Szukaj

Informacje o Honda Civic X

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2017, najnowsza, dziesiąta generacja modelu jest stylistycznie oparta o zastosowane w prototypach Civic Concept (2015 r.) i Civic Hatchback Prototype (2016 r.) rozwiązania. Stał się przełomowym modelem w rodzinie: odmiana hatchback jest oferowana w tej samej wersji na najważniejszych rynkach na całym świecie, co czyni go modelem globalnym. Powstał na nowej platformie podłogowej Honda World-Compact-Car-Platform (tak jak model CR-V piątej generacji). Wersję hatchback Civica zaprojektował Daisuke Tsutamori. Auto oferowane jest także z nadwoziem typu sedan oraz coupe. W odróżnieniu od Hondy Civic poprzedniej generacji nadwozie Hondy Civic X jest dłuższe, szersze i niższe. Ma także agresywny przedni pas nadwozia z wkomponowanymi wydatnymi nadkolami oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tylu, a także krótsze zwisy. Honda Civic X została zaprojektowana od podstaw. Dzięki lekkiej, sztywnej karoserii uzyskano obniżenie środka ciężkości. O angażujące wrażenia podczas jazdy ma zadbać nowe zawieszenie auta. Podłoga samochodu jest umieszczona niżej niż u poprzednika, a zbiornik paliwa został przeniesiony. Pozwoliło to (wraz ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu) obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Uzyskano również dzięki wprowadzonym modyfikacjom obniżenie pozycji z kierownicą (o 35 mm obniżono siedzisko fotela), co podczas jazdy wzmaga sportowe wrażenia.
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz

Oceny Honda Civic X

Liczba ocen: 155
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Michał
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Najlepszy kompakt na rynku. Auto dla tych którzy wymagają super prowadzenia , osiągi z skrzynia CVt w cywilnym modelu na bardzo dobrym poziomie . Civic X po prostu nie jest nudnym autem jak dla porownania wszystkie cywilne kompakty Vaga (jeździłem dla porównania a3 z 1.5 to prowadzi się do Civica jak polonez nawet nie ma co porównywać ). Civic X nie udaje czegoś czym nie jest.Najbardziej mile jest spalanie ,które naprawdę nawet przy agresywnej jeździe nie powala. Jedyny minus dla mnie tapicerka mogła by być trochę lepsza ,chociaż w XI już zaszła na duży plus zmiana. Auto dla kierowców którzy cenią sobie perfekcyjne prowadzenie , niezłe osiągi i niezawodność (oprócz klimy która naprawiali na gwarancji). Silnik 1.5T z CVt bajka. Kompaktowy cywilny król lewego pasa ;)
4,6
~AdiHonda
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Ogolna ocena samochodu to 4+ / -5. Na wstepie powiem ze jestem fanem marki Honda i to jest juz 6-sty pojazd z tej stajni.. ale postaram sie byc jak najbardziej obiektywny :). No wiec zacznijmy od wygladu ktory uwazam za jeden z najlepszych w 50 -letniej historii Civica, zadziorny wyglad (posiadam wersje Sport) fajne proporcje. Nie rozumiem stwierdzen ze wyglad jest kontrowersyjny, troche przekombinowany ale przynajmniej jakis. Jesli chodzi o wnetrze wg mnie jest ok, nie ma nie wiadomo jakich fajerwerkow, nawet uznalbym je za stonowane w porownaniu z UFO VIII gena. Jakosc spasowania jest solidna, nie odstaje od segmentu, a przestrzen jaka oferuje w srodku powiem tak: blizej mu do Octavii niz do Golfa. Wisienka na torcie jest to jak to auto jezdzi. Ten aspekt nadrabia wszelkie niedociagniecia jakie to auto ma, nie oszukujmy sie, nie ma takiego auta ktore jest idealne. Skrzynia manualna typowa Honda... klik klik, precyzyjna szybka i bardzo dobrze skrojana pod silnik 1.5 turbo... i wlasnie to serducho jest chyba najlepszym w tym calym samochodzie. 182 KM na papierze nie powala ale mam wrazenie ze tych konikow jest tam wiecej niz pisza na ulotkach. Bardzo elastyczny, ekonomiczny jesli ktos ma duuuuuze samozaparcie z operowaniem gazu, robiacy setke w okololicach 7,7 sekundy (mierzone) oraz bardzo bezposredni uklad kierowniczy z naprawde swietnym zawieszeniem laczacym sport z komfortem daje... idealne auto dla kogos kto lubi czerpac przyjemnosc z kazdego kilometra jazdy. NO a teraz o minusach... ekran glowny dziala wolno (jego najwiekszym plusem jest to ze ma Android Auto i Apple Carplay wtedy jest ok), brak kola dojazdowego, schowek przed pasazerem nie jest klimatyzowany, lakier zbiera rysy tak jak wszystkie poprzednie hondy, wycieraczki w trybie auto dziaja czasem jak im sie chce i.... to by bylo na tyle. Spalanie ogolnie: miasto lekka noga mozna sie wyrobic w okolicach 7-7,5 litra, ciezka noga moja najgorszy wynik to okolo 9,5-10 litrow, trasa eco driving ponizej 5 litrow ale nie wiem komu by starczylo cierpliwoci. Normalna jada autostradowa okolo 6-6,5 litra (personal best 5,7).Tak wiec podsumowujac samochod dla ludzi ktorzy po prostu lubia i czerpia przyjemnosc z jazdy + potrafia przymknac oko na niektore niedociagniecia. Z gory przepraszam za brak Polskich znakow (klawiatura/soft ENG) :) wiecej info w podkategoriach, milego czytania. Pozdro
4,1
~Bartek
Honda Civic X
Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Auto idealne dla ludzi którzy szukają auta kompaktowego i cenią sobie bardzo dobre osiągi, prowadzenie, oszczędność, dużą przestrzeń i niską awaryjność. W tej klasie samochodów, te atrybuty zdecydowanie wyróżniają Civica 10 w sedanie na tle konkurencji. Bardzo dobrze wyposażony kamerka, czujniki parkowania, system zapobiegania kolizji (raz mnie wyratował jak sie zagapiłem a samochód przede mną gwałtownie zahamował) i wiele wiele innych (executive). Gorzej jest z jakością lakieru, zabezpieczeniem antykorozyjnym podwozia, panelem dotykowym. Za kierownicą siedzi się nisko, nie każdemu to może odpowiadać. Auto wizualnie jak dla mnie prezentuje się super. Po Civicu 10 nastepny będzie 11.

Raporty spalania Honda Civic X

Liczba raportów: 200
Średnie spalanie dla Honda Civic X
6,2 – 9,8
l/100 km
5,2 – 5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Honda Civic X
Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Ekonomiczny, bardzo elastyczny i zrywny. Małe zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe, przy stosowaniu odpowiedniego oleju rekomendowanego przez producenta (0-20w). U mnie przy bezynie98 średnie spalanie przy normalnej jeździe to trasa/miasto 5,2l .Ciekawe jak z żywotnością jednostki, jak na razie 60tys bez zastrzeżeń.
5,2
Honda Civic X
Sedan 4d Facelifting 1.5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Samochód, bardzo oszczędny przy przepisowej jeździe. Jak dla mnie rewelacja. Jestem bardzo mile zaskoczony. Do tego cichy, z niezłym kopytem. Dynamiczna jazda z prędkościami autostradowymi na trasie 300 km - spalanie 6,1. Miasto przepisowa jazda, bez szaleństw - 6 litrów żaden problem. Econ kastruje nie miłosiernie a efektów specjalnych nie ma. Jeszcze nie miałem spalania większego jak 6,1 -6,3. Standard to 5,1-5,5 - w cyklu miasto 70/30 trasa.
5,7
Honda Civic X
Sedan 4d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Maksymalne obejmuje "niemieckie" autostrady z długi odcinkami zamykającymi licznik. Minimalne w miarę powtarzalne - raz jadąc z wiatrem i ciągnąc się za tirem bez wyprzedzania osiągnąłem na odcinku 40km 3.9 lecz przy normalnej oszczędnej jeździe 70-90 km/h poniżej 4.2 nie da się zejść. Średnie z komputera z 10 tys km dużo szybkich tras "ekspresowych" 120-130km/h

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 25
cylinder
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
civic 1.0 turbo , 3 lata jazdy przebieg 45 000 km i zatarty jeden z cylindrów spowodowany wadliwym paskiem rozrządu. koszt serwis hondy przedstawił na 28 000 pln i oczywiście odmówił wykonania naprawy na swój koszt. sprawa trafiła do sądu , po 1 roku sądowania wyrok honda musi naprawić na swój koszt auto albo zwrócić kwotę zakupu auta , zapłacić koszty sądowe oraz zastępstwo procesowe na koszt 11 000 pln. ze względu na inflancję wybrałem opcje naprawy auta i jego sprzedaż po wyżej cenie ALE TO JUZ MOJA OSTATNIA HONDA , HONDY NIGDY WIĘCEJ kupiłem sobie megane 1,3 / 140km i jezdzi sie duzo lepiel
Blok cylindra do wymiany
  • Honda Civic X Hatchback 5d 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW 2017-2019
  • silnik
  • 72 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
Po przejechaniu 72000 wyskoczył komunikat uszkodzony silnik cewka zapłonowa do wymiany ,po wymianie cewki po dwóch dniach znowu ten sam komunikat silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach .Auto zaholowany do serwisu Hondy po diagnostyce stwierdzono świece ,cewki przewody są prawidłowe defekt tkwi w pierwszym cylindrze nie trzyma kompresji zarysowany cylinder uszkodzony tłok pierścień cały blok do wymiany zbadano olej był prawidłowy auto serwisowane w ASO Podsumowanie wada fabryczna ukryta .Auto po gwarancji Producent odmówił przejęcia kosztów naprawy które wynoszą ponad 40000 tyś zł Kupiłam nowy samochód myśląc ze posłuży mi więcej niż 4 lata i nie będę mieć tak kosztownych napraw przy tak niewielkim przebiegu nigdy więcej Hondy nie kupię nie traktuje się poważnie klijenta ma się go za debila dod ze to moje drugie nowe auto od Hondy z pierwszym nie było problemów wiec zaufałam marce i kupiłam porażka drugi .Ostrzegam nie kupujcie hondy z silnikami turbo
5 komentarzy
zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju"
  • Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019
  • silnik
  • 32 tys. km
Problem dotyczy zapalania się żółtej kontrolki: "sprawdź poziom oleju". Wszyscy zachwalają silnik 1.5, natomiast ja od ponad roku borykam się z nierozwiązanym problemem. Po raz pierwszy w lipcu 2018 r. po przejechaniu 9000 km, na autostradzie A4 z Krakowa do Wrocławia, przed Opolem zaświeciła się żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju". Zjechałem więc do serwisu Hondy w Opolu, sprawdzono i poziom był powyżej średniej, czyli OK. Panowie stwierdzili, że to nie pierwszy przypadek i to prawdopodobnie wina czujnika, oprogramowania, bądź oleju. Podobno Honda nowe auta zalewa olejem 0W20 i w upalne dni olej może się "pienić" i dawać błędne info do czujnika. Po kilku minutach ostrzeżenie już się nie pojawiło. W październiku 2018 miałem przegląd i w serwisie poinformowali, że czekają na aktualizację oprogramowania czujnika. W okresie zimowym nie działo się nic niepokojącego, natomiast w maju i czerwcu 2019 kilka razy miałem taką samą sytuację na autostradzie - żółta kontrolka: "sprawdź poziom oleju", po sprawdzeniu poziom oleju był prawidłowy. W serwisie usłyszałem ponownie, że słyszeli o tym problemie i, że Honda pracuje nad aktualizacją oprogramowania czujnika. Twierdzą, że sprawdzali czujniki i są dobre i na dzisiaj nie ma potrzeby wymieniać czujnika oleju. Uznali, że olej 0W20 jest za rzadki i w czerwcu wymieniono olej na 5W30, dając gwarancję, że przez 7-9 tys. km będzie OK. Wczoraj (1 tys. km od wymiany) znowu na autostradzie przy prędkości 150 km/h: żółta lampka” sprawdź poziomu oleju”. Na bramkach autostradowych zgasiłem na chwilkę silnik, po ponownym uruchomieniu było OK. Dalej jadąc po drogach lokalnych nie miałem problemu.
Problem rozwiązany
22 komentarze
Honda Civic X