Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 79 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~daniobialystok
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Civica VI generacji można polubić. Auto wdzięczne, nie psuje się, do wymiany tylko części eksploatacyjne tj. akumulator, paski, rozrząd, hamulce i to co się robi zaraz po zakupie - olej, filtry. Prowadzenie *****iste, zakręty łyka gładko i pewnie. Silnik wysokoobrotowy nie zawsze jest taki fajny, generalnie muł jeśli się go nie piłuje do odcięcia a wtedy jest głośna, jednak ta maszynka po to jest i to lubi. Mały prześwit, łatwo coś rozwalić, jednak taka specyfika i to nie jest absolutnie wada. Starsze japońce to dla mnie trochę takie spartańskie ale niezawodne i fajne wozidełka. Mogę polecić to auto każdemu ale zwróćcie uwagę na testy zderzeniowego Civica VI - tragedia.
3,8
~Kamikaze
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Po roku użytkowania mojego pierwszego samochodu mogę śmiało powiedzieć, że był to dobry wybór. Po przejechaniu 20 tyś kilometrów nigdy nie miałem sytuacji awaryjnej. Wprawdzie zdarzają mi się często niemiłe historie raz trzeba amortyzatory wymienić, a to tłumik środkowy pęknie, a to wskaźnik temperatury silnika nie pokazuje tego co trzeba nawet po wymianie termostatu. Reasumując jednak więcej było dobrego niż złego. Warto również pamiętać, że samochód nie wyjechał miesiąc temu z fabryki tylko ma już dobre 15 lat.
4,1
~MP
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Samochód wymaga minimalnych nakładów finansowych w utrzymaniu. Niezawodny silnik. Do miasta idealny, na trasie się dławi ale czego się spodziewać po 22letnim aucie. Niska pozycja za kierownicą, fatalne wygłuszenie, kiepskie zawieszenie - czuć każdą wyrwę, dziurę, krawężnik.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1995-2001
7,4
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Civic 5D z silnikiem 75KM, odmulony na 90KM przez odetkanie dolotu, zastosowałem uszczelkę jak z D14A8, a mój silnik to D14A7. Sekwencja założona w 01.2012, Stag4plus, tomasetto Alaska i nieszczęscne Valteki3Ohm czerwone. Po odbiorze od gazownika, auto gasło co skrzyżowanie, spalało ok 11,5/100km, tragedia, załamka. Kilka wizyt reklamacyjnych, pomogło przy gaśnięciu ale nie do końca, spalanie nadal wysokie. Kupiłem interfejs, rozgryzłem staga, poprawiłem całą instalację pod maską, wtryskiwacze ustawiłem doionu, skróciłem przewody gazowe, rozwierciłem dysze, obniżyłem ciśnienie i wykalibrowałem na cacy. Chodzi bez zarzutu, już 13tyśkm bez problemów, spalanie ok 9 litrów, max 9,7 przy ostrzejszej jeździe. Oczywiście wtryski jak padną to już kupię lepsze ale te nie są najgorsze, da się je wyregulować i śmigać.
7,8
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Civic 3D 1.4 (75) z LPG. Generalnie szału nie ma jeśli chodzi o moc. W mieście średnio 8,5 wychodzi (jeżdżę dość dynamicznie - gaz można sobie pozwolić). Można zejść do 8.0 bez większych problemów, poniżej to już seria wyrzeczeń i żółwie tempo z tym silnikiem. Raz tylko wyszło mi ponad 9litrów przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście. W trasie (bez autostrad i ekspresówek) tak 90-110km/h można spokojnie zejść do 7 litrów, a nawet niżej, ale wtedy raczej bliżej 90 i powolne rozpędzanie. Wszystkie dane dotyczą LPG.
7,8
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
ekonomicznośc... naprawy nie są wcale takie tanie jak by sie wydawało. Wymieniłem przez ostatnie pół roku kilka rzeczy( kompletne sprzęgło, tarcze z klockami przewody hamulcowe sprawdzac po kazdej zimie bo bardzo rdzewieja jezeli były nigdy nie wymieniane by nie pękły w trasie bo moze byc nie ciekawie.... przez dwa lata wymieniłem w mojej Hondzie wszystkiego za jakieś prawie 4000tys zł. Dla mnie to spory wydatek a jeszcze do robienia pozostało troche rzeczy. Zużycie paliwa miedzy8-10l miasto, trasa niecałe 6 litrów.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Hatchback