Szukaj

Informacje o Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C), będący następcą serii N360/N600 i Z360/Z600, najpierw, do szóstej generacji, jako subkompakt, a od roku 200 jako pełnoprawny kompakt. Honda Civic jest największym sukcesem rynkowym japońskiej marki – wyprodukowano go w liczbie 24 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji. Do dnia dzisiejszego wypuszczono dziesięć generacji modelu, z czego ostatnia pojawiła się w roku 2017 (wersja hatchback; odmiany sedan i coupe pojawiły się na rynku w 2016 roku). Samochód na całym świecie był laureatem dziesiątek nagród (m.in. Samochód Roku na pięciu kontynentach).
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1993 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 96,7 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Zuraw
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Minęły około trzy miesiące odkąd nowa Honda Civic zaparkowała w moim garażu. Myślę że to dobry moment na wstępną ocenę tego samochodu, bo na taką pełno-skalową dopiero przyjdzie czas. To mój pierwszy nowy samochód. Zdecydowałem się na Civica gdyż warunkiem koniecznym był zakup hybrydy. To automatycznie sprawia że przedział samochodów mocno się zawęża. Toyoty odpadały od razu, nie dlatego że coś z nimi jest nie tak. Po prostu mi się podobają. Z tego samego powodu odrzuciłem też Kia (brałem pod uwagę nowe Niro). Ostatecznie do rozważań weszły jeszcze Renault Arkana i Honda HRV (Civica jeszcze wtedy nie było na rynku). Oba auta były przeze mnie oceniane na lamach Autocentrum wiec nie będę już teraz wchodził w szczegóły. W wielkim skrócie - Civic w ujęciu całościowym został ze przez mnie oceniony jako najlepszy wybór i tak tez zostało. A jeśli miałbym podsumować jaki jest Civic to ujmę to tak. Temu autu praktycznie nic nie brakuje, fajnie wygląda, jest świetnie wykonane, super jeździ (i szybko), jest wygodne i całkiem oszczędne. Jednak jak każde auto (albo prawie) ma też kilka wad o których więcej napiszę w poszczególnych kategoriach.
4,6
~Zh
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Samochód wspaniale się prowadzi, silnik przewyższa oczekiwania pod kątem dynamiki i spalania. Dużo lepszy od Corolli. Jedyny mankament to niewydajny układ klimatyzacji i nawiewów nie potrafiący dokładnie odparować szyb (zwłaszcza na deszczu).
4,7
~Katowice
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Zakup popełniony nie spontanicznie, ale poprzedzony analizą rynku. A rynek jest taki, że wiele marek przyciąga klientów pisząc, że dany model w cenie już od ........ . Po czym idziesz tam zwabiony jak mucha do kupy i kupa. W cenie podstawowej nie ma połowy wyposażenia dostępnego we współczesnej motoryzacji. Civica omijałem, bo drogi. Aż zawiedzony cenami od, polazłem i tam. A tam już w podstawowej cenie sporo samochodu.
Średnie spalanie dla Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Liczba komentarzy: 2
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Prowadze szcegółowe statystyki. Aktualny przebieg: 4600km. Udział trasy 42%. Pozostały dystans to wyłacznie miasto (Warszawa) - głównie dojazdy do pracy. Cały dystans przypada na okres zimowy. W większości tego dystansu to temperatury około 0C. Do momentu gdy nie zostanie wymieniony olej z pierwszego montażu nie wykorzystuje pełnej mocy napędu. Sednie minimalne spalanie mierzone na tankowaniu to 4.3L, maksymalne 4.9L. Średnie z całego dystansu 4.5L. Zgodnosc komputera pokładowego z obliczenieami z tankowania jest 1 do 1.
5,0
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
z jazdy próbnej miałem średnie 4.2l/100km. najpierw cisnąłem po wawie na siekierkach to miałem niecałe 7l a jak dojechałem do skrzyżowania z rekuperacją i doładowałem baterię do pełna tym hamwaniem to już powrót do hondy na placu szembeka praktycznie nie użyłem silnika benzynowego bo jechałem 80km/h a do tej predkości można poruszać się wyłacznie elektrycznie gdy się wciska lekko pedał gazu i spalanie spadło mi do 4.2 na koniec jazdy, która trwała około 25minut. auto dynamiczne zdecydowanie wystarczające do normalnej eksploatacji a nawet ciut frajdy. potem pojechałem na jazdę próbna teslą o mocy ponad 500KM no i tam już inny świat, kosmos, nie chciało się wysiadać z auta jak przy starcie od zera mózg się kleił do tyłu czaszki.
5,2
Honda Civic XII
Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać w mieście przy temp ok +1C to 3,6 l/100 Średnio w trasie mieszanej wychodzi ok 5,2 l/100 km. Natomiast maksymalne spalanie tylko autostrada 150km/h wyszło 7,5l/100km

Usterki Honda Civic XII

Liczba wpisów: 3
Ciąg dalszy kwestii szarpania samochodem
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • układ napędowy
  • 5 tys. km
Dziś w trasie obserwowaliśmy zachowanie pojazdu i już wiemy że przy każdym szarpnięciu następuje doładowanie baterii, następnie po chwili napęd przechodzi na elektryka i tak za każdym razem. Serwis twierdzi że z autem jest wszystko ok. Wyślemy teraz filmik do serwisu, może podany im rozwiązanie problemu ja tacy bo ewidentnie coś pracuje nie tak w nowym samochodzie. Dodatkowo auto mimo iż jest hybryda odpala się na silniku benzynowym, serwis też tego nie wyłapał. Mam nowoczesną hybrydę napędzaną benzyną i dodatkowo że zużyciem pod 7 l/100 km. Koszmar
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ciąg dalszy szarpania
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • układ napędowy
  • 5 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
No i się chyba okazało że jest podejrzenie, że auto ma wypadający zapłon. Stoi w serwisie i szukają o co chodzi. Ogólnie jestem mega niezadowolona z auta. Ciężko uwierzyć aby taki drobiazg był tak trudny do zdiagnozowania.
6 komentarzy
Szarpnięcia przy przełączaniu silnika benzynowego na elektryk
  • Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022
  • silnik
  • 3 tys. km
Na dłuższych trasach, gdy silnik jest rozgrzany przed przełączeniem z silnika benzynowego na elektryk, następują mocno odczuwalne szarpnięcia. Powtarza się to co jakiś czas. Szarpnięcia są na tyle mocne, że odczuwa je pasażer. Dzieje się to w trakcie jazdy z tempomatem, jak i bez tempomatu. Podróż przestaje być przyjemnością, staje się irytująca, delikatnie mówiąc. Auto aktualnie oddane do serwisu w ramach gwarancji do znalezienia przyczyn takiego działania pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Civic XII Hatchback