Szukaj

Informacje o Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Civic X hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym VTEC TURBO 1.0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką VTEC TURBO 1.5 litra.

Nowe konstrukcje VTEC TURBO mają oferować dynamiczną charakterystykę pracy Hondy Civic 10-tej generacji. Ich zaletą ma być również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nową, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
 

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 182 KM (134 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900-5000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 89,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Michał
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Najlepszy kompakt na rynku. Auto dla tych którzy wymagają super prowadzenia , osiągi z skrzynia CVt w cywilnym modelu na bardzo dobrym poziomie . Civic X po prostu nie jest nudnym autem jak dla porownania wszystkie cywilne kompakty Vaga (jeździłem dla porównania a3 z 1.5 to prowadzi się do Civica jak polonez nawet nie ma co porównywać ). Civic X nie udaje czegoś czym nie jest.Najbardziej mile jest spalanie ,które naprawdę nawet przy agresywnej jeździe nie powala. Jedyny minus dla mnie tapicerka mogła by być trochę lepsza ,chociaż w XI już zaszła na duży plus zmiana. Auto dla kierowców którzy cenią sobie perfekcyjne prowadzenie , niezłe osiągi i niezawodność (oprócz klimy która naprawiali na gwarancji). Silnik 1.5T z CVt bajka. Kompaktowy cywilny król lewego pasa ;)
4,6
~AdiHonda
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Ogolna ocena samochodu to 4+ / -5. Na wstepie powiem ze jestem fanem marki Honda i to jest juz 6-sty pojazd z tej stajni.. ale postaram sie byc jak najbardziej obiektywny :). No wiec zacznijmy od wygladu ktory uwazam za jeden z najlepszych w 50 -letniej historii Civica, zadziorny wyglad (posiadam wersje Sport) fajne proporcje. Nie rozumiem stwierdzen ze wyglad jest kontrowersyjny, troche przekombinowany ale przynajmniej jakis. Jesli chodzi o wnetrze wg mnie jest ok, nie ma nie wiadomo jakich fajerwerkow, nawet uznalbym je za stonowane w porownaniu z UFO VIII gena. Jakosc spasowania jest solidna, nie odstaje od segmentu, a przestrzen jaka oferuje w srodku powiem tak: blizej mu do Octavii niz do Golfa. Wisienka na torcie jest to jak to auto jezdzi. Ten aspekt nadrabia wszelkie niedociagniecia jakie to auto ma, nie oszukujmy sie, nie ma takiego auta ktore jest idealne. Skrzynia manualna typowa Honda... klik klik, precyzyjna szybka i bardzo dobrze skrojana pod silnik 1.5 turbo... i wlasnie to serducho jest chyba najlepszym w tym calym samochodzie. 182 KM na papierze nie powala ale mam wrazenie ze tych konikow jest tam wiecej niz pisza na ulotkach. Bardzo elastyczny, ekonomiczny jesli ktos ma duuuuuze samozaparcie z operowaniem gazu, robiacy setke w okololicach 7,7 sekundy (mierzone) oraz bardzo bezposredni uklad kierowniczy z naprawde swietnym zawieszeniem laczacym sport z komfortem daje... idealne auto dla kogos kto lubi czerpac przyjemnosc z kazdego kilometra jazdy. NO a teraz o minusach... ekran glowny dziala wolno (jego najwiekszym plusem jest to ze ma Android Auto i Apple Carplay wtedy jest ok), brak kola dojazdowego, schowek przed pasazerem nie jest klimatyzowany, lakier zbiera rysy tak jak wszystkie poprzednie hondy, wycieraczki w trybie auto dziaja czasem jak im sie chce i.... to by bylo na tyle. Spalanie ogolnie: miasto lekka noga mozna sie wyrobic w okolicach 7-7,5 litra, ciezka noga moja najgorszy wynik to okolo 9,5-10 litrow, trasa eco driving ponizej 5 litrow ale nie wiem komu by starczylo cierpliwoci. Normalna jada autostradowa okolo 6-6,5 litra (personal best 5,7).Tak wiec podsumowujac samochod dla ludzi ktorzy po prostu lubia i czerpia przyjemnosc z jazdy + potrafia przymknac oko na niektore niedociagniecia. Z gory przepraszam za brak Polskich znakow (klawiatura/soft ENG) :) wiecej info w podkategoriach, milego czytania. Pozdro
4,2
~Borczin
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Ogólna ocena na plus, adekwatna do ceny samochodu, ja póki co bez problemów chociaż co nieco mogę od siebie dodać po ponad roku użytkowania. Samochód w białym kolorze z przyciemnionymi szybami prezentuje się nienagannie. Zwraca na siebie uwagę, bagażnik spory, można uznać ze wystarczający jednakże kosztem bagażnika i miejsca na nogi tracimy na wielkości baku paliwa, samochód posiada jedynie 40l, co uważam za niezbyt uciążliwa sytuacja ale komuś mogłoby to przeszkadzać. Bardzo słabe wykonanie klapy bagażnika od wewnątrz, wręcz mizerne na poziomie fiata jak i podczas większej prędkości na autostradzie ja zauważam trzęsąca się maskę przednia. Prymitywne oświetlenie w wnętrzu samochodu. Z reszty jestem bardzo zadowolony, wiec musze uznać ze na czymś musieli ugrać żeby coś innego nie zawodziło. Użytkuje Hanię nadal i uważam ze jeśli ktoś nie chce wydawać aż tyle kasy na niemieckie samochody i popiera japońska motoryzacje to zdecydowanie warty temat to rozważenia

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 25
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
5 komentarzy
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
22 komentarze
Honda Civic X Hatchback 5d