Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1797 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 7600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 6300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 87,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~REFI68
Honda Civic VI
Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW
Jest to moje kolejne auto, dotąd katowałem Golfa, Astrę i Focusa w o wiele młodszych rocznikach. Ale muszę uczciwie napisać iż jak wsiadam co rano do tego auta, choć rocznikowo dość stare to mam ciągły banan na twarzy. Po prostu czuć moc i piękny odgłos silnika! Auto praktyczne, 5-drzwiowe wyglądające bardzo niepozornie, dla nie wtajemniczonych kolejny compact. Ale jak masz ochotę to auto przeistacza się w potwora gdzie przy załączonym v-tecu ludzie obracają się na ulicy i spalanie przy tej mocy tez jest akceptowalne.
4,8
~Dreszczyk
Honda Civic VI
Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW
Było to moje wymarzone auto - kupiłem i nie żałuje. Bardzo dbam i nie myślę o zmianie po mimo wieku auta a jeśli zmienię to na pewno zostanę przy HONDZIE. Polecam wszystkim. Jeśli przeraża Cię spalanie jest alternatywa z silnikiem 1,4 który ma 90KM i radzi sobie dobrze. Lub inny model z VI Gen.
4,7
~Mike
Honda Civic VI
Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW
To niepozorne autko, pozwalające za rozsądne pieniądze wejść do grona aut sportowych. Wyróżniają je niskie koszty eksploatacji na tle konkurencji. Największy problem to znalezienie zadbanej jednostki. Ja kupiłem auto mechanicznie sprawne do poprawek blacharskich, inaczej się nie dało nic sensownego znaleźć. Niezły komfort dla małej rodzinki, niekoniecznie dla osób robiących długie trasy (wysokie obroty przy dużych prędkościach, nieco męczy - mimo fantastycznego brzmienia silnika).
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW 1997-2001
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Honda Civic VI
Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW
Auto jak już wspomniałem bardzo elastyczne pod względem spalania. Przy jeździe normalnej ok 7 - 7,5L na 100Km. Przy jeździe agresywnej potrafi nawet 15L spalić, ale chyba każdy kto kupuje auto o tej mocy z VTEC jest tego świadomy. Jeśli chodzi o koszty utrzymania auta to pod warunkiem że ktoś będzie o auto dbał jak należy nie będzie miał większych problemów. Osobiście auto mam 1,5 roku. Wymieniłem klocki oleje i filtry. To w końcu HONDA - silnik na prawdę na długie lata jeśli się odpowiednio o niego zadba.
8,9
Honda Civic VI
Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW
Pełen szacunek dla Hondy. Ja nie znam auta, że przy takich osiągach zużywa tak mało benki. Ceny części zamiennych różnie. Dla elementów zawieszenia, takie jak dla standardowych Civiców, czyli nieco droższe od aut niemieckich. Gorzej z układem hamulcowym, tutaj niestety tak jak do Accorda (bo z niego pochodzą hamulce). Niektóre częsci eksploatacyjne powinno kupować się wyłącznie w serwisie (olej do skrzyni,paski rozrządu), na szczęście ceny jak na ASO rozsądne. Ogólnie jak na kompakt, dość drogo, jak na auto sportowe to okazja :-)
8,6
Honda Civic VI
Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW
Obecnie nastało lato, dałem nowe oponki, dobre ciśnienie, wyregulowałem zaworki i wlalem nowy olej z dwusiarczkie mmolibdenu i nagle nawet w miescie spalanie spadło do 8,5-9/100 km choc nigdy nie chcialo zejsc ponizej 9,5 w miescie. Ostatnio jechalem po miescie i po autostradzie gdzie cisnalem na wysokich obrotach do 200 i ponad 200 i srednie spalanie wyszlo...9 także mile zaskoczenie. Silnik jest atomowy, jak sie kreci wysoko trzeba sie liczyc ze spali na max. 12-13 litrów ale pod warunkiem ze jezdzi sie stale i kazdym biegiem do 8,5 tys. obrotów. Generalnie perełka, próżno szukać czegoś podobnie wystarzałowego w kategorii napędów wolnossących około 1.8 nawet 2.0 litra.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Hatchback