Szukaj

Informacje o Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006

Lata produkcji: 2005 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 2002 druga generacja Hondy CR-V znacznie różniła się pod względem stylistycznym od swojego poprzednika oraz była od niego odrobinę większa. Zdradzała też zewnętrzne podobieństwo do VII generacji Hondy Civic. Wkrótce po pojawieniu się na rynku Honda CR-V II została wybrana w plebiscycie magazynu „Car and Driver” najlepszym małym SUV-em roku 2002. Model poddano modernizacji technicznej i face-liftingowi w roku 2005, a rok później zakończono jego sprzedaż.
czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2204 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Ergonomia

Wybrane oceny

4,4
~miko
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Znakomite auto rodzinne, solidne i wdzięczne na co dzień, a w pełni rozwijające skrzydła podczas większych podróży oraz wszelkich niecodziennych zadań typu przeprowadzki czy remonty. Na umiarkowanych wertepach i w zimie nie do zastąpienia! Gdyby nie fakt, że trafił mi się akurat egzemplarz po przejściach (których efekty zaczęły ujawniać się dopiero jakiś czas po zakupie), to byłbym zachwycony tym samochodem i nie chciałbym się z nim już nigdy rozstawać. Ale mimo pewnych mankamentów mojego konkretnego przypadku - i zakładając, że większość tych aut jest od nich wolna - Honda CR-V drugiej generacji to swego rodzaju "samochód doskonały": duży w środku, a jednak nie klockowaty na zewnątrz i łatwy w prowadzeniu; pojemny i mocny w przewożeniu dużych ładunków, a jednak nie powalający spalaniem; "prawie terenówka", a jednak spalająca tyle co niejeden miejski sedan czy kombi i niemal tak samo wygodna w codziennych sytuacjach miejskich. Warto założyć opony typu AT i można jeździć cały rok w każdych warunkach bez obaw o brak przyczepności! Jest to auto specyficzne z wyglądu, które może się podobać albo nie, ale ma swój klimat i swoich oddanych wielbicieli, do których ja zdecydowanie się zaliczam. Warto je sprawdzić i dać mu szansę, bo potrafi pozytywnie zaskoczyć.
3,5
~esc17
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda została zakupiona przeze mnie w niemieckim salonie samochodowym i po bardzo długim okresie użytkowania postaram się napisać jak najbardziej rzetelną opinie. Samochód przede wszystkim jest bardzo wdzięczny, nie uświadczyłem w nim większych awarii poza pękniętą miską olejową, czy problemami z elektryką - także ogólnie mechanicznie mogę go polecić każdemu z czystym sumieniem. Wymieniając kolejne plusy to na pewno: ładowność, zabezpieczenie antykorozyjne z zewnątrz (u mnie po 14 latach użytkowania nie ma żadnych ognisk korozji), do tego w środku jest dużo przestrzeni i każdy znajdzie dla siebie wygodną pozycję. Jeżeli zaś chodzi o minusy, to na pewno: jakość użytych materiałów w środku i cóż.. Hondy w tamtych latach, a szczególnie CR-V nie oferowała atrakcyjnego wnętrza, a zerkając na nie w 2020 można rzec, że jest archaiczne. Samochód jest również bardzo toporny - prowadzenie, hamowanie, przerzucanie biegów trochę jak w maszynie losującej nie daje dobrego wrażenia z jazdy. Do tego moim zdaniem trochę za wysokie spalanie w trasie (i nie potrafię dojść do tego, jak forumowicze z autocentrum schodzą tym samochodem poniżej 6 litrów na 100) bo u mnie przy prędkości 90-100 nie da się zejść poniżej 7,5-8 litrów. Jeżeli zaś chodzi o autostrady to cóż.. jest to niestety męczarnia, a przy prędkości 140 km/h spalanie spokojnie wzrasta do 11 litrów. Miasto generuje już kosmiczne wartości spalania, także zima, korek to spalanie powyżej 15 L.
5,0
~Wojtek J
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Samochod idealny, wygodny, duzo miejsca i ogromny bagażnik, ekonomiczny i nic sie nie psuje. Bajka a jezdzilem naprawdę róznymi autami. Dobra widocznosc, fajne rozwiazania jak skladany stolik, otwierana szyba z tyłu i inne. Zero rdzy choć ma już 13 lat i zero problemów technicznych tylko dwumas musiałem wymienić ale to normalne. W lekki teren wjedzie i błotko a zima też fajna zabawa. Spalanie między 5,8 a 7,5 w trybie mieszanym, dla mnie rewelacja jak na tak duze auti i w sumie ciężkie. Silnik chyba najlepszy diesel ever pracuje rowno i cichutko a i wogóle jakby się nie męczył. jedynie można by się przyczepić do dość krotkich przełożeń. Milałem w życiu chyba z 15 aut, nowych i uzywanych i crv jest zdecydowanie najlepszym.szczerze polecam.
Średnie spalanie dla Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Jazda w trasie: 5,4l. Technika ekonomiczna czyli jazda ze stala predkoscia jesli tylko mozliwe, hamowanie silnikiem, unikanie uzywania hamulca noznego, dynamiczne przyspieszanie, predkosc do ~100kmph. Na autostradzie pali troche wiecej przy ok. 120kmph. Srednio mi wyszlo ok. 6,4l. Wszystko zalezy od techniki. Osoba jezdzaca nerwowo z ciezkim butem, w miescie uzyskala 9,4l. Jadac ze stala predkoscia ~100okmph po plaskim terenie wskazywalo mi ok. 4,7l ale wiadomo, ze nie da sie caly czas tak jechac. Druga rzecz buda auta taka, ze powyzej 100kmph aerodynamika daje sie we znaki i spalanie mocno wzrasta. Wszystkie dane zaczerpniete z wyswietlacza samochodowego, ktore zostaly rowniez zweryfikowane podczas tankowania do pelna.
8,8
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Żona zadowolona, dzieci też po przesiadce z avensisa. Maksymalne spalanie - w warunkach zima i miasto. Na trasie załadowany na wakacje (autostrada) przy 140-170 km/h. 9,5 l. Nie jest rewelacyjnie ale biorąc pod uwagę komfort, rozmiary samochodu oraz ilość zabranego bagażu jestem w stanie mu to wybaczyć. Zastanawia mnie czy mój ropożer nie jest zaczipowany bo jakoś za dobrze ciągnie przy dociśnięciu. Muszę zawitać na hamownię i sprawdzić. Jeśli ktoś z czytających ma podobne odczucia i chciałby się nimi podzielić, lub ma doświadczenia z "wzmocnionym" i-ctdi proszę o info (aroll@interia.eu).
8,8
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Żona zadowolona, dzieci też po przesiadce z avensisa. Maksymalne spalanie - w warunkach zima i miasto. Na trasie załadowany na wakacje (autostrada) przy 140-170 km/h. 9,5 l. Nie jest rewelacyjnie ale biorąc pod uwagę komfort, rozmiary samochodu oraz ilość zabranego bagażu jestem w stanie mu to wybaczyć. Zastanawia mnie czy mój ropożer nie jest zaczipowany bo jakoś za dobrze ciągnie przy dociśnięciu. Muszę zawitać na hamownię i sprawdzić. Jeśli ktoś z czytających ma podobne odczucia i chciałby się nimi podzielić, lub ma doświadczenia z "wzmocnionym" i-ctdi proszę o info (aroll@interia.eu).

Usterki Honda CR-V II

Liczba wpisów: 17
Siadnięty tył
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • zawieszenie
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 6
Tył Hondy bardzo obniżony w stosunku do przodu. Po załadowaniu 5 osób koło chowa się w nadkolu, z pełnym bagażnikiem i zbiornikiem LPG jest jeszcze gorzej. Niestety wymiana sprężyn na standardowe nie zdaje egzaminu, może być nawet jeszcze niżej. Prawdopodobnie trzeba by wymienić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu tylnym, ale to pewnie ze 3-4 tyś. z robocizną, jeśli nie więcej, szkoda kasy. Co więcej, PO wymianie sprężyn na wzmacniane (samochód się podniósł) okazało się, że jeden amortyzator jest do wymiany. Stukał przy końcu zakresu, czego nie było słychać, gdy Honda była dużo niżej. Także przy wymianie sprężyn trzeba DOKŁADNIE sprawdzić i amorki, bez sensu raz po raz płacić za ich ściąganie. W moim wypadku, musiałem zapłacić dwa razy (a nawet TRZY!, ale to dłuższa historia i błąd upartego mechanika).
28 komentarzy
wycieranie się krzywek wałków rozrządu
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
krzywki wałków rozrządu wycierają się, wałek się wykrzywia. Niestety aby to sprawdzić, trzeba zdjąć pokrywę zaworów, co jest czasochłonne i kosztowne. W moim wypadku dowiedziałem się o tym przy pierwszej regulacji zaworów, zaraz po zakupie Hondy. Co prawda w serwisach motoryzacyjnych piszą o tej wadzie, ale niestety doczytałem to dopiero po zakupie, więc pretensje mogę mieć tylko do siebie. W moim wypadku wytarły się krzywki wałka ssącego. Rozwiązanie - regeneracja krzywek w zakładzie w Krakowie, nie pamiętam nazwy. Z wymianą - około 600 zł (300 regeneracja, 300 wymiana). Póki co przejechane 34000 km i jest OK.
1 komentarz
Wibracje podczas przyśpieszania
  • Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006
  • układ napędowy
  • 262 tys. km
Witam .Podczas przyśpieszania w mojej cr-v 2 z 2005 z 2.2 diesel występują wibracje im szybciej jadę i mocniej przyśpieszam są mocniejsze bardzo telepie autem .Piąty i szósty bieg tragedia aż telefon z mocowania spada .Założyłem nowe opony dwa razy wyważane nowe tarcze klocki z przodu wymienione -pływaki ok. nie pomogło . Duże luzy na poduszce skrzyni pod akumulatorem i tylnej dól silnika czy to może być przyczyną wibracji czy dwumasa czy wał napędowy
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Honda CR-V II