Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2204 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 97,1 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Typ silnika i-CDTi
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~pawelcs
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
użytkuję od ponad 4 lat. Kupiłem już z wymienionym sprzęgłem. Przez 3 lat Henia ciężko pracowała rozwożąc pizzę i kebeb w małym miasteczku w UK ale dziennie przejeżdżałem nie mniej niż 60 mil, a jak był ciężki dzień to nawet 80 mil. Nie wymieniałem nic! Po 4 latach wymieniłem tuleje na tylnej belce (stukały już), tylne amorki (bo tak) i komplet przedniego zawieszenia, bo mi jeden wahacz zastrajkował i ze zdumieniem zauważyłem, że wszystkie wymieniane części były w Heni od nowości! 15 lat na jednych wahaczach, tylnych amorkach i tulejach na tylnej belce! Ponad 202 tyś mil!!! SZOK! Wymieniłem na nowe i mam święty spokój! Na trasie do Polski Henia spaliła 4,4 l / 100 km przy 70-80 milach (112 - 128) na godzinę (tempomat), dwie rosłe osoby na pokładzie. najwięcej spaliła na tej samej trasie 4,7 l / 100 km (4 osoby na pokładzie i cały bagażnik towaru). Olej w silniku wymieniam 2 razy w roku, bo tak i jestem pewien, że posłuży mi jeszcze 2-3 lata i pójdzie wtedy na zasłużony odpoczynek, a zastąpi ją nowa Henia!
4,8
~kliczek
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Zawsze chciałem mieć UFO, ale zawsze były strasznie drogie. Jest rok 2020 - minęło ładnych parę lat, czas leci, ceny trochę spadły. Mam Civic VIII gen. 2.2 i-CTDI 140 KM wersja Sport GT z pakietem Grand Prix. Wygląda jak Type-R, a ma 5 drzwi, i jest dieslu. Wygląda bojowo i śliczne. Rocznik 2008 (fabrycznie bez DPF). Jeżdżę nią dwa lata, długo szukałem przezroczystej sztuki z małym przebiegiem. Jak kupiłem miała koło 114 tys. km. Miałem kilkadziesiąt samochodów różnych marek i ten na spółkę z jedynką BMW jest jednym z lepszych kompaktów jakie miałem. A silnik 2.2 i-CTDI to najprawdopodobniej najlepszy silnik diesla w kompaktach w historii. Ma świetne maniery, dobrze jedzie, pali mało, jest całkowicie niezawodny, Niby części drogie, ale co z tego - skoro nie są potrzebne... Ponoć trudno go zajechać, bo dobrze znosi duże przebiegi. Reszta samochodu też jest w porządku, choć ma dwie wady. Pierwsza to zła widoczność do tyłu, druga to zbyt twarde zawieszenie. Reszta - same plusy.
4,7
~Andrzej
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Świetne auto. Super design, szczególnie w środku, nie wygląda jak nic innego na drodze (chyba że inny Civic). Dynamiczny silnik, precyzyjna skrzynia biegów i niezawodność jak na Honde przystało. Na oryginalnym sprzęgle, dwumasie i DPF ma przejechane 230tys (ja zrobiłem nim ponad 30tys, cały przebieg głównie autostrady) i nic się jeszcze nie dzieje (nawet nie włącza się regeneracja DPF). Diesel, szczególnie nowoczesny z DPFem i dwumasą powinien być użytkowany wyłącznie na długich trasach. Wtedy, jak widać, nie straszne mu nawet duże przebiegi. Użytkownicy piszą że dwumasa szła do wymiany przy 130-150 tysiącach. Jest to prawdopodobnie prawda (o ile liczniki nie były kręcone) jednak większość z tych kierowców przyznaje, że jeżdzili sporo po mieście. Generalnie genialny silnik i skrzynia biegów, tylko trzeba dbać i przestrzegać wymian olejów i filtrów na czas. Bardzo przestronne auto jak na tą klasę.
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Jazda 80% autostrada 20% wolniejsze trasy i miasto, autostradą z prędkością 160 km/h na liczniku (czasem szybciej wyprzedzanie, czasem spowalniana przez tiry i inne zawalidrogi) - 7,4-7,8 l (w zależności od wiatru, pogody etc.), 110-120 km/h drogą krajową - 6,2 l, najniżej udało się zejść do 4,2 l ale to w nocy odcinek 20 km za ciężarówką bez wyprzedzania 80-100 km/h (idzie umrzeć z nudów). Auto po chipie na 169 KM i 390 Nm (wcześniej spalanie o 0,5 l wyższe w każdej kategorii). Gdybym jeździł po mieście w korkach to pewnie przebiłoby 8,5 l (jeszcze się nie zdarzyło). Komputer kilka razy sprawdzany ze wskazaniami dystrybutora i dawał bardzo realne wyniki (przekłamanie 0,1 - 0,2 l max). Doświadczenia z 15k km, zobaczymy jak będzie dalej.
5,3
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Niskie spalanie na poziomie 5.8l na setke. Wymiany olejów i filtrów co 10 tysięcy km. Niestety z wymianą filtra paliwa trzeba udać się do warsztatu ponieważ jest on głęboko schowany (okolo 1-2 godzin dla mechanika). Ceny filtrów ok, cały serwis ze wszystkimi ORYGINALNYMI filtrami i olejami Hondy plus robocizna to okolo 150 funtów. Koszty część eksploatacyjnych także umiarkowane, dwumasa + sprzęgło + wymiana około 800 funtów (jeszcze mnie to nie spotkało), za komplet tarcze hamulcowe (oryginały) + klocki (oryginały) + wymiana zapłaciłem 350 funtów. Oryginalny DPF jest wyceniany na 600 funtów (też jeszcze nie wymieniałem). Są o wiele droższe samochody w tej klasie i z tego rocznika. Według mnie ceny są rozsądne.
5,7
Honda Civic VIII
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Średnie spalanie tego silnika wielokrotnie odnotowywane przy płynnej jeździe (pokonywane odcinki od 10km do 50km) to 5,3L/100km. Na trasie z prędkościami do 120km/h spokojnie schodzimy do 5L/100km. Jeżdżąc tylko po mieście spalanie osiągnie 7L. Minimalne osiągnięte spalanie to trasa i prędkość do 100km/h spalanie wyszło 4,8L. Bardzo dobra dynamika i elastyczność. Bardzo dobre zachowanie w zakrętach. Dobrze wyciszony silnik. Bardzo przyjemny samochód w codziennej eksploatacji. Polecam ten silnik i samochód.

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 59
Nie 9
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 8
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
17 komentarzy
Honda Civic VIII Hatchback 5d