Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Kombi 1.8 16V VTi 169KM 124kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1797 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 169 KM (124 kW) przy 7600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Kombi 1.8 16V VTi 169KM 124kW 1998-2000
8,6
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Honda Civic VI
Kombi 1.8 16V VTi 169KM 124kW
Jest dobrze, ale zawsze może być lepiej ;) Jak już pisałem sam silnik jak na swoje osiągi jest ekonomiczny, ale całość psuje skrzynia biegów ze swoimi przełożeniami. Poza tym buda kombi jest dosyć ciężka. Ceny części... Nie do wszystkich części mamy zamienniki. Jeśli mamy to ceny prostych napraw/eksploatacji są niskie. Sprawy typu rozrząd/świece itp są dwa razy tańsze niż np. w popularnym silniku 1.4 VW. Zdarzają się natomiast części które w zamienniku nie występują i w ASO mają bardzo wysokie ceny np. tłumik końcowy czy mechanizm wycieraczek.
9,2
Honda Civic VI
Kombi 1.8 16V VTi 169KM 124kW
przy mojej średniej jeździe na benzynie pali około 9 litrów (troche trasy-wiekszosc miasto). Natomiast lubię często depnąć więc 10-11 litrów moze łyknąć. na trasie okolo 8 (wolno nie jezdze :). a jak bym się postarał to bym w 7 zamknął-ale nie lubie sie starac :) dodam ze mam sekwencje gazowa. nie jestem z niej na maxa zadowolony bo auto jezdzi do 4000 obrotow a potem juz słabnie-przy czym pali ze 12-15 litrów. teraz benzyna tania (23.12.08-auchan piaseczno-3,29 za litr) i różnica naprawdę niewielka a na benzynie to zupełnie inne auto...
9,3
Honda Civic VI
Kombi 1.8 16V VTi 169KM 124kW
Mam silnik 1.8 VTi w v-gen HB i nie pali wcale dużo a jest bardzo dynamiczny. Daje bardzo dobre osiągi po odchudzeniu samochodu (plastiki itd, itp.) 5,5s do 100km/h. Gdyby porównać tutaj np BMW przy tym samym powerze to paliłoby na pewno 2x więcej. Nie zamienię swojego CIFKA 1.8 na żaden inny, naprawdę mocno polecam silnik B18C4 - rządzi ;)

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Kombi