Szukaj

Informacje o Honda Jazz IV

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: VANy
Wprowadzona na rynek europejski w 2015 roku, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja modelu. Model zaprezentowano w Japonii dwa lata wcześniej, pod szyldem Fit, pod którym jest tam oferowany od początku. Europejska wersja Hondy Jazz IV bazuje na prototypie koncepcyjnym z roku 2014 – Jazz Prototype, a powiązany jest konstrukcyjnie z drugą generacją modelu HR-V, z którą dzieli m.in. platformę podłogową. Honda Jazz IV w porównaniu z poprzednikiem może pochwalić się większymi rozmiarami – jest dłuższy o 9,5 cm, a rozstaw osi zwiększono o 3 cm).
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz

Honda Jazz IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Jazz IV

Liczba ocen: 25
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~130rapid
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
W sumie to bardzo przyzwoity samochód bez wielce upierdliwych mankamentów, utrzymujący co najmniej dobry poziom w każdej dziedzinie. Jeżdżę regularnie także Toyotą Yaris Hybrid (2013) i Mitsubishi Space Starem (2021). W moim rankingu na chłodno wygrywa Honda, ale na pozytywne emocje Space Star, który mimo swojej prymitywności sprawia najwięcej frajdy z jazdy (!). Jeśli miałbym wybierać Jazza, to z manualną skrzynią lub hybrydę, niestety niesprzedawaną w Polsce. W porównaniu do Yarisa trzeciej generacji Honda jest dojrzalsza, szlachetniejsza, wykonana z lepszych komponentów i lepiej dopracowana. No i naprawdę japońska, a nie francuska.
4,8
~Beata
Honda Jazz IV
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Wracam z oceną po 8 latach użytkowania. Auto było warte zakupu i jeszcze go nie zamierzam sprzedać; może wymienię na nowy model, ale nie ten obecny. Jestem z niego bardzo zadowolona. Mam najwyższą wersję wyposażenia. Brakuje mi tylko podgrzewanej kierownicy w zimie. Spalanie na poziomie 4,8/100 km (średnia). Nic nie trzeszczy, nic się nie wytarło wewnątrz. Poza regularną wymianą elementów eksploatacyjnych, wymieniony został tylko elektroniczny wyłącznik zapłonu po 5 latach i teraz chyba padnie włącznik czujników parkowania. Karoseria trzyma się dobrze, nadkola (często myte) - również.
4,9
~Ludoczka
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Samochód niezawodny, wymienione tylko łączniki stabilizatora, pozostałe rzeczy oryginalne. Samochód kupiłem ze względu na mocniejszy silnik 130KM. Poprzednio w rodzinie był Jazz z 2010 ( jest zresztą do dziś) , z którym nie była żadnych problemów technicznych. Rywali przewyższa głównie ilością miejsca z tyłu oraz funkcjonalnością dzięki systemowi Magic Seats. Do minusów zaliczyłbym głośną pracę skrzyni CVT podczas przyspieszania, oraz dosyć słabo wyciszoną kabiną, co przy prędkości 120 trochę przeszkadza.
Średnie spalanie dla Honda Jazz IV
5,4 – 6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Bardzo ekonomiczne auto. Dojeżdżając codziennie 38 km w jedną stronę do pracy drogą krajową spala mi przeważnie 4,6 - 5l w zależności od ruchu i nogi (spalanie od uruchomienia). Prędkości przeważnie 90-100 czasami 110-120. Średnie spalanie z całego zbiornika wychodzi mi przeważnie między 5.2 a 5,7, ale tutaj dochodzi jazda po mieście. W bardzo długiej trasie można się zamknąć w 5,5 litra ze spokojem nawet jadąc po drogach szybkiego ruchu. Klimę włączam wtedy gdy parują mi szyby. Jeśli nie ma takiej konieczności to jeżdżę z wyłączoną. Przebieg na chwilę obecną to 3 tys km. Komputer zaniża o ok. 0,3L.
6,5
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Generalna zasada: komputer ZANIŻA spalanie o 0,3-0,5 litra. Wyniki spalania dla różnych jazd są następujące (wartości z dystrybutora): - Miasto (Warszawa) 6.9-8.1 litra (generalnie 7.0) -Trasa (krajówka do 110 km/h i lokalne drogi) 5.1-5.3 litra - Ekspresówka do 120 km/h: 5.8 litra -Ekspresówka 130 km/h: 6.8 litra -Autostrada 140 km/h: 7.1-7.3 litra Podane wartości dotyczą sezonu letniego (włączona klimatyzacja)
4,6
Honda Jazz IV
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Nie wiem, czy ktoś mi uwierzy, ale średnia z ostatnich 30 tys. km (nie kasowałam przebiegów cząstkowych) to 4,9. W dojazdach do pracy spoza miasta (ok. 30 km) spala mi w lecie i w zimie ok. 4,5-4,7 (średnia prędkość 60-70 km/h). Bardzo rzadko tankuję. I tutaj sprawdza się powiedzenie: "co drogo na początku, to tanio później".
Honda Jazz IV