Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 79 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Hondziarz,od,3lat
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
honda była moim drugim samochodem, kupiłem ej9 z 2001r i zakochałem sie w japońskiej motoryzacji. Początkowo kupiłem z silnikiem d14, ten is z 90km, bylem bardzo zaskoczony jego dynamiką ale moze to dlatego ze pierwsze auto to opel astra f 1.4, po roku zdecydowałem sie na swapa d16y8 i lekkich modach. Wyszło około 140koni, petarda. Mam po prostu zaciesz i banan na twarzy jak za kazdym razem kiedy włącza się vtec. Na światłach passaty, golfiki łyka jak chce. Obecnie ciut brakuje mocy, wiadomo że z czasem chcemy więcej i zbieram na swapa ale juz b seri, może b18c4 albo jak sie uda uzbierać na b18c6 z integry, pozdro
4,2
~były hondziarz
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
To było moje pierwsze auto, którym jeździłem 13 lat. Gdyby nie rdza, jeździłbym nim pewnie dalej. Kupiłem z przebiegiem 100 tys km (pewne 100 tys - auto krajowe i serwisowane w ASO), sprzedałem po 13 latach z przebiegiem 245 tys. Przez ten czas dzielnie i bezawaryjnie służyło. Przez pierwsze 100 tys km (czyli do 200 tys) można było mówić: lać paliwo i olej zmieniać. Po tym czasie powoli trzeba było dokładać, ale zaznaczam, że trzeba było wymienić cześci które były w tym aucie od nowości. Zawieszenie tył (wszystkie tuleje, amortyzatory) wytrzymało 230 tys, zawieszenie przód 240 tys (amory były jeszcze dobre). Jedną gwiazdkę daję za blacharkę - tylne nadkola przez ten czas musiałem robić dwa razy, w podłodze mimo konserwacji podwozia pojawiały się dziury. Zawiodło mnie raz (poza paroma incydentami z akumulatorami) - gdy klęknął dolny sworzeń i koło mi odpadło. Najgorsze że słyszałem te stuki i jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby powiedzieli co to tak stuka - wszyscy mówili że nic nie widzą. Potem sworznie wymieniałem już profilaktycznie co dwa lata.
3,7
~Igor
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Jest to mój pierwszy samochód, jeżdżę nim prawie dwa lata, 50/50 trasa-miasto. Jestem ogólnie z niego bardzo zadowolony i nie sprawiał mi większych kłopotów lub frustracji za to dużo frajdy z jazdy. Mimo iż to moje pierwsze auto to często jeździłem innymi autami, Honda bardzo pozytywnie wypadała na ich tle. Wysokoobrotowy silnik, niewielki o małej mocy sprawiał naprawdę dużo frajdy s jazdy, dzięki lekkiej budzie. Auto dawało wiele informacji zwrotnych co się dzieje z kołami i autem podczas każdy, świetna sprawa dla świeżego kierowcy.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
7,3
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
hondę mam już 4 lata, w tym czasie przejechałem 70tys wszystko na LPG, aktualny przebieg 280tys i podejrzewam że ok 100 cofnięte najtańsza sekwencja stag wtryski najtańsze valtek od 60tys wg gazowników do wymiany, honda zawsze jako drugie auto w domu jeździmy z żoną pół na pół, auto ciągle dostaje w palnik jestem pełen podziwu że nic się nie psuje, zaraz po za kupie wymieniłem przeguby i kiedyś tylko jeden raz świece filtr powietrza filtry LPG, olej 10w40 zawsze najtańszy lotos albo GM, wymieniany co ok 15-18tys po pierszych 5 tys trzeba dolać pół litra po kolejnych 5-6 tys może jeszcze z litr. przez te 70 tys nie wymieniłem nawet hamulców ani rozrządu - powszedni właściciel twierdził że zmieniał i uwierzyłem. niedawno byłem na przegladzie i wg diagnosty wszystko dalej OK byłem w szoku. mieszkam 10km od miasta jazda pół na pół mozna powiedziec miasto/trasa koła 14, minimalnego spalanie na długiej trasie podane przy przelotowych ok 120 nie miałem okazji nie jeżdze wolniej, na autostradzie przy 160 spaliła ok 12, mam założony kolektor wydechowy od d16z6 czyli 4-2-1 żeliwny i wywalony katalizator, bardzo dużo hamuje silnikiem zauważyłem że mi przy pałowaniu jeżeli tylko pozwalają warunki zmieniając biegi zwykle miedzy 4-6tys pali tyle co żonie która jezdzi 80-90 i nie przekracza 3 tys obrotów, auto ma u mnie dożywocie muszę w końcu zmienić rozrząd bo uwierzyłem poprzedniemu właścicielowi że wymieniał, w zimie pali z pół litra wiecej nie spalając przy tym prawie benzyny bo na lpg przełącza sie przy 18 stopniach, dzięki temu że w układzie chłodzenia jest ok 4 litry płynu przy minus 20 zajmuje to około minuty, rocznie przepalam benzyny może za 100 zł
7,4
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Przed zakupem wydawało mi się, że spalanie na poziomie 6 litrów tym samochodem jest niemożliwe. Przez okres świąteczny zrobiłem ponad 400 km. Byłem mega pozytywnie zaskoczony gdy po zatankowaniu za 100 zł do następnego tankowania zrobiłem 350 km. Dodam, że pomimo młodego wieku nie katuję samochodu, nie wchodzę obrotami na czerwone pole i nie ruszam z piskiem opon. W trasie jedna prędkość (około 90 km/h w porywach do 110). Przez te 400 km zaliczyłem zarówno jazdę po mieście jak i jazdę od miasta do miasta. Opony zimowe, miejscami ślisko więc trzeba było też machać skrzynią. Myślę, że na upartego spalanie zamknęłoby się w 5 litrach gdybym miał jechać cały czas jedną prędkością bez zatrzymywania się np. na światłach.
7,8
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Posiadam sekwencje czwartej generacji regularnie serwisowaną i muszę powiedzieć, że spalanie w tym samochodzie gazu jest bardzo przyzwoite ponieważ średnia z 254 tankowań to tylko 7.9 przy czym jest to jazda mieszana około 50/50. Jeśli biorę pod uwagę jazdę tylko po mieście to 9.1 a najmniejsze spalanie jakie zanotowałem to 200 km trasy jadąc 80 km/h i wtedy wyszło 6.4 :) Natomiast to co jest uporczywe i regularnie wychodzi to falujące obroty i myślę, że nie jest to kwestia instalacji tylko silnika w tych hondach. Jest to szczególnie męczące w zimę bo potrafi samochód zgasnąć. Przejechałem na gazie już ponad 65 tys km i usterkę z regulacją obrotów miałem 3 razy. Tak poza tym cacy. Pozdrawiam.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
4,5
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z...
5,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Bezproblemowe działanie instalacji i z tym zwiazane prawidłowe działanie silnika. Żadnych gaśnieć na LPG i benzynie. W warunkach zimowych zaraz po przełaczeniu się na gaz silnik utrzymuje dłużej (niż na benzynie) wysokie obroty(?. Konieczny warunek sprawdzone miejsca zakupu gazu, gdy nie znamy takich miejsc(np. jesteśmy w trasie) zalecam STATOIL drogo i mało energetyczny...
5,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Samochód nie jest bardzo zrywny więc na gazie nie spodziewałem się mega osiągów jednak dźwięki silnika nie zmienił się na lpg , samochód mruczy jak prawdziwa Honda ! Fani marki znają ten dźwięk . Do instalacji nie mam żadnych zastrzeżeń .
Honda Civic VI Hatchback