Szukaj

Informacje o Honda Civic XII Type-R 2.0 VTEC Turbo 329KM 242kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C), będący następcą serii N360/N600 i Z360/Z600, najpierw, do szóstej generacji, jako subkompakt, a od roku 200 jako pełnoprawny kompakt. Honda Civic jest największym sukcesem rynkowym japońskiej marki – wyprodukowano go w liczbie 24 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji. Do dnia dzisiejszego wypuszczono dziesięć generacji modelu, z czego ostatnia pojawiła się w roku 2017 (wersja hatchback; odmiany sedan i coupe pojawiły się na rynku w 2016 roku). Samochód na całym świecie był laureatem dziesiątek nagród (m.in. Samochód Roku na pięciu kontynentach).
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 329 KM (242 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 2600-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 85,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Usterki Honda Civic XII

Liczba wpisów: 3
Ciąg dalszy kwestii szarpania samochodem
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • układ napędowy
  • 5 tys. km
Dziś w trasie obserwowaliśmy zachowanie pojazdu i już wiemy że przy każdym szarpnięciu następuje doładowanie baterii, następnie po chwili napęd przechodzi na elektryka i tak za każdym razem. Serwis twierdzi że z autem jest wszystko ok. Wyślemy teraz filmik do serwisu, może podany im rozwiązanie problemu ja tacy bo ewidentnie coś pracuje nie tak w nowym samochodzie. Dodatkowo auto mimo iż jest hybryda odpala się na silniku benzynowym, serwis też tego nie wyłapał. Mam nowoczesną hybrydę napędzaną benzyną i dodatkowo że zużyciem pod 7 l/100 km. Koszmar
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ciąg dalszy szarpania
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • układ napędowy
  • 5 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
No i się chyba okazało że jest podejrzenie, że auto ma wypadający zapłon. Stoi w serwisie i szukają o co chodzi. Ogólnie jestem mega niezadowolona z auta. Ciężko uwierzyć aby taki drobiazg był tak trudny do zdiagnozowania.
6 komentarzy
Szarpnięcia przy przełączaniu silnika benzynowego na elektryk
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • silnik
  • 3 tys. km
Na dłuższych trasach, gdy silnik jest rozgrzany przed przełączeniem z silnika benzynowego na elektryk, następują mocno odczuwalne szarpnięcia. Powtarza się to co jakiś czas. Szarpnięcia są na tyle mocne, że odczuwa je pasażer. Dzieje się to w trakcie jazdy z tempomatem, jak i bez tempomatu. Podróż przestaje być przyjemnością, staje się irytująca, delikatnie mówiąc. Auto aktualnie oddane do serwisu w ramach gwarancji do znalezienia przyczyn takiego działania pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Civic XII Type-R