Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Sedan 1.4 i 90KM 66kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 79 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~michal
Honda Civic VI
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Auto kupiłem jako 7 latka z przebiegiem 107 tysięcy ( raczej rzeczywisty) auto było po przejściach - uszkodzony bagażnik, przez co cały czas dostawała się do bagażnika niewielka ilość wody, po drugie rdza na nadkolach niestety wkońcu wyjdzie( gdy auto miało 13 lat) Teraz auto sprzedałem 15 latek prawie 190 tysięcy przebiegu. O auto dbam wszystko na czas wymieniane, olej co 10 tysięcy itd. Bębny od nowości nie robione, zawieszenie prawie nie dotykane ( tylko cukierki , kilka tulei i 1 wachacz wszystko po 170 tysiącach), po 15 latach termostat wysiadł. Największy wydatek to nieszczęsne łożyska w skrzynii, przy 150 troche było je słychać później głośniej i przy 180 wymieniłem chociaż jak by ktoś chciał i mu nie przeszadzało to można było jeszcze jeździć. Auto maksymalnie spaliło mi 10 litrów - zima -20 i megaa korki, normalnie spalał mi jakieś 7,3 , natomiast lpg 7,5-8,4. LPG założyłem przy przebiegu 160 tysięcy , koszt 2300 i jestem zadowolony, zero problemów , co prawda uważam że lpg to grzech ale opłacalny :) dlatego polecam. Auto bardzo dynamiczne, auto tej klasy z europy musi mieć z 1,8 pod maską żeby mogło konkurować, do tego świetne zawieszenie bardzo dobrze trzyma się drogi. Słabo wyciszony to niestety jego mankament ale jak na takie leciwe auto to chyba do przeżcycia. Auto w zime na dębicach spisywało się idealne, tam gdzie większość aut się zakopywała , ja jechałem bez najmniejszych problemów. Auto szczerze polecam, jeżeli ktoś nie trafi na jakiś zajechany egzemplarz, napewno się ucieszy. To że ja byłem zadowolony niech świadczy to że kupiłem też civic ale z 2007 roku.
4,3
~maksymilianjedrszczyk@wp.pl
Honda Civic VI
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
To moja pierwsza honda i na pewno nie ostatnia,załuje tylko straconych lat i pieniedzy bo za długo jezdziłem niemcami.Nastepna bedzie w v-tecu.Dla mnie ten samochód to rewelacja ,wszystko sie czuje na kierownicy,nigdy nie dbałem tak naprawde o samochody do czasu az kupiłem civica ,zwariowałem na jego punkcie pucuje go i ogladam kilka razy na dzien z kazdym dniem wydaje mi się lepszy i piekniejszy, z pod maski muzyka.Polecam kazdemu kto się zawiódł na innych markach,kupowałem ten samochód od jednego małolata podjechałem golfem 4 i zapytałem o zamiane to mnie chłopak wysmiał i zapytał się czym sie kierowałem przy zakupie vw.Sam tez podjechał civiciem z 92 roku zadbanym niesamowicie i powiedział mi jedno- honda jedzie zawsze.Testowałem juz acorda i integre ,przymiezam sie do zakupu ale cos jest w tym civicu co kaze mi nim jezdzić i czuć sie swobodnie.
4,7
~tosst
Honda Civic VI
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Uwielbiam ten samochod od momentu kiedy po raz pierwszy do niego wsiadlem. Prowadzenie, osiagi, jakosc wykonania i przede wszystkim ponadczasowa stylistyka nadwozia, ktora nawet dzis wyglada swiezo. Z czystym sumieniem moge go polecic kazdemu kto szuka bezawaryjnego, ladnego, swietnego w prowadzeniu i wyrozniajacego sie tlumu golfow, astr i beemek e36. Jesli bedzie o nie w miare regularnie dbali i wymieniali na biezaco czesci eksploatacyjne, to odwdzieczy wam sie jeszcze dlugoletnia bezproblemowa i bezawaryjna eksploatacja. I love my HONDA :)
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Sedan 1.4 i 90KM 66kW 1995-2001
7,3
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Honda Civic VI
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
instalacja Zenit Pro OBD na wtryskach Hercules i reduktorze AT09 , wielozawór Tomasetto (pisze nie dla reklamy tylko dla zasady na jakim sprzecie pracuje moja Hania). Jestem zadowolony bardzo, nawet zaskoczyło mnie spalanie (w tym pozytywnym znaczeniu) nie sądziłem że w trasie mogę zejść do 7,2 l/100km , normalnie troche miasta/wsi/prostej(ok 40 km dziennie dojeżdzam do pracy) średnio 7,6 l to chyba nie zbyt wiele, a nogę nie mam lekką, lubię jeździć dynamicznie , dynamicznie przyspieszać i utrzymać wysoką prędkość. Nie piłuje mojej Hani ale też nie daje jej się nudzić. Ogólnie to sie rozpisałem ale podsumowując zdecydowanie polecam Civica do zagazowania
8,5
Honda Civic VI
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Instalacja w mojej Hondzie ma już niestety 8 lat, więc podejrzewam, że kiedyś paliła zdecydowanie mniej, ale mimo wieku można powiedzieć, że jest to bardzo ekonomiczne autko. Miesięczne, średnie spalanie to 8,8 litra gazu na 100 kilometrów. Większość cyklu spędzam na trasie, jeżdżąc 750 kilometrów tygodniowo trasy (czasem nieco mniej - 500) i ok 70 kilometrów po mieście. Na trasie (autostrada 90%), przy stałej prędkości 120 km/h, z 4-5 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem spala poniżej 9 litrów. Jednak gdy w samochodzie jest 5 mężczyzn + full bagażnik + prędkość 130-140 potrafi wtedy spalić 10,5 litra na 100 kilometrów (na trasie 370 kilometrów). Tankuję przeważnie gaz na stacji Statoil, zawsze do pełna. Na benzynie nigdy tym samochodem nie jechałem, ani nie próbowałem oszacować ile spala. Rekordowo niskie spalanie zanotowałem jadąc zieloną falą przez Trójmiasto z prędkością 55 kilometrów na godzinę przez 32 kilometry. Spalił wtedy jedynie 6,8 litra. Na drodze krajowej nigdy go nie męczyłem i przy 100-110 km/h Honda pochłania raptem 8,5 litra gazu, co moim zdaniem jest bardzo ładnym wynikiem. Części tanie, choć ciężko dostać oryginalne części blacharskie, które niestety (jak to w japońcach) nie są dobrej jakości.
6,4
Honda Civic VI
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Jeżdżę raczej spokojnie. Spalanie wzrosło do 6,8 w okresie w którym dynamiczniej jeździłem. Trasa to 1/4 do 1/3 miasto, reszta autostrady. Po mieście raczej ruch płynny (Holandia, lepiej zaplanowane drogi).

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Sedan