Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Sedan

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2006-2011 ósma generacja Hondy Civic, którego zupełnie nowa stylistyka była dziełem Japończyka Toshiyiki Okumoto, zmieniło się diametralnie w porównaniu do wcześniejszych generacji. Samochód był poniekąd kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem a bardziej usportowionymi, wcześniejszymi generacjami Civica. Auto poddano niewielkim modernizacjom w roku 2009 oraz 2010. Model przyjęto na rynku z entuzjazmem – uhonorowano go tytułem Samochdu Roku m.in. w Irlandii, Brazylii i Ameryce Północnej. Luksusowa odmiana auta (Acura CSX) oferowana była w Kanadzie.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VIII Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Długość 4545 mm
Szerokość 1750 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2012 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1505 mm
Rozstaw kół - tył 1545 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 999 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 389 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

2,6
~zdegustowany_wlasciciel_hondy
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Hondę kupiłem 2 lata temu za 16k przy przebiegu ok. 180 tys. km. Na moje nieszczęście potrzebowałem samochodu na szybko i nie miałem czasu sprawdzać wszystkich bolączek. Prócz oczywistej potrzeby lakiernika z uwagi na widoczne gołym okiem ogniska rdzy (na tylnych i przednich błotnikach, progach oraz drzwiach kierowcy), w krótkim czasie okazało się, że samochód potrzebuje wymiany praktycznie wszystkich elementów eksploatacyjnych, które regularnie powinno się wymieniać. Mój poprzednik wymieniał tylko opony :/ Mnie przypadła wymiana przednich wahaczy wraz z dosłownie wszystkimi tulejkami jakie tylko są do wymiany, naprawa układu hamulcowego, kosztowna regeneracja przekładni kierowniczej wraz z wymianą drążków (której być może można było uniknąć, gdyby mój poprzednik ów drążki wymieniał wcześniej), pełen serwis klimatyzacji z wymianą filtrów i napełnieniem czynnikiem (czego oczywiście poprzedni właściciel nie robił), naprawa mechanizmu wycieraczek (również nietania z uwagi na wieloletnie zaniedbanie), naprawa stacyjki, wymiana klocków hamulcowych, standardowa wymiana oleju wraz z filtrami, naprawa napinacza rozrządu, wymiana akumulatora, lakierowanie wszystkich wspomnianych wcześniej elementów karoserii i zabezpieczenie podwozia przed korozją oraz wymiana kompresora klimatyzacji. Zamontowałem również instalację LPG z uwagi na bycie januszem w głębi duszy. Wszystko, prócz kwoty jaką zapłaciłem za samochód, wyniosło mnie ok. 20k. Zatem ta stara, brzydka Honda kosztowała mnie 36 tys. złotych. Czy opłacało się to robić? Nie. Czy kupiłbym ten samochód ponownie? Nie. Czy jestem z niego zadowolony? Średnio. Czy w czasie, w którym go kupowałem (czyli tuż po pandemii w 2022 roku, kiedy ceny wszystkich samochodów poszybowały w górę) można było kupić coś lepszego? Być może :) Prawie zapomniałem - nie mam pojęcia skąd raporty o niskim spalaniu u innych użytkowników. Moja Honda przy jeździe tylko w mieście spala 14l/100km, a przy jeździe autostradą ze stałą prędkością ok. 140km/h spala 7,5l/100km.
4,1
~Stanisław Radziszewski
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Wiek 51 lat. Mimo 95 km w zwykłym trybie lub sport wyprzedzanie tirów nie stanowi problemu. Pedał gazu i dostaje kopa. Z zewnątrz zdaje się że takie grzeczne autko. Ale kocie pazurki pokazuje po wciśnięciu pedału gazu i to w automacie. Mam auto dwa tygodnie. Minus, otwieranie wlotu paliwami bagażnika przy dywaniku kierowcy, gdzie jest najbardziej brudno. Spalanie w mieście. 50 literowy zbiornik paliwa przy przy 50-60 km dziennie pięć dni w tygodniu starcza na 7 dni. Autostrada 120, 100, na 90 spalanie min. 6,1 średnia 6,3. Wzrost 190 cm. Dużo miejsca nad głową. Fotel mógłby odsuwać się dalej. Kierowca blisko nóg. Nie wygodne ale można się przyzwyczaić. Można wyżej podnieść ale nie widać spalania. Minus jedno gniazdo zapalniczki. W schowku podłokietnika mogło być drugie. Fotele wygodne, duży podłokietnik i schowek. Odnośnie spalania. Auto kupione 2 tygodnie temu. Nie było jeszcze na przeglądzie u mechanika hondy. Może wtedy będzie mniej paliło? Auto żwawe. Polecam.
4,1
~Marcin
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Podczas wyboru następnego samochodu zależało mi aby było trwałe, dynamiczne i miało niskie spalanie. Wybór padł na Hondę civic VIII generacji w sedanie. Auto kupiłem z ASO hondy jako używane w 2017. Jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego samochodu. Przez 4 lata nie zawiodło mnie. Poruszam się głównie po mieście, czasem poza nim. W obu przypadkach sprowadza się znakomicie. Gorzej jest podczas jazdy autostradą, ponieważ auto jest słabo wyciszone. Po przekroczeniu 110 km/h w aucie robi się głośno, a gdy chcemy okupować lewy pas, silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach, przez co robi się jeszcze głośniej. Ale auto odwdzięcza się za to niskim spalanie ( poza miastem udało mi się zejść do 5l/100km. Przez 4 lata była wymiana oleju i regulacja zaworów. Do tego auto dzięki temu, że ma precyzyjny układ kierowniczy, świetną skrzynię biegów i wysokoobrotową charakterystykę silnika może dać sporą frajdę z jazdy
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Sedan
5,6 – 7,2
l/100 km
6,6 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Jestem bardzo zadowolony. Bardzo niskie spalanie, biorąc po uwagę wielkość i moc silnika. Długo szukałem samochodu, gdzie najważniejszym kryterium był stosunkowo dynamiczny silnik wolnossący, przy jednoczesnym niewysokim spalaniu - Civic był bardzo dobrym wyborem. Podaję realne wyniki licząc z tankowania, komputer zaniża średnie spalanie o 0,5 l. Przy jeździe codziennej po Warszawie, średnie spalanie zazwyczaj między 7,4-7,8 l. Mniej więcej 60% po spokojniejszych drogach na przedmieściach i 40% w zatłoczonych dzielnicach. W czasie dłuższych tras na autostradzie i prędkości ok 120 km/h (powyżej tej prędkości robi się głośno, więc dla komfortu większość czasu jazda 120 km/h + wyprzedzanie), spalanie 6,8 l. Na drogach krajowych, uzyskanie spalania 6 l/100 km nie jest wyzwaniem, można zejść niżej.
4,7
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Witam, samochód mam już prawie rok i jest po prostu genialny. Na początku funkcja start/stop mnie irytowała ale teraz już mi nie przeszkadza, szczególnie że nie słychać w ogóle rozrusznika. Nie miałem jeszcze żadnych napraw, tylko wymianę filtrów. Mechanik który to robił powiedziała że większość podzespołów jest jak w zwykłym Civic. Natomiast jeżeli chodzi o spalanie to na początku palił mi dość dużo, ale wynikało to ze stylu jazdy. Teraz jak nauczyłem się oszczędniej jazdy to nie przekracza 5,5l/na 100km. Pewnie zamontuje instalację LPG już nawet rozmawiałem z gazownikiem (cena około 1800 zł). Polecam wszystkim Hondę a szczególnie hybrydę.
4,3
Honda Civic VIII
Sedan 1.3 Hybrid MX 95KM 70kW
Świetny samochód! Skrzynia działa perfekcyjnie, bardzo dużo miejsca w środku. doskonale wyposażony i co najważniejsze to Honda! Niema dziwnych problemów jak konkurencja, zawieszenie to normalny Civic, silnik benzynowy to V-tec Hondy więc nie ma zagadek. A spalanie? No cóż, zależy jak się jeździ! Widziałem test w Top Gear gdzie Prius spalił 15 litrów na 100km. Jeżeli komuś potrzeba głownie na miasto i krótkie przeloty trasą (50-60km), to jest idealny samochód. A ci wszyscy co mówią że trochę duże spalanie na hybrydę to niech założą Gaz: 5l x 2.10zł = 10.50 zł na 100KM! albo niech kupią Matiza 1.0 i będą mieli mniejsze spalanie (9L/100km). Ja auto wszystkim polecam! Pozdrawiam

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 59
Nie 9
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 8
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
17 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 3 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Instalacja zamontowana przy przebiegu 3,5 tys km. Po przejechaniu ponad 230 tysięcy km żadnych większych problemów, zero usterek. Utrata mocy niezauważalna. Średnie zużycie gazu 11 litrów. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnych szaleństw, zaś jazda mieszana około 40% miasto, 40% ruch pozamiejski (70-110 km/h), 20% autostrady (150-160 km/h). Zaznaczyć należy iż auto posiada...
5,0
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 87 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Instalacja została wykonana bardzo dobrze. Eksploatuję ją rok, przejechałem 10 000 km i nie ma z nią żadnych problemów, pracuje bezawaryjnie. Nie ma różnicy czy samochód pracuje na gazie czy na benzynie. Obsługa w warsztacie wszystkiego dopilnowała i zadbała o każdy szczegół instalacji, profesjonalna i miła obsługa. Polecam warsztat Auto Mix ze Skrzyszowa, woj. śląskie
5,0
Honda Civic VIII
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 126 tys. km
użytkowana przez: 64 tys. km
Kolejne auto i kolejny raz zamontowałem instalację gazową Zenit Pro. Porządna instalacja to gwarancja zadowolenia. Polecam również wybrać montażystę, który zna się na rzeczy i tak założy instalacje, że nie będzie potrzeby powrotu do warsztatu co tydzień.
Honda Civic VIII Sedan