kogoś kto chce stworzyć jedną całość z autem;) nikomu nie odważyłbym się jej polecić, ale sam bym nie potrafił bez niej żyć if u know wkat i mean;) świetnie się prezentuje, po ogarnięciu po poprzedniku nie psuje się, a i jest czym przycisnąć. silnik to prawdziwa japońska szlifiera, zawieszenie? podwójne poprzeczne wahacze + stab poprzeczny- samo się broni;) trzyma się drogi jak przyklejony i nie przesadzam, tam gdzie inni hamują ja spokojnie dodaje gazu;), a miny innych kierowców bezcenne:) w środku jest bardzo przyjemnie, i na upartego nie tlko dla 2 osób;), kubełkowe fotele to podstawa w tym samochodzie, uwierzcie, wiem co mówię;). co jeszcze? samochód bardzo niski, kumpel po wypiciu 2 piw nie potrafił z niego wyjść hehe:), no i wzrok innych, każda się ogląda:))) po prostu ideał:) ps oceniam porównując do swojej klasy, a nie do premium czy c;) auta sportowe z tego okresu po prostu wymiękają i tyle, współczesne jeszcze dają przy niej radę, ale ja moją perełkę pokochałem i mi się nie widzi jej zmieniać:P tak nie potrafię wyjaśnić tego ludziom którzy od razu tego nie łapią, to auto do kochania i zapier... daje tyle radość co... chyba tylko co pierwszy raz;)
4,4
~koala
Honda Prelude IV
Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW
Klasyczny i piękny samochód który po prawie 20 latach od premiery nadal budzi żywe zainteresowanie. Nie wstyd nią jeździć tak jak bmw czy calibrą, będąc w dorosłym wieku. Nie jest to samochód dla rodziny, tutaj najważniejszy jest kierowca i jego maszyna, no i ew. pasażer. To zabawka dla dużych chłopców którzy cenią klasykę i oryginalność ponad \"wiejski tjuning\". Przede wszystkim jest to namiastka drogich supersportowych samochodów, na które nas nie stać, przyznać trzeba jedno - bardzo udana namiastka
4,5
~filantrop
Honda Prelude IV
Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW
Taak...kupiłem ją za ponad 15tys teraz jest warta nie dużo mniej .Kiedyś na ulicy wszyscy się za nią oglądali teraz nie dużo mniej.Kiedyś miałem ją tylko ja teraz duzo więcej osób.): Przepraszam wszystkich którzy kupują auto ponad dziesięcioletnie i im się cos psuje,ja po doświadczeniach z oplami i renówkami teraz od czterech lat mam i miał będę tylko japońce a że od czasu do czasu w starym aucie trzeba coś wymienić to naprawde zaskakujace przy przebiegu 250000 z którego już stówka moja...i jakim autem.Szybka stówka .:) Ostatnio byłem nim po kumpla bo mu a3 sie rozkroczyło i po sasiada bo mu w beji silniczej zamiast mruczeć zaczął zgrzytać a po mnie jakos nikt jeszcze nie przyjechał.. A jak ktos nie zauwazy jak te auto kupuje że to 2+2 siedzenia i budowa sugeruje specyfike auta sportowego,nie limuzyna nie rodzina nie 50 w zabudowanym,to jest mi bardzo przykro.Ale jeśli ktoś zrozumiał przed zakupem po co mu te autko potrzebne to dbać i szerokiej drogi!!!
Średnie spalanie dla Honda Prelude IV 2.0 i 16V 133KM 98kW 1991-1996
9,8
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Honda Prelude IV
Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW
spalanie jest zależne nie tylko od stylu jazdy i terenu po jakim sie auto porusza, ale również i od pory roku. Paradoksem jest to, że latem pali o wiele wiecej niz zimą. Wynika to z tego że letnie opony przeważnie są szersze, latem jeździ się z klimą no i znacznie szybciej niż zimą. Jeśli chodzi o części zamienne nie ma żadnego problemu z zakupem oryginalnych części pochodzących z rozbiórki ,,anglików" oraz tanich zamienników. ASO należy omijać szerokim łukiem bo oryginalne części wraz z ich usługą mogą podwoić albo i potroić wartość samochodu. Samochód z tym silnikiem jest praktycznie bezawaryjny poza rudą na błotnikach i szyberdachu. Mój egzemplarz przejechał już ponad 430 tys i jest w ciągłym uzytku.
10,5
Honda Prelude IV
Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW
Mam samochód pół roku i jestem zadowolony. Spalanie jak biorąc pod względem osiągi moim zdaniem jest niskie. Kupując sportowy samochód trzeba się liczyć z takim spalaniem. Średnio pali mi 9l/100km i jest to normalna jazda nawet czasem spod świateł trochę przeciągnę. Jak w zimę się bawiłem ręcznym na śniegu to spalanie wyniosło ok 15l/100km. W trasie jadąc maks 120km/h spaliła mi 7,5l/100km. Dodam że mam zamontowaną sportową wkładkę filtra i cały wydech wraz z kolektorem sportowy. Mankamentem są blachy ale to już chyba wszyscy wiedzą, niestety coś za coś bo mechanicznie moim zdaniem samochód sprawdza się w 100%. Części drogie dość trudno dostępne ale jak się wie gdzie szukać to tragedii nie ma.
9,5
Honda Prelude IV
Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW
Części japońskie kosztują ale również są wytrzymałe :) Więc Cena-Jakość OK, lecz tanie nie są.. Niektóre części silnikowe to przesada ale jak ktoś chce to znajdzie inne rozwiązanie. 2.0 pali średnio 9l na 100 przy zabawie najwięcej wyszło mi niecałe 12l. Wiec w granicy, na trasie jeszcze nie miałem przyjemności testować więc nie wiem, jedynie słyszałem pogłoski w stylu = 7,5l. Od kogoś słyszałem że powyżej 120km/h każde 10km/h to dodatkowy litr spalania, więc 150km/h to 15l.. a czy to prawda :P nie wiem.
Honda Prelude IV