Szukaj

Informacje o Honda Legend III

Lata produkcji: 1996 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1985 roku. Flagowa limuzyna Hondy. Pierwsza generacja auta była oparta na modelu Accord i powstała w ramach współpracy japońskiej marki z brytyjskim Roverem (Project XX). Bliźniaczym modelem Legend I był Rover 800. Od 2004 roku na rynku (od 2006 roku w Europie) dostępna jest czwarta generacja Legend, która w roku 2008 przeszła face-lifting. Na rynku amerykańskim model sprzedawany jest pod szyldem Acury, luksusowej marki Hondy i od 1996 roku nosi nazwę Acura RL. Wcześniej funkcjonował jako Acura Legend.
czytaj więcej
Powagosław
Stylistycznie blisko ideału, jaki powinien cechować limuzynę tej klasy. Niemieccy konkurenci Legend mają problem. Honda wygląda równie efektownie jak Audi A6 czy Mercedes klasy E, a jest od nich dużo tańsza. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrząc na ten samochód wyobraźcie sobie modelkę. Adrianę Limę na przykład. Na pewno wiele kosztuje, nie napoisz jej byle czym i nie zabierzesz byle gdzie. Ale ten, który by nie chciał, niech pierwszy rzuci kamieniem. ~Luzacjusz

Honda Legend III – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Honda Legend III

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Piotr
Honda Legend III
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
mam taką Hondę, kolor jak na pierwszym zdjęciu. Miałem wiele aut, mam teraz również V70 i 124. Honda bije na głowę wszystko... Kupiłem serwisowaną w ASO od poczatku, ma przejechane 250k teraz. Auto dosłownie połyka kilometry, jakość wykonania powala. nic nie skrzypi, silnik - wolnoobrotowy o łagodnym usposobieniu. aboslutnie nie nadaje się doi ściganki, odstepostwo od klasycznych prelude czy crx\'ów. auto mega wygodne, okular czy a6 klęka. minusy - części bardzo drogie - rozrzad z pompą (obowiązkowo do wymiany!) - około 2k PLN. trudno dostać niektóre części - np. amortyzatory w Polsce tylko ASO - 3kpln za przód. poza tym jest wszystko git. co do prestiżu. nie wiem jaki to prestiż jeździć 15 letnim audi tdi a6 z 700kkm skręconymi na 180k. może przy oryginalnym przebiegu 180k to jest prestiż, bo nic nie skrzypi, trzeszczy itd. ale generalnie w Polsce takie auta mozna na palcach jednej ręki policzyć. wracając. auto moje jak umyte - zwraca uwagę jak diabli. jest stonowane, klasyczna sylwetka nie nachalne. takie mają być auta klasy premium. dla innych oczekiwań - polecam prelude czy golfa ze sportowym wydechem. wiele razy ludzie mnie zagadywali co do auta, itd. raz stał mój już były w zjawiskowym stanie w140 cl 500 i obok honda. podjechał znajomy i zagadywał na temat hondy. nie na temat cl, z 19 calowymi felgami, z przebiegiem 85k km, oryginalnym wydechem brabusa i 330km pod maską. zagadywał o honde. auto ma klasę, dostrzeże ten, kto zrobi 100 km i wróci do swojego tdi. PS. założyłem gaz. wiem, wiem... ale teraz pali w przeliczeniu 6,5 litra benzyny. nie ma z tym problemu
4,9
~Mamut
Honda Legend III
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
Po 2 latach z toyotą cariną (super auto, jeno miałem wybiedzony egzemplarz) wiedziałem, ze chcę kupić kilkuletniego JAPOŃCA z dużym silnikiem i pełnym wyposażeniem (z reszte z reguły w standardzie, a LEGEND w tej kwestii to BAJKA, inna sprawa, że od ´96 niewiele do tego auta dołożyli i dopiero model 2004 ma to zmienić - podobno nie będzie sprzedawany w Europie, będę płakać:) Szukałem dobrze zachowanego Avalona, Camry, Maximy lub LEGENDA (z Lexusem przewaliłbym budżet i za bardzo zainteresował gangsterów). Trafiłem na piękną HONDĘ, i nie żałuję! Uroda - rzecz subiektywna - ale to auto ma prawdziwą ponadczasową urodę, coś co miewają duże sedany kilku zaledwie producentów (bmw ostatnio opusciło tę kategorię z nowymi 5 i 7). Dodatkowo naprawdę stylowe wnętrze bez CIENIA szarości, czerni i aluminum - kolorów i materiałów, których w autach po prostu nienawidzę. BOTTOM LINE: if you can afford the petrol, it´s the best car this kind of money can buy...
4,6
~Michał
Honda Legend III
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
Ogólnie jest bardzo dobrze, jest klika detali, które można poprawić ale to są szczegóły, po włożeniu kluczyka do stacyjki i wraz z jego przekręceniem uśmiech na twarzy sam się pojawia i tak zostaje do czasu wyłączenia silnika, można też wpaść w stan euforii a nawet extazy szczególnie podczas przyspieszania a wyprzedzanie oj to dopiero przyjemna sprawa, zero stresu czy TIR czy 2 TIR-y nie ma sprawy, gaz do dechy i wtedy następuje dziki atak ukrytego smoka i przyczajonego tygrysa.
Średnie spalanie dla Honda Legend III
12,4
l/100 km
13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Honda Legend III
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
No cóż, silnik 3,5 L swoje wypić musi, więc nie można mieć pretensji, że potrzebuje więcej paliwa. Podczas jazdy na LPG auto spala 14,5-16 l. gazu latem, 13,5-15 l. zimą (zaleta lepszego paliwa LPG zimą). Koszty części, jak wspomniałem wcześniej, generalnie tragedii nie ma, ale też i do najtańszych nie należą. Zaletą jest to, że auto jest raczej bezawaryjne, a większość części eksploatacyjnych (klocki ham., tarcze, oleje) są w przedziale średniocenowym. Pozostałe części mogą już wymagać większej wypłacalności właściciela z uwagi na ubogą liczebność tych aut w PL.
13,3
Honda Legend III
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
Samochodem przejechałem sporo kilometrów w różnych warunkach. Latem spalanie oscyluje w granicach 13l/100km w cyklu mieszanym 80%miasto 20% po za miastem. Zimą 15/100. Trasa 11/100. Komfort auta? cicho, płynnie i bezstresowo. W samochodzie jest wszystko co chciałoby się w nim mieć + moc, która pozwala na bezstresowe wyprzedzanie. Dla mnie auto IDEALNE!!! Szczerze polecam! Jedna uwaga - bardzo mała dostępność części a amorki dostępne tylko w serwisie 700zł za szt! Poza tym "wypasiona" limuzynka :)
14,0
Honda Legend III
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
Ceny części zdecydowanie nie należą do najtańszych, najlepiej stosować oryginały lub w drodze wyjątku tylko i wyłącznie najwyższej klasy zamienniki a są takie ale nie każde podzespoły. Ceny części to jedna sprawa a druga to ich jakość, która jest na tyle wysoka że np. pompa wody wytrzymuje bez problemu 120 000 km i przy tylu kilometrach należy ją wymienić na nową i można spać spokojnie bo kolejny taki dystans na 99% nowa wytrzyma.
Honda Legend III