Szukaj

Informacje o Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, debiutująca na rynku europejskim w roku 2015. W Japonii model pojawił się w salonach przeszło rok wcześniej jako Honda Vezel. Nowa Honda HR-V bazuje na dwóch prototypach – Uraban Concept i HR-V Prototype z roku 2014, a nadwozie auta jest charakterystyczną dla obecnych czasów próbą syntezy walorów samochodów typu coupe oraz SUV. Wracając po blisko dekadzie od nazwy H-RV Honda zupełnie odmieniła charakter modelu. HR-V II jest powiązany konstrukcyjnie z Hondą Jazz, z którą dzieli platformę podłogową. Oferowany jest w Chinach jako Honda XR-V.
czytaj więcej
Powagosław
HR-V nie jest już tak eksperymentalny jak był kiedyś. Stał się kolejnym typowym crossoverem z przyzwoitą aparycją (choć niektórzy przebąkują, że dziwnie podobny do SsangYonga). Dla koneserów tego gatunku to może być atut. ~Powagosław
Luzacjusz
Niby atrakcyjnie i ładnie się błyszczy, ale finalnie wybudzony ze śpiączki HR-V jednak rozczarowuje. Ale jest na to sposób – jedź do Chin. Rok przed Europą (!) Honda rzuciła tam ładniejszą wersję tego modelu. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 73 x 89,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(55%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~folex
Honda HR-V II
SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Użytkuje wersje Elegance od 2019. Generalnie ok. Fajny design. Mógłby być ciut tańszy, ale jest bardzo dobrze wyposażony. Multimedia mogły by być nowsze, ale w codziennym użytku i tak nie ma to większego znaczenia. Słuchanie muzyki czy korzystanie z zestawu telefonicznego jest intuicyjne i nie nastręcza trudności. Silnik ciut słaby na niższych obrotach, ładnie się wkręca i przyśpiesza gdy zredukujemy i silnik VTEC otworzy dodatkowy zawór (powyżej 3500obr/min). Robi się wtedy głośny ale nie jakoś bardzo uciążliwie. Zależy kto co lubi. Jak chcę się "poszaleć" na drodze to raczej wersja SPORT. Bardzo przestronny wewnątrz. Szukałem samochodu pod kątem możliwości przewozu roweru wewnątrz gdy inni członkowie rodziny złapią "kapcia" i trzeba przetransportować. Po zdjęciu przedniego koła (26") rower wchodzi w pionie bez problemu.
5,0
~myram1
Honda HR-V II
SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Honda HR-V w wersji Elegance po lifcie z CVT, jak dla mnie jest strzałem w dziesiątkę. Jest to moja trzecia Honda użytkowana od nowości, poprzednio były dwie Hondy Civic IX gen. jedna z 2012, druga z 2016 r. Markę oceniam bardzo dobrze i dlatego postanowiłem kontynuować przygodę z Hanią. Tym razem moim głównym celem była automatyczna skrzynia CVT. Jest to na pewno skrzynia, której trzeba się nauczyć, ale się to opłaca. Przede wszystkim niskie spalanie i pełen komfort jazdy. Samochód jest jeszcze bardziej przestronny poprzedniego Civica, ma nareszcie miejsce na stopy dla pasażera z tyłu. Bagażnik jak na tę klasę samochodu jest po prostu wielki. Ogólnie w porównaniu do konkurencji od Toyoty CH-R to przepaść jeśli chodzi o komfort podróżowania i możliwości załadunkowe. Samochód po liftingu nieco urósł i bardziej nabrał charakteru, szczególnie z przodu, co mi się bardzo podoba. Jeśli chodzi o jakość wykonania to klasa sama w sobie, jednak samochody produkcji japońskiej są lepiej poskładane od HR-V z Meksyku. O szczegółach opowiem poniżej.
4,9
~Artur
Honda HR-V II
SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Nowa Honda HRV wersja Elegance kupiona po kilku miesiącach wyborów, analiz, przeglądania oferty rynkowej oraz jazd testowych różnymi autami - a więc z dużym namysłem. Ocena za całokształt 5 gwiazdek, gdyż moim zdaniem w swojej klasie wyróżnia się pozytywnie w wielu aspektach pośród rynkowej konkurencji. Jak na miejskiego crossovera wersja po liftingu ma drapieżny i wyróżniający wygląd, również bardzo dużo miejsca w środku dla 4 dorosłych osób, zarówno na fotelach przednich jak i na tylnej kanapie, duży bagażnik z dodatkowym miejscem na bagaż lub koło zapasowe - zresztą auta Hondy w wielu testach wygrywają w swoich klasach, jeżeli idzie o ilość wygospodarowanego miejsca. Wnętrze bardzo dobrze wykończone, spasowanie elementów również bardzo dobrze, względem crossoverów innych marek lub nawet nowej Hondy CRV - materiały wykończeniowe sprawiają lepsze wrażenie, dają poczucie "lekkiego luxusu", bardzo ładne zegary z efektem 3D (prędkościomierz). Auto zaskakuje pozytywnie zwrotnością co szczególnie przydaje się w mieście gdzie często liczy się każdy centymetr przy manewrowaniu. Zawieszenie bardzo sprężyste, dające poczucie pełnej kontroli nad tym wyższym niż kompakty samochodem, również w zakrętach zachowuje się bardzo stabilnie i przewidywalnie, układ kierowniczy precyzyjny. Wersja z pakietem Elegance po liftingu zyskała dodatkowo do bogatego już wyposażenia m.in. nawigację, kamerę cofania i parę innych elementów, co w tej cenie jest mocnym argumentem za wyborem - konfigurując auta np. koncernów europejskich ceny wychodziły porównywalne - bez żadnej rewelacji. Poza powyższymi cechami o wyborze zaważyła również legendarna jakość Hondy, wyższe niż średnie ceny odsprzedaży auta używanego, silnik iVTEC na łańcuchu rozrządu - które w wydaniu Hondy słyną z bezawaryjności.

Usterki Honda HR-V II

Liczba wpisów: 15
Dziwne stukanie podczas przyspieszania
  • Honda HR-V II SUV 1.6 i-DTEC 120KM 88kW 2015-2018
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Honda HRV 2 ru8 2016r n16a3 1.6 i-dtec Parę dni temu usłyszałem stuki i objawia się to tym że od prędkości 50km/h w górę słychać stuki podczas dodawania gazu i przyspieszania , gdy gaz odpuszczę stuki zanikają . Na biegu jałowym nic nie stuka , obroty nie falują , nie kopci z wydechu , przyspiesza normalnie. Wymieniłem poduszkę silnika prawą górną ,tarcze i klocki przód ,wahacze przednie , łączniki tabilizatorów a nawet lewą półoś i niestety stuki nadal słyszalne . Olej wymieniany co 12-13 tyś. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny .
Dziwne grzytanie z lewej strony Przy ruszaniu na pierwszym biegu
  • Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2018-2021
  • silnik
  • 1000 tys. km
Jeżdżę Honda hrv 1.5 ex z 2017 roku i od jakiegoś czasu słyszę przy ruszaniu na pierwszym biegu dziwny zgrzyt z lewej strony silnika, coś w stylu luźnej obudowy. Sprawdzałem z mechanikiem każdy element pod autem i w komorze silnika, niestety nic nie mogliśmy namierzyć. Byłem w hondzie i również nic nie znaleźli, z tym że wskazali że coś może dziać się ze sprzęgłem. Co do samego sprzęgła nie zauważyłem spadków mocy, albo zapachu przypalonego sprzęgła. Ma może pomysł gdzie szukać usterki? Z góry dziękuję za odpowiedzi
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Metaliczny odgłos podczas jazdy
  • Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2015-2018
  • silnik
  • 80 tys. km
Witam, ostatnio zauważyłem że w mojej Hondzie Hrv II 1.5 130 km z automatyczną skrzynią biegów przy jeździe powyżej 60 km/h słychać nie głośny ale dosyć wyraźny świst coś w podobie do głośniejszego odgłosu bieżnika w oponach. Podwozie sprawdzane nic nie jest poluzowane, auto jeździło wcześniej na tych samych oponach, olej w skrzyni był niedawno wymieniany możliwe że nie na oryginalny. Macie pomysły gdzie szukać przyczyny? W kierunku skrzyni? Nie słychać żadnego hałasu przy zmianie biegu ani nic nie szarpie, wrzucenie na neutral tez nie zmienia sytuacji
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Honda HR-V II SUV Facelifting