Szukaj

Informacje o Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: VANy
Wprowadzona na rynek europejski w 2015 roku, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja modelu. Model zaprezentowano w Japonii dwa lata wcześniej, pod szyldem Fit, pod którym jest tam oferowany od początku. Europejska wersja Hondy Jazz IV bazuje na prototypie koncepcyjnym z roku 2014 – Jazz Prototype, a powiązany jest konstrukcyjnie z drugą generacją modelu HR-V, z którą dzieli m.in. platformę podłogową. Honda Jazz IV w porównaniu z poprzednikiem może pochwalić się większymi rozmiarami – jest dłuższy o 9,5 cm, a rozstaw osi zwiększono o 3 cm).
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1318 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 78,7 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~130rapid
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
W sumie to bardzo przyzwoity samochód bez wielce upierdliwych mankamentów, utrzymujący co najmniej dobry poziom w każdej dziedzinie. Jeżdżę regularnie także Toyotą Yaris Hybrid (2013) i Mitsubishi Space Starem (2021). W moim rankingu na chłodno wygrywa Honda, ale na pozytywne emocje Space Star, który mimo swojej prymitywności sprawia najwięcej frajdy z jazdy (!). Jeśli miałbym wybierać Jazza, to z manualną skrzynią lub hybrydę, niestety niesprzedawaną w Polsce. W porównaniu do Yarisa trzeciej generacji Honda jest dojrzalsza, szlachetniejsza, wykonana z lepszych komponentów i lepiej dopracowana. No i naprawdę japońska, a nie francuska.
4,7
~-x-
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
No i przyszedł czas kolejnego podsumowania. W końcu po ponad 2 latach użytkowania aktualnego Jazz-a można coś więcej napisać. Oczywiście podtrzymuje wszystko co pisałem w poprzednich dwóch opiniach i obecnie auto jeździ bez zarzutów. Nie obyło się niestety bez pierwszego małego "problemu". O ile poprzedni Jazz był bezawaryjny przez kilka lat o tyle w obecnym pojawiła się mała skaza na niezawodności. Piszę o tym ponieważ ktoś może aktualnie mieć podobny problem. Po pewnym czasie użytkowania zaczął piszczeć (skrzypieć) pedał sprzęgła (oczywiście podczas wciskania :-)). Wizyty w ASO. Standardowo smarowanko systemu ruchomego pedału sprzęgła, które na nic się zdało, gdyż piszczenie nie ustawało. Ostatecznie okazało się, że za piszczeniem stała pompa sprzęgła. Zamówienie nowej przez ASO, szybka wymiana i działa jak nowe. P.S. wymiana zestawu pedału nic nie dała. Tak więc jeżeli macie taki problem lub z czasem coś takiego Wam się pojawi to miejcie to na uwadze. Ogólnie autko sprawdza się bez zarzutów i na chwilę obecną wszystko śmiga bez zarzutów. Pojawił się jednak w końcu największy minus Hondy Jazz, który sprawia, że już więcej Jazza nie kupię :-) (no chyba, że to zmienią). Tym wielkim minusem jest NAJNOWSZY JAZZ 2020 :-). Jak zawsze ceniłem Jazz-a jako bardzo praktyczne, niezawodne i oszczędne, małe z zewnątrz a wielkie wewnątrz auto miejskie tak to co zrobili z nowym Jazz-em proponuję przemilczeć. Albo napiszę kilka swoich odczuć aby nie pozostawić domysłu. Z praktycznego Jazz-a poszli jak dla mnie w kierunku np. VW Up. W porównaniu do Jazz-a z 2018 roku nowy Jazz w środku - mniejszy, mniej praktyczny, bagażnik - dużo mniejszy, tapicerka przypomina mi babciną kanapę, wygląd jak dla mnie dziwny, no i uwaga CENA :-) KOSMICZNA !!! W mojej opinii popsuli coś co fajnie funkcjonowało i się sprawdzało ale to już chyba najlepiej pisać przy aktualnym modelu. Pozdrawiam wszystkich.
4,8
~Ryszard M.
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Bezawaryjna, bardzo oszczędna w mieście i na trasie (korzystam ze start/stop). Ocena zużycia paliwa wynika z obliczeń na podstawie tankowań i przebiegu. Komputer pokładowy podaje zużycie mniejsze o około 0,5 ltr. Liczyłem na trochę więcej jeśli chodzi o system Honda Connect. Bazuje na starym Androidzie 5 i jest dość oporny. Nie udało mi się przekazać map z telefonu na ekran, ale nie twierdzę że to niemożliwe. Natomiast dla osób lubiących kontrolować zużycie paliwa ilość informacji jest bardzo duża. Zużycie chwilowe, średnie od startu, średnie od ostatniego tankowania i jeszcze kilka opcji.
Średnie spalanie dla Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2017-2020
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Bardzo ekonomiczne auto. Dojeżdżając codziennie 38 km w jedną stronę do pracy drogą krajową spala mi przeważnie 4,6 - 5l w zależności od ruchu i nogi (spalanie od uruchomienia). Prędkości przeważnie 90-100 czasami 110-120. Średnie spalanie z całego zbiornika wychodzi mi przeważnie między 5.2 a 5,7, ale tutaj dochodzi jazda po mieście. W bardzo długiej trasie można się zamknąć w 5,5 litra ze spokojem nawet jadąc po drogach szybkiego ruchu. Klimę włączam wtedy gdy parują mi szyby. Jeśli nie ma takiej konieczności to jeżdżę z wyłączoną. Przebieg na chwilę obecną to 3 tys km. Komputer zaniża o ok. 0,3L.
6,5
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Generalna zasada: komputer ZANIŻA spalanie o 0,3-0,5 litra. Wyniki spalania dla różnych jazd są następujące (wartości z dystrybutora): - Miasto (Warszawa) 6.9-8.1 litra (generalnie 7.0) -Trasa (krajówka do 110 km/h i lokalne drogi) 5.1-5.3 litra - Ekspresówka do 120 km/h: 5.8 litra -Ekspresówka 130 km/h: 6.8 litra -Autostrada 140 km/h: 7.1-7.3 litra Podane wartości dotyczą sezonu letniego (włączona klimatyzacja)
5,8
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Miasto Gdańsk 6.3l z 4000km Spalanie przy 120km/h 5.5l Najmniejsze spalanie to 4.2l po przejechaniu 41km(Szymbark-Gdańsk).
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting