Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 4600 obr/min
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika: Hybrid Moc maksymalna przy obr/min (silnik elektryczny) KM (kW) - 20 (15) / 2000 Maksymalny moment obrotowy przy obr/min (silnik elektryczny) (Nm) - 103 / 1160
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Stanisław Radziszewski
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Wiek 51 lat. Mimo 95 km w zwykłym trybie lub sport wyprzedzanie tirów nie stanowi problemu. Pedał gazu i dostaje kopa. Z zewnątrz zdaje się że takie grzeczne autko. Ale kocie pazurki pokazuje po wciśnięciu pedału gazu i to w automacie. Mam auto dwa tygodnie. Minus, otwieranie wlotu paliwami bagażnika przy dywaniku kierowcy, gdzie jest najbardziej brudno. Spalanie w mieście. 50 literowy zbiornik paliwa przy przy 50-60 km dziennie pięć dni w tygodniu starcza na 7 dni. Autostrada 120, 100, na 90 spalanie min. 6,1 średnia 6,3. Wzrost 190 cm. Dużo miejsca nad głową. Fotel mógłby odsuwać się dalej. Kierowca blisko nóg. Nie wygodne ale można się przyzwyczaić. Można wyżej podnieść ale nie widać spalania. Minus jedno gniazdo zapalniczki. W schowku podłokietnika mogło być drugie. Fotele wygodne, duży podłokietnik i schowek. Odnośnie spalania. Auto kupione 2 tygodnie temu. Nie było jeszcze na przeglądzie u mechanika hondy. Może wtedy będzie mniej paliło? Auto żwawe. Polecam.
4,1
~Kogut
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Samochód totalnie bezpłciowy, nie wyróżniające się totalnie pośród innych aut. Nabyłem je przypadkowo w ramach rozliczenia innego auta, które sprzedałem. Sprawuje się nadzwyczaj dobrze. Na dzień dzisiejszy po przejechaniu 30tys. km zero awarii! Poza wymianą oleju i filtrów, nie włożyłem w naprawy tego auta ani jednej złotówki! Zawieszenie pancerne. Brak poważnych i drobnych usterek. Jazda 95% miasto, 5% trasa. W mieście sprawuje się idealnie. Duża elastyczność przy ruszaniu. Cicha praca. W trasie do 120 km/h znośnie, powyżej męczące za sprawą przekładni CVT. Nie zamierzam sprzedawać ponieważ idealnie się sprawuje w roli miejskiego wozidła.
5,0
~JAREK
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Świetne auto. Piękne, praktyczne, ekonomiczne. Fantastyczna jakość - materiały najwyższej jakości. Nie ma żadnego porównania do VW, czy innych aut produkcji niemieckiej nie mówiąc o francuzach czy włochach. Pod każdym względem bije je na głowę. Wrażenia z jazdy nieporównywalne z innymi autami tej klasy. Zdecydowany Nr. jeden w swojej klasie, a jest to moje 40 auto w historii, więc wiem co piszę. Mam spore doświadczenie w tej dziedzinie. Hybryda - bez obaw sprawuje się Ok" Podsumowując jeśli szukasz auta klasy średnie - zdecydowanie polecam. Warte każdej wydanej złotówki.
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW 2006-2011
5,6
l/100 km
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Witam, samochód mam już prawie rok i jest po prostu genialny. Na początku funkcja start/stop mnie irytowała ale teraz już mi nie przeszkadza, szczególnie że nie słychać w ogóle rozrusznika. Nie miałem jeszcze żadnych napraw, tylko wymianę filtrów. Mechanik który to robił powiedziała że większość podzespołów jest jak w zwykłym Civic. Natomiast jeżeli chodzi o spalanie to na początku palił mi dość dużo, ale wynikało to ze stylu jazdy. Teraz jak nauczyłem się oszczędniej jazdy to nie przekracza 5,5l/na 100km. Pewnie zamontuje instalację LPG już nawet rozmawiałem z gazownikiem (cena około 1800 zł). Polecam wszystkim Hondę a szczególnie hybrydę.
4,3
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Świetny samochód! Skrzynia działa perfekcyjnie, bardzo dużo miejsca w środku. doskonale wyposażony i co najważniejsze to Honda! Niema dziwnych problemów jak konkurencja, zawieszenie to normalny Civic, silnik benzynowy to V-tec Hondy więc nie ma zagadek. A spalanie? No cóż, zależy jak się jeździ! Widziałem test w Top Gear gdzie Prius spalił 15 litrów na 100km. Jeżeli komuś potrzeba głownie na miasto i krótkie przeloty trasą (50-60km), to jest idealny samochód. A ci wszyscy co mówią że trochę duże spalanie na hybrydę to niech założą Gaz: 5l x 2.10zł = 10.50 zł na 100KM! albo niech kupią Matiza 1.0 i będą mieli mniejsze spalanie (9L/100km). Ja auto wszystkim polecam! Pozdrawiam
5,2
Liczba komentarzy: 1
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Auto komfortowe i jednocześnie bardzo oszczędne. Fakt, żeby osiągnąć niskie zużycie trzeba się nauczyć jeździć Hybrydą. Nie jest to jedna jakiś wielki problem. Bardzo szybko można to opanować. W każdym aucie duży wpływ na spalanie ma styl jazdy, ale są auta które będą paliły dużo albo bardzo dużo i nic na to nie poradzisz. Honda Civic należy jednak do tych aut, w których dużo zależy od Ciebie. I to jest bardzo fajne, jeśli jedziesz odpowiednim stylem jazdy "nie żyłując" to da się nią jeździć całkiem dynamicznie uzyskując niskie zużycie paliwa. Spory wpływ na zużycie ma tutaj funkcja start/stop na skrzyżowaniach i postojach, a także wspomaganie silnikiem elektrycznym Hybrid. Myślę, że jest to bardzo dobry i udany kompromis. Dla mnie bomba. Polecam to auto. Wszystkim którzy chcą je kupić, ale się wahają - odpowiadam auto warte zakupu bez obaw.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 59
Nie 9
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 8
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
17 komentarzy
Honda Civic VIII Sedan