Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Liftback

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VI Liftback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,1 m
Promień skrętu 5,05 m
Długość 4315 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1390 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1475 mm
Rozstaw kół - tył 1465 mm
Prześwit 150 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 381 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Kacper
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Hondę mam od 4 lat, zakupiłem ją po przeczytaniu opinii na tym portalu i w zasadzie wszystko, co wymienili jej użytkownicy się sprawdziło. Jest to na prawdę bezawaryjny samochód, w okresie 4 lat użytkowania wymieniłem w niej (oprócz rzeczy eksploatacyjnych typu rozrząd, olej, opony, sprzęgło): aparat zapłonowy, przewody hamulcowe, kilka razy podciągałem hamulec ręczny, reperowałem rdzę na nadkolach z tyłu. Rdza niestety wychodzi dalej, bez porządnego jej usunięcia i zakonserwowania nie uda się jej pozbyć. Auto nie jest dobrze wyciszone, ale co też oczekiwać od taniego samochodu do jazdy na co dzień, poza tym od czego ma się radio :) Mój egzemplarz z silnikiem D15Z3 niestety bierze olej, myślę że dolewam około 4l oleju w rok jazdy, rocznie robię ok. 15 tys. kilometrów. Poza tymi wadami to na prawdę świetny samochód, który nadrabia bezawaryjnością i niskim spalaniem. Mam 15 letni gaz - sekwencję i auto spala maksymalnie 9 l LPG na 100 km. Miejsca w środku też jest dużo jak na takie niewielkie auto, po złożeniu siedzeń z tyłu można przewozić dużo rzeczy - robi się prawie kombi. Podsumowując - świetny, tani samochód na początek :)
4,3
~ttt-21
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
Kupiony egzemplarz ma 18 lat, jest w miarę zadbany, poprzedni właściciel wymieniał reperaturki tylnych błotników - obecnie bez korozji. Jak na auto za 3 tys zł jeździ się nim przyzwoicie, pali około 7 litrów na 100 km, rzeczywiście jest trochę słabo wyciszona - co jest uciążliwe przy wyższych prędkościach. Auto ma kilka mankamentów wynikających z wieku - ale ze względu na cenę zakupu są do zaakceptowania. Potrzebowałem przejściowego auta na kilka miesięcy i civic sprawdził się super. Polecam dobrze sprawdzić auto przed zakupem. Warto też dołożyć do ceny zadbanego egzemplarza. Poza rzeczami eksploatacyjnymi (które są tanie) auto nie wymaga wielkich nakładów. Większość usterek to rzeczy drobne jak np opornik wentylatora, czy np brak konserwacji podzespołów przez poprzednich właścicieli - do załatwienia w sobotę przy piwku. Generalnie jak na tak tanie auto civic wypada bardzo dobrze.
4,5
~Andrzej
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
Jeśli ktoś się zastanawia jakie auto kupione za śmieszne pięniądze w smutnym stanie technicznym i przebiegiem 300tyś utłucze z palcem w nosie następne 70 tys ... odpowiedź brzmi: Civic. Warunek zapominamy o pewnych mitach: 1 Civic to auto o zacięciu sportowym nawet z silnikiem 1,4. Notoryczne korzystanie z przedziału powyżej 5,5 tys obrotów kończy się w najlepszym wypadku ugotowaniem silnika. 2 Civic to auto bezobsługowe. Bagnet to nie świąteczny obrus i wyciągamy go częściej niż dwa razy do roku. 3 Civic jak ma odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym to możemy spać spokojnie. Taki stan nie gwarantuje obecności płynu w chłodnicy albo i nawet w silniku. 4 Civic prowadzi się jak przyklejone do asfaltu. Taak...chyba, że klei się do drzew. Nie wybacza oszczędności na naprawach zawieszenia. Jak już robić to wszystko na osi a nie pojedyńcze tulejki. Jak poszła jedna to zaraz pójdą pozostałe . Po co płacić kilka razy za robocizne. Ogólnie... auto jak auto . Spełnia swoje funkcje. Nie kupowałem dla lansu tylko żeby tyrała. Jak trzeba przewieźć pralke... no problemo jeszce i deska do prasowania wejdzie. Nie stresuje humorami i zachęca do podróży. Z początku przeszkadzały mi fotele... ale chyba się przyzwyczaiłem. Rdzewieje... tak ale wolę pożarty błotnik i pancerną podłogę niż niby niemiecką laleczkę, którą najbezpieczniej lewarkiem podnosić za lusterko. Ciąganie przyczepki ...jakoś daje rade pod warunkiem że niezbyt wysoka. Dla takiego który potrafi jeździć oszczędnie, bardziej oszczędna niż by się spodziewał. Z drobnych usterek... raz urwałem klamkę, raz obciełem klin na wale, raz się padł moduł zapłonowy. Z poważniejszych to trzeci rok już jeżdzę z objawami uszczelki pod głowicą... no nie chce się tak konkretnie wywalić żeby trzeba było robić. A może się zrośnie? Cieszę się że nie kupiłem w lepszym stanie... bo tak to bym jeździł i jeżdził aż by mi zbrzydła. A tak jest nadzieja, że kiedyś to ja jej zbrzydnę i popełni harakiri
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Liftback
7,0 – 7,4
l/100 km
8,3 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
Bardzo ekonomiczne auto. Silnik może i ma 90 koni, ale w ogólnym rozrachunku gdzie buda wazy nieco ponad tonę, naprawdę żwawo i dynamicznie jeździ, przy tym przyjemnie brzmiąc powyżej 3k obrotów. Sam silnik jest tak elastyczny, ze aż dziwne. 5 bieg 45km/h bez problemu i nie tryrkocze. Brakuje 6 koniecznie nadbiegu w trasie, gdyż 100km/h i 3k obrotów nie jest zbyt dobre, 140 przy prawie 4. Wytrzymuje wszystko, a części tanie i bardzo łatwo dostępne. Mój egzemplarz „daje olej” gdyż dolalem po wymianie oleju zaledwie 50ml. Świetna opcja na dojazdy do pracy, które nawet i wyglada oraz daje frajdę przy kręceniu tego do odciny. 100kg złomu w bagażniku przewiezie, 5 osób wchodzi z delikatnym problemem i raczej uznałbym 4ro osobowy. Z przodu ogrom miejsca, fotele zadziwiająco wygodne. Po prostu - świetny samochód za przystępne pieniądze. Tani i dobry. Należy jedynie nie zapominać ze to Honda i olej lubi, nadkola i progi jezeli nie sa zgnite to były robione, a wyposażenie (lampka, nawiewy, el. Szyby) działają różnie, za to mechanika to proste, trwałe i niezawodne elementy które z lewarkiem i kompletem podstawowych kluczy zrobimy sami pod domem
10,2
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
To moja pierwsza Honda i nie mam porównania z innymi. Jest zgazowanna . Działa na gazie bez zarzutu. Silnik po regulacji zaworów działa równiutko i ładnie się zbiera. Jeśli chodzi o spalanie to dopiero po zakupie znalazłem słabe informacje o dużym spalaniu. Bo takie jest w porównaniu do raportów innych użytkowników. Nie udało mi się zejść poniżej 9.2 litra gazu, ale z drugiej strony nie jestem w stanie dojść do wartości powyżej 11 litrów gazu. Potrafię naprawdę czasem skatować to auto i jężdzić do odciny i praktycznie do 180 km/h. Uważam, ze to jeszcze nie tak źle. Nie wazne jak się jeżdzi i tak spali średnio 10-10.5 litra . Jedynie spalanie benzyny jest dziwnie duze bo jest praktycznie takie samo jak gazu. Lubie wiedzieć ile pali moje auto, dlatego sprawdzałem to wielokrotnie. Nie wiek jak inne Hondy silnikiem 1.4 , ale podobno tak jak mój D14z4, tak mają.
6,3
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Wyniki pomiarów z krótkich tras do max 40km w jedną stronę plus krótkie odcinki z jazdą po 20sto tysięcznym mieście. Sprawdzane przy dystrybutorze. Staram się tankować na tej samej stacji benzynowej i być może takie mam wyniki. Ogólnie decydując się na ten model kierowałem się rozsądnym spalaniem ze względu na mieszane uczucia do LPG(plusy to cena dm3 i ekonomia) i puki co nie jestem zawiedziony. Auto najbardziej lubi granice od 3k rpm bo po niżej tej granicy może się obrazić na właściciela. Dodam, że wszystko jest seryjne, jedynie katalizator wyjęty z jakiegoś cupe bo w moim pękł na gwincie sondy lambda. Wystarczy dbać, szanować i serwisować.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Liftback