Szukaj

Informacje o Honda Civic X Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.

Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
 

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 182 KM (134 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 89,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Honda Civic X Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW 2019-2021
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Honda Civic X
Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Przejechałem nim w 5 miesięcy już oko 7 tys. Średnia ze stacji z tego przebiegu to 7.14. Komputer zniża średnio o 0.5 l (różnie- od 0.3 do 0.8). Przez pierwsze 4-5 tys. km raczej ostrożnie operując obrotami, dla świetego spokoju. Myślałem, że po "dotarciu" zaobserwuję jakieś spadki w spalaniu, ale niespecjalnie to widzę. Z drugiej strony zacząłem też sobie pozwalać na wyższe obroty, więc pewnie się to bilansuje. Średnia maksymalna z jazdy po Warszawie (poza godzinami szczytu), średnia minimalna z trasy z autostradami (do 140-150km/h) i ekspresówkami oraz z 3 pasażerami na pokładzie. Ogólnie uważam się w pewnym stopniu za eco-drivera, ale z tych bardziej dynamicznych. Myślę, że dałoby się zejść ze spalaniem w okolice 6l jeżdżąc spokojniej. Jak na automat i taką moc myślę, że spalanie jest jak najbardziej akceptowalne. Trochę szkoda, że tak mały bak (46l), a do tego komputer zaniża realny zasięg o jakieś 50-100km (info z salonu Hondy, samemu przejechałem jakieś 30-40km na zasięgu wskazującym 0, po czym zatankowałem).
5,2
Honda Civic X
Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Samochód, bardzo oszczędny przy przepisowej jeździe. Jak dla mnie rewelacja. Jestem bardzo mile zaskoczony. Do tego cichy, z niezłym kopytem. Dynamiczna jazda z prędkościami autostradowymi na trasie 300 km - spalanie 6,1. Miasto przepisowa jazda, bez szaleństw - 6 litrów żaden problem. Econ kastruje nie miłosiernie a efektów specjalnych nie ma. Jeszcze nie miałem spalania większego jak 6,1 -6,3. Standard to 5,1-5,5 - w cyklu miasto 70/30 trasa.
7,1
Honda Civic X
Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Uważam ze spalanie jest na dobrym poziomie jak na tak żwawe benzynowe auto. Komputer w moim przypadku zaniża spalanie o prawie litr (według niego średnia wynosi około 6,4-6,5 litra, a na stacji średnia wychodzi litr więcej). Zobaczymy jak będzie dalej. Jestem zadowolony.

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 25
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
5 komentarzy
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
22 komentarze
Honda Civic X Sedan 4d Facelifting