Szukaj

Informacje o Honda CR-V II

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 2002 druga generacja Hondy CR-V znacznie różniła się pod względem stylistycznym od swojego poprzednika oraz była od niego odrobinę większa. Zdradzała też zewnętrzne podobieństwo do VII generacji Hondy Civic. Wkrótce po pojawieniu się na rynku Honda CR-V II została wybrana w plebiscycie magazynu „Car and Driver” najlepszym małym SUV-em roku 2002. Model poddano modernizacji technicznej i face-liftingowi w roku 2005, a rok później zakończono jego sprzedaż.
czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz

Honda CR-V II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Honda CR-V II

Liczba ocen: 186
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~miko
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Znakomite auto rodzinne, solidne i wdzięczne na co dzień, a w pełni rozwijające skrzydła podczas większych podróży oraz wszelkich niecodziennych zadań typu przeprowadzki czy remonty. Na umiarkowanych wertepach i w zimie nie do zastąpienia! Gdyby nie fakt, że trafił mi się akurat egzemplarz po przejściach (których efekty zaczęły ujawniać się dopiero jakiś czas po zakupie), to byłbym zachwycony tym samochodem i nie chciałbym się z nim już nigdy rozstawać. Ale mimo pewnych mankamentów mojego konkretnego przypadku - i zakładając, że większość tych aut jest od nich wolna - Honda CR-V drugiej generacji to swego rodzaju "samochód doskonały": duży w środku, a jednak nie klockowaty na zewnątrz i łatwy w prowadzeniu; pojemny i mocny w przewożeniu dużych ładunków, a jednak nie powalający spalaniem; "prawie terenówka", a jednak spalająca tyle co niejeden miejski sedan czy kombi i niemal tak samo wygodna w codziennych sytuacjach miejskich. Warto założyć opony typu AT i można jeździć cały rok w każdych warunkach bez obaw o brak przyczepności! Jest to auto specyficzne z wyglądu, które może się podobać albo nie, ale ma swój klimat i swoich oddanych wielbicieli, do których ja zdecydowanie się zaliczam. Warto je sprawdzić i dać mu szansę, bo potrafi pozytywnie zaskoczyć.
4,5
~Taki tam jeden
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Mam CRVke niecałe dwa lata. Jest to moje naste już auto i śmiało mogę powiedzieć że mieści się w moim top 3 zaraz obok Mercedesa W210 4matic i Forda Explorera II. Kupiłem tą Honda z wieloma pierdółkami do poprawy jak popękane lampy z tyłu, umierający rozrusznik i akumulator, wykończone tuleje w zawieszeniu, ale dałem za nią ułamek jej wartości. Dwa dni kompletowania części, dwa wieczory w garażu i auto gotowe. Nic poza tymi pierdółkami, o których wiedziałem przy kupnie nie wyszło dodatkowo przez te dwa lata. Dodam tylko że Honda nie ma ze mną lekko bo lubię wjechać w drogi, których dzisiejsze SUVy by nie pokonały a dodatkowo robi mi za auto dostawcze przy budowie domu :)
3,5
~esc17
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
Honda została zakupiona przeze mnie w niemieckim salonie samochodowym i po bardzo długim okresie użytkowania postaram się napisać jak najbardziej rzetelną opinie. Samochód przede wszystkim jest bardzo wdzięczny, nie uświadczyłem w nim większych awarii poza pękniętą miską olejową, czy problemami z elektryką - także ogólnie mechanicznie mogę go polecić każdemu z czystym sumieniem. Wymieniając kolejne plusy to na pewno: ładowność, zabezpieczenie antykorozyjne z zewnątrz (u mnie po 14 latach użytkowania nie ma żadnych ognisk korozji), do tego w środku jest dużo przestrzeni i każdy znajdzie dla siebie wygodną pozycję. Jeżeli zaś chodzi o minusy, to na pewno: jakość użytych materiałów w środku i cóż.. Hondy w tamtych latach, a szczególnie CR-V nie oferowała atrakcyjnego wnętrza, a zerkając na nie w 2020 można rzec, że jest archaiczne. Samochód jest również bardzo toporny - prowadzenie, hamowanie, przerzucanie biegów trochę jak w maszynie losującej nie daje dobrego wrażenia z jazdy. Do tego moim zdaniem trochę za wysokie spalanie w trasie (i nie potrafię dojść do tego, jak forumowicze z autocentrum schodzą tym samochodem poniżej 6 litrów na 100) bo u mnie przy prędkości 90-100 nie da się zejść poniżej 7,5-8 litrów. Jeżeli zaś chodzi o autostrady to cóż.. jest to niestety męczarnia, a przy prędkości 140 km/h spalanie spokojnie wzrasta do 11 litrów. Miasto generuje już kosmiczne wartości spalania, także zima, korek to spalanie powyżej 15 L.

Raporty spalania Honda CR-V II

Liczba raportów: 209
Średnie spalanie dla Honda CR-V II
10,3 – 11,9
l/100 km
7,7
l/100 km
12,0 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Samochód posiadam od 8 lat, aktualny przebieg powyżej 600 000km, na obecnym silniku 240 000, na gazie 170 000. Spalanie podane dla LPG: miasto duże zakorkowane 14-15, trasa max do 110 i spokojnie to 11, 120 km/h to 12, 130 to 13 itd... 170km/h to 18. Zimą pali na trasie mniej i jest bardziej dynamiczny przy niskich temperaturach. Obecnie ma skrzynie 6cio biegową co znacząco poprawiło dynamikę i zmniejszyło hałas w kabinie i nieznacząco zmniejszyło zużycie paliwa. Dwóch znajomych ma ten sam model i zużycie b.podobne może 0,5l LPG mniej, ale to zależy od stylu jazdy. Raporty o spalaniu 8,5 czy 10 LPG między bajki włożyć. Aha i proszę nie zwalać zużycia na przebieg samochodu, bo mój technicznie jest zadbany i jeździ lepiej niż nie jeden co ma niby 240tys
10,2
Liczba komentarzy: 1
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
Samochód potrzebujący wkręcania na obroty stąd średnie spalanie w okolicach 10 litrów nie dziwi. Bardziej dziwi trasa przy 120 km - przy kilku wyprzedzeniach na trasie srednio również wyszło 10. Jako drugi samochód w rodzinie zupełnie mi to nie przeszkadza, jako główny - chyba LPG jest rozsądnym rozwiązaniem
6,5
Honda CR-V II
SUV 2.2 TD 140KM 103kW
W Karkonoszach, przy jedzie na krtkich dystansach srednio pali 8 litrow. Nie widze specjalnej roznicy miedzy zima a latem. Przy spokojnej jezdzie na trasie Wroclaw-Jelenia Gora spalanie w okolicach 5,8/6 litrow. Na autostradzie przy spokojnej jezdzie bez problemu 5,5 a nawet potrafi zejsc do 5 litrow. Przy ciezszej nodze oczywiscie potrafi spalic tyle ile sie wleje :) W kazdym razie, jak na t aerodynamike, wage, spora moc, oraz naped 4x4 to spalanie jest wyjatkowo niskie.

Usterki Honda CR-V II

Liczba wpisów: 17
Siadnięty tył
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • zawieszenie
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 6
Tył Hondy bardzo obniżony w stosunku do przodu. Po załadowaniu 5 osób koło chowa się w nadkolu, z pełnym bagażnikiem i zbiornikiem LPG jest jeszcze gorzej. Niestety wymiana sprężyn na standardowe nie zdaje egzaminu, może być nawet jeszcze niżej. Prawdopodobnie trzeba by wymienić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu tylnym, ale to pewnie ze 3-4 tyś. z robocizną, jeśli nie więcej, szkoda kasy. Co więcej, PO wymianie sprężyn na wzmacniane (samochód się podniósł) okazało się, że jeden amortyzator jest do wymiany. Stukał przy końcu zakresu, czego nie było słychać, gdy Honda była dużo niżej. Także przy wymianie sprężyn trzeba DOKŁADNIE sprawdzić i amorki, bez sensu raz po raz płacić za ich ściąganie. W moim wypadku, musiałem zapłacić dwa razy (a nawet TRZY!, ale to dłuższa historia i błąd upartego mechanika).
28 komentarzy
wycieranie się krzywek wałków rozrządu
  • Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
krzywki wałków rozrządu wycierają się, wałek się wykrzywia. Niestety aby to sprawdzić, trzeba zdjąć pokrywę zaworów, co jest czasochłonne i kosztowne. W moim wypadku dowiedziałem się o tym przy pierwszej regulacji zaworów, zaraz po zakupie Hondy. Co prawda w serwisach motoryzacyjnych piszą o tej wadzie, ale niestety doczytałem to dopiero po zakupie, więc pretensje mogę mieć tylko do siebie. W moim wypadku wytarły się krzywki wałka ssącego. Rozwiązanie - regeneracja krzywek w zakładzie w Krakowie, nie pamiętam nazwy. Z wymianą - około 600 zł (300 regeneracja, 300 wymiana). Póki co przejechane 34000 km i jest OK.
1 komentarz
Wibracje podczas przyśpieszania
  • Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006
  • układ napędowy
  • 262 tys. km
Witam .Podczas przyśpieszania w mojej cr-v 2 z 2005 z 2.2 diesel występują wibracje im szybciej jadę i mocniej przyśpieszam są mocniejsze bardzo telepie autem .Piąty i szósty bieg tragedia aż telefon z mocowania spada .Założyłem nowe opony dwa razy wyważane nowe tarcze klocki z przodu wymienione -pływaki ok. nie pomogło . Duże luzy na poduszce skrzyni pod akumulatorem i tylnej dól silnika czy to może być przyczyną wibracji czy dwumasa czy wał napędowy
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 20
5,0
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Dobrze zgrywa sie instalka zenit pro wtryski hana ,lubryfikator,sprawdzone nie napodstawie propozycji serwisu a ludzi ktorzy maja takie hondy,dlatego do swojej zamontowałem ten zestaw małe spalanie sterownik dobrze gra z hondy sterownikiem.Odradzam brc ponoc głośne wtryski słychac jak maszyne do szycia w srodku osobiscie niesprawdziłem ale tak słyszałem,bo pierwsze mialem...
5,0
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
kupiłem już z gazem, działa bardzi dibrze, od kilku lat nie daje instalacji do serwisu jeśli dobrze pracuje. z doświadczenia zauważyłem, że jeśli sie pojedzie na regulacje to zawsze spiep... dotyczy to wszystkich jakie miałem instalacje od landi renzo przez jakieś cuda do dt gas system. Na tej ostatniej najechałem już około 50kkm, wymieniam tylko filtry - samemu. nie odadaję...
4,8
Honda CR-V II
SUV 2.0 16V 150KM 110kW
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: OPTIMA NANO
przebieg: 121 tys. km
użytkowana przez: 21 tys. km
Instalacja OPTIMA nano założona ok 2 lat temu. Jak do tej pory tylko serwisy z wymianą filtrów. Sprawdzane luzy zaworowe (auto z ręczna regulacją) i wszystko jest ok. A jak miło się patrzy na wskazania dystrybutora na stacji :)
Honda CR-V II