Szukaj

Informacje o Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 2002 druga generacja Hondy CR-V znacznie różniła się pod względem stylistycznym od swojego poprzednika oraz była od niego odrobinę większa. Zdradzała też zewnętrzne podobieństwo do VII generacji Hondy Civic. Wkrótce po pojawieniu się na rynku Honda CR-V II została wybrana w plebiscycie magazynu „Car and Driver” najlepszym małym SUV-em roku 2002. Model poddano modernizacji technicznej i face-liftingowi w roku 2005, a rok później zakończono jego sprzedaż.
czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Taki tam jeden
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Mam CRVke niecałe dwa lata. Jest to moje naste już auto i śmiało mogę powiedzieć że mieści się w moim top 3 zaraz obok Mercedesa W210 4matic i Forda Explorera II. Kupiłem tą Honda z wieloma pierdółkami do poprawy jak popękane lampy z tyłu, umierający rozrusznik i akumulator, wykończone tuleje w zawieszeniu, ale dałem za nią ułamek jej wartości. Dwa dni kompletowania części, dwa wieczory w garażu i auto gotowe. Nic poza tymi pierdółkami, o których wiedziałem przy kupnie nie wyszło dodatkowo przez te dwa lata. Dodam tylko że Honda nie ma ze mną lekko bo lubię wjechać w drogi, których dzisiejsze SUVy by nie pokonały a dodatkowo robi mi za auto dostawcze przy budowie domu :)
4,2
~andek_strauss
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Tak naprawdę oceniam to auto na 4,5 gwiazdki. Kupiłem ponad półtora roku temu z przebiegiem ponad 200 tys. km (nie wiem czy prawdziwym, myślę, że tak). Wad ma niewiele, zalet sporo. Uniwersalny, bezawaryjny, solidny samochód bez fajerwerków, ze świetnym silnikiem, którego pełne możliwości można wyciągnąć tylko przy wyższych obrotach. Używam głównie na asfalcie, ale przydaje się podczas podróży w andaluzyjskim interiorze - idealny na szutry, wyboiste dojazdówki po kamorach czy naprawdę lekki teren. Spalanie ok 10-11 litrów wydaje się nieco wysokie, ale biorąc pod uwagę masę, charakter i kształt samochodu oraz charakterystykę silnika VTEC, mniej być nie może. Ten motor ponoć nieźle znosi gaz, więc tu zawsze jest opcja ograniczenia kosztów. Ja się nie zdecydowałem i już chyba gazu nie założę. Mocy generalnie jest wystarczająco, ale czasem przydałoby się nieco więcej, zwłaszcza przy jeździe pod górę z włączoną klimą. Gdyby ten sam silnik miał 170-180 KM i palił tyle samo, co teraz, byłoby to dla mnie auto na 5 gwiazdek. :-)
4,8
~DarkMark
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
To jest auto uniwersalne. Jedziesz w góry, albo na ryby, chcesz pognać autostradą, poradzi sobie. W niecały tydzień po zakupie mojej CR-V wybrałem się w góry na Rajd Dolnośląski...oczywiście, nie po to by startować:) Po skończonej imprezie, chcąc trochę wypróbować tego suva w górskim terenie podążyliśmy więc na nią...Do samego szczytu wiodła asfaltowa droga, potem już gruntowa przez dużą polanę. Później było z górki, droga w lesie kamienista i stromo, pochyłość ok 12-18% i kamienie. Głazy śliskie od wilgoci i wielkości głowy ludzkiej. No i wąsko. Nie było już odwrotu, cofanie po takim terenie groziło zarzuceniem tyłem i rozwaleniem auta o drzewa. Bardzo powoli, bo na osiach 16 calowe alufelgi "kroczyliśmy" w dół kamienistej ścieżki, która w czasie deszczu zamieniała się w potok.W aucie rodzinka w komplecie, (dwie kobiety i ja, pomieszanie paniki z przygodą:). Tylko czemu nawigacja twierdziła, że to jest normalna ulica, nawet miała nazwę, tego nie udało mi się rozgryźć:) Honda spisała się w tym dość ekstremalnym jak na takie auto teście bardzo dobrze, raz tylko przytarłem obudową baku o głaz. Potem był znowu test w górach, ale w zimie. Wpakowaliśmy się na wielosezonowych oponach w głęboki śnieg, a pod nim lód. Honda i tu dała sobie radę. Po rozbujaniu auta i włączeniu się napędu z tyłu wyjechaliśmy z tej Syberii bez konieczności wysiadania i popychania. Kolejny pozytyw to jazda po autostradzie. Auto jest ciężkie, waży 1900 kg, a pod maską tylko 150 KM, ale silnik daje tyle ile potrzeba żeby nie musieć wlec się w kolumnie tirów, ale też nie wyhamować tych co lecą lewym pasem do 80km/h. Kolejny pozytyw to koło zapasowe na klapie...ale w bagażniku wnęka w podłodze, idealnie na wstawienie zbiornika lpg. Super sprawa, bo nie traci się przestrzeni ładunkowej. Ogólnie, auto było moim drugim wyborem po Foresterze, ale CR-V daje więcej możliwości i jest wygodniejsza dla osób wyższych lub tęższych. Dlatego zrezygnowałem z kupna "leśnika".
Średnie spalanie dla Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
10,3
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Samochód posiadam od 8 lat, aktualny przebieg powyżej 600 000km, na obecnym silniku 240 000, na gazie 170 000. Spalanie podane dla LPG: miasto duże zakorkowane 14-15, trasa max do 110 i spokojnie to 11, 120 km/h to 12, 130 to 13 itd... 170km/h to 18. Zimą pali na trasie mniej i jest bardziej dynamiczny przy niskich temperaturach. Obecnie ma skrzynie 6cio biegową co znacząco poprawiło dynamikę i zmniejszyło hałas w kabinie i nieznacząco zmniejszyło zużycie paliwa. Dwóch znajomych ma ten sam model i zużycie b.podobne może 0,5l LPG mniej, ale to zależy od stylu jazdy. Raporty o spalaniu 8,5 czy 10 LPG między bajki włożyć. Aha i proszę nie zwalać zużycia na przebieg samochodu, bo mój technicznie jest zadbany i jeździ lepiej niż nie jeden co ma niby 240tys
10,0
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Auta pomimo wieku do tanich nie nalezy. Ale na zakupie i paliwie koszty sie koncza bo nie psuje sie absoltnie NIC. Po prostu odpala i jedzie - nie do zarzniecia. Fabryczne zawieszenie wytrzymuje na polslkich drogach ponad 150 tys. Moj wlasnie dobija do tego przebiegu i jak na razie wymienione tylko laczniki stabilizatora tylnego. Reszta zawieszenia ciagle oryginalna ! Dzisiaj juz takich aut nie robia bo podobno by producenci zbankutowali (to ciekawe dlaczego 10 lat temu jakos z powodzeniem egzystowali ?). Auto pali srednio 9,5 litra przy spokojnej jezdzie w cyklu mieszany. Autostrada 150km/h - spalania wzrasta do 11.5l.
10,2
Liczba komentarzy: 1
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Samochód potrzebujący wkręcania na obroty stąd średnie spalanie w okolicach 10 litrów nie dziwi. Bardziej dziwi trasa przy 120 km - przy kilku wyprzedzeniach na trasie srednio również wyszło 10. Jako drugi samochód w rodzinie zupełnie mi to nie przeszkadza, jako główny - chyba LPG jest rozsądnym rozwiązaniem

Usterki Honda CR-V II

Liczba wpisów: 17
Siadnięty tył
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • zawieszenie
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 6
Tył Hondy bardzo obniżony w stosunku do przodu. Po załadowaniu 5 osób koło chowa się w nadkolu, z pełnym bagażnikiem i zbiornikiem LPG jest jeszcze gorzej. Niestety wymiana sprężyn na standardowe nie zdaje egzaminu, może być nawet jeszcze niżej. Prawdopodobnie trzeba by wymienić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu tylnym, ale to pewnie ze 3-4 tyś. z robocizną, jeśli nie więcej, szkoda kasy. Co więcej, PO wymianie sprężyn na wzmacniane (samochód się podniósł) okazało się, że jeden amortyzator jest do wymiany. Stukał przy końcu zakresu, czego nie było słychać, gdy Honda była dużo niżej. Także przy wymianie sprężyn trzeba DOKŁADNIE sprawdzić i amorki, bez sensu raz po raz płacić za ich ściąganie. W moim wypadku, musiałem zapłacić dwa razy (a nawet TRZY!, ale to dłuższa historia i błąd upartego mechanika).
28 komentarzy
wycieranie się krzywek wałków rozrządu
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
krzywki wałków rozrządu wycierają się, wałek się wykrzywia. Niestety aby to sprawdzić, trzeba zdjąć pokrywę zaworów, co jest czasochłonne i kosztowne. W moim wypadku dowiedziałem się o tym przy pierwszej regulacji zaworów, zaraz po zakupie Hondy. Co prawda w serwisach motoryzacyjnych piszą o tej wadzie, ale niestety doczytałem to dopiero po zakupie, więc pretensje mogę mieć tylko do siebie. W moim wypadku wytarły się krzywki wałka ssącego. Rozwiązanie - regeneracja krzywek w zakładzie w Krakowie, nie pamiętam nazwy. Z wymianą - około 600 zł (300 regeneracja, 300 wymiana). Póki co przejechane 34000 km i jest OK.
1 komentarz
Wibracje podczas przyśpieszania
  • Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006
  • układ napędowy
  • 262 tys. km
Witam .Podczas przyśpieszania w mojej cr-v 2 z 2005 z 2.2 diesel występują wibracje im szybciej jadę i mocniej przyśpieszam są mocniejsze bardzo telepie autem .Piąty i szósty bieg tragedia aż telefon z mocowania spada .Założyłem nowe opony dwa razy wyważane nowe tarcze klocki z przodu wymienione -pływaki ok. nie pomogło . Duże luzy na poduszce skrzyni pod akumulatorem i tylnej dól silnika czy to może być przyczyną wibracji czy dwumasa czy wał napędowy
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Dobrze zgrywa sie instalka zenit pro wtryski hana ,lubryfikator,sprawdzone nie napodstawie propozycji serwisu a ludzi ktorzy maja takie hondy,dlatego do swojej zamontowałem ten zestaw małe spalanie sterownik dobrze gra z hondy sterownikiem.Odradzam brc ponoc głośne wtryski słychac jak maszyne do szycia w srodku osobiscie niesprawdziłem ale tak słyszałem,bo pierwsze mialem...
5,0
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
kupiłem już z gazem, działa bardzi dibrze, od kilku lat nie daje instalacji do serwisu jeśli dobrze pracuje. z doświadczenia zauważyłem, że jeśli sie pojedzie na regulacje to zawsze spiep... dotyczy to wszystkich jakie miałem instalacje od landi renzo przez jakieś cuda do dt gas system. Na tej ostatniej najechałem już około 50kkm, wymieniam tylko filtry - samemu. nie odadaję...
4,8
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: OPTIMA NANO
przebieg: 121 tys. km
użytkowana przez: 21 tys. km
Instalacja OPTIMA nano założona ok 2 lat temu. Jak do tej pory tylko serwisy z wymianą filtrów. Sprawdzane luzy zaworowe (auto z ręczna regulacją) i wszystko jest ok. A jak miło się patrzy na wskazania dystrybutora na stacji :)
Honda CR-V II