Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Liftback 1.5i 114KM 84kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 138 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Kacper
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Hondę mam od 4 lat, zakupiłem ją po przeczytaniu opinii na tym portalu i w zasadzie wszystko, co wymienili jej użytkownicy się sprawdziło. Jest to na prawdę bezawaryjny samochód, w okresie 4 lat użytkowania wymieniłem w niej (oprócz rzeczy eksploatacyjnych typu rozrząd, olej, opony, sprzęgło): aparat zapłonowy, przewody hamulcowe, kilka razy podciągałem hamulec ręczny, reperowałem rdzę na nadkolach z tyłu. Rdza niestety wychodzi dalej, bez porządnego jej usunięcia i zakonserwowania nie uda się jej pozbyć. Auto nie jest dobrze wyciszone, ale co też oczekiwać od taniego samochodu do jazdy na co dzień, poza tym od czego ma się radio :) Mój egzemplarz z silnikiem D15Z3 niestety bierze olej, myślę że dolewam około 4l oleju w rok jazdy, rocznie robię ok. 15 tys. kilometrów. Poza tymi wadami to na prawdę świetny samochód, który nadrabia bezawaryjnością i niskim spalaniem. Mam 15 letni gaz - sekwencję i auto spala maksymalnie 9 l LPG na 100 km. Miejsca w środku też jest dużo jak na takie niewielkie auto, po złożeniu siedzeń z tyłu można przewozić dużo rzeczy - robi się prawie kombi. Podsumowując - świetny, tani samochód na początek :)
4,9
~felizz
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Silnik 1,5 L, vtec-e, D15Z3, 89 koni. Nie wiem czemu nie ma tu wyboru tego silnika. Mojej Hondzie należy się pomnik w postaci tej opinii. Jeżdżę nią ok. 20-22 tyś. km. rocznie i tak od 7 lat. Jak już zaznaczyłem w szczegółowym opisie, auto niezawodne, silnik dynamiczny, a zarazem ekonomiczny. Na LPG nie przejmuję się gdzie jadę i z jaką prędkością. Na gazie przejechałem jakieś 100 tyś. km i nic się nie dzieje. Oleju dolewam tyle samo ile dolewałem jak ją kupiłem (niestety ktoś wcześniej musiał zawalić sprawę, ale gdyby nie to, to jestem pewien że mógłbym jeździć na syntetyku do dziś). Generalnie dbam okresowe wymiany, płynów i rzeczy eksploatacyjnych. Zużycie niektórych elementów daje się we znaki (wymieniłem łożysko kompresora klimy, słynne cukierki na których przejechałem już 150 tyś. ). Duży bagażnik, po złożeniu siedzeń rzekłbym mały dostawczak :) Nie raz się nią przeprowadzałem i woziłem spore rzeczy. Jeśli auto nie było garażowane, to trzeba sprawdzić stan przewodów hamulcowych. Na razie tyle. Jestem bardzo zadowolony z tego auta.
4,5
~Yuri
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
jest to moje pierwsze auto ale postaram się opisać obiektywnie, polowałem na japońską wersje, ale z braku wersji zadbanej powyżej 1,4 czyli więcej niż 90km ciężko byłko znaleść w miare rosądny egzemplaż. W końcu po kilku msc poszukiwań trafiłem na zabany liftback wersia UK 5D 1.5 114km. Egzemparz zadbany ledwie pół roku w kraju (w DE 1wł) więc nie wytłuczony, całkowita seria, przejechane 170tys na początku nie wierzyłem ale jak się póżniej okazało zawieszenie jeszcze na na oem-wskich cześciach, silnik nie bierze grama oleju, w środku mega zadbane, zapasówka i lewarek nie tykane i najważniejsze oryginalny akumulator który wymieniłem dopiero przed zimą! Nie jest idealny ale ma to coś za co można go lubić, czyli silnik,niezawodność, jakość wykonania, nic w środku nie skrzypi, deska jak dla mnie wykonana bdb tzn górna cześć miekka skóra a dół dobrej jakości plastik i wstawki drewniane fajnie to całość komponuje, a nie jak w nowych autach sam czarny platik tylko ładniejszy desing i gwarancja po przejechaniu kilku tys km, że będzie coś skrzypieć.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Liftback 1.5i 114KM 84kW 1995-2001
7,0
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Wyniki pomiarów z krótkich tras do max 40km w jedną stronę plus krótkie odcinki z jazdą po 20sto tysięcznym mieście. Sprawdzane przy dystrybutorze. Staram się tankować na tej samej stacji benzynowej i być może takie mam wyniki. Ogólnie decydując się na ten model kierowałem się rozsądnym spalaniem ze względu na mieszane uczucia do LPG(plusy to cena dm3 i ekonomia) i puki co nie jestem zawiedziony. Auto najbardziej lubi granice od 3k rpm bo po niżej tej granicy może się obrazić na właściciela. Dodam, że wszystko jest seryjne, jedynie katalizator wyjęty z jakiegoś cupe bo w moim pękł na gwincie sondy lambda. Wystarczy dbać, szanować i serwisować.
6,2
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Tutaj jest tak jak pisze na autocentrum. Miasto warunki: Bez konieczności nagrzewania(Lato) - poniżej 8 litrów (około 7-7,5 z włączonym radiem). Przy ostrym ruszaniu ciągłej zmianie biegów grubo powyżej 3000 rpm, ledwo przekracza 8 litrów. Ważne żeby nie włączać VTEC'a. Więc czasem więcej gazu nie zaszkodzi. Zima: 8,3-8,5. Trasa. Edit. Była trasa Rybnik - Katowice - wynik 4,8L, przy prędkościach 70-80. Tylko gratulować Hondzie ekonomicznych silników. Jedynie autostrada 5 bieg do dechy ponad 10l/100 wypił. Napraw nie przewiduję - przegląd standard. Wyniki: 7,0 - najmniej miasto, 8,3 najwięcej miasto, 6,2 - cykl mieszany,, z przewagą miasta. Trasa - 4,8. Raz w mieście spalił ponad 9 litrów,ale wtedy tankowałem na Lotosie i jakiegoś żuru do baku wlałem. Ostatnie tankowanie: 75% miasto (ecodriving), 25% trasa 70 km/h 5 bieg. Aktualizacja: Wynik 6,25 litra. Jak diesel. gdybym jeździł cały czas w trasie z pewnością zrobiła by ponad 800 km na 40 litrach. W mieście da się zejść w granice 7,2L/100 km, jednak trzeba unikać bardzo krótkich tras typu 1-3 km. Zimą na V-Power w największe mrozy(2012 rok, w lutym dochodziło do -25 stopni - równo 8L. Jako maksymalne spalanie podaję średnie spalanie w mieście z całego roku.
6,0
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Jest to już moja druga taka Honda(pierwsza z tym silnikiem) i co moge powiedziec? Uwielbiam ten samochod za to jak się prowadzi, praktyczność i za koszty jazdy jak na gazie, bez gazu. Vtec econo górą!

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Liftback