Szukaj

Informacje o Honda Civic VI

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Civic VI

Liczba ocen: 1 458
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Hondziarz,od,3lat
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
honda była moim drugim samochodem, kupiłem ej9 z 2001r i zakochałem sie w japońskiej motoryzacji. Początkowo kupiłem z silnikiem d14, ten is z 90km, bylem bardzo zaskoczony jego dynamiką ale moze to dlatego ze pierwsze auto to opel astra f 1.4, po roku zdecydowałem sie na swapa d16y8 i lekkich modach. Wyszło około 140koni, petarda. Mam po prostu zaciesz i banan na twarzy jak za kazdym razem kiedy włącza się vtec. Na światłach passaty, golfiki łyka jak chce. Obecnie ciut brakuje mocy, wiadomo że z czasem chcemy więcej i zbieram na swapa ale juz b seri, może b18c4 albo jak sie uda uzbierać na b18c6 z integry, pozdro
4,4
~Kacper
Honda Civic VI
Liftback 1.5i 114KM 84kW
Hondę mam od 4 lat, zakupiłem ją po przeczytaniu opinii na tym portalu i w zasadzie wszystko, co wymienili jej użytkownicy się sprawdziło. Jest to na prawdę bezawaryjny samochód, w okresie 4 lat użytkowania wymieniłem w niej (oprócz rzeczy eksploatacyjnych typu rozrząd, olej, opony, sprzęgło): aparat zapłonowy, przewody hamulcowe, kilka razy podciągałem hamulec ręczny, reperowałem rdzę na nadkolach z tyłu. Rdza niestety wychodzi dalej, bez porządnego jej usunięcia i zakonserwowania nie uda się jej pozbyć. Auto nie jest dobrze wyciszone, ale co też oczekiwać od taniego samochodu do jazdy na co dzień, poza tym od czego ma się radio :) Mój egzemplarz z silnikiem D15Z3 niestety bierze olej, myślę że dolewam około 4l oleju w rok jazdy, rocznie robię ok. 15 tys. kilometrów. Poza tymi wadami to na prawdę świetny samochód, który nadrabia bezawaryjnością i niskim spalaniem. Mam 15 letni gaz - sekwencję i auto spala maksymalnie 9 l LPG na 100 km. Miejsca w środku też jest dużo jak na takie niewielkie auto, po złożeniu siedzeń z tyłu można przewozić dużo rzeczy - robi się prawie kombi. Podsumowując - świetny, tani samochód na początek :)
4,2
~były hondziarz
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
To było moje pierwsze auto, którym jeździłem 13 lat. Gdyby nie rdza, jeździłbym nim pewnie dalej. Kupiłem z przebiegiem 100 tys km (pewne 100 tys - auto krajowe i serwisowane w ASO), sprzedałem po 13 latach z przebiegiem 245 tys. Przez ten czas dzielnie i bezawaryjnie służyło. Przez pierwsze 100 tys km (czyli do 200 tys) można było mówić: lać paliwo i olej zmieniać. Po tym czasie powoli trzeba było dokładać, ale zaznaczam, że trzeba było wymienić cześci które były w tym aucie od nowości. Zawieszenie tył (wszystkie tuleje, amortyzatory) wytrzymało 230 tys, zawieszenie przód 240 tys (amory były jeszcze dobre). Jedną gwiazdkę daję za blacharkę - tylne nadkola przez ten czas musiałem robić dwa razy, w podłodze mimo konserwacji podwozia pojawiały się dziury. Zawiodło mnie raz (poza paroma incydentami z akumulatorami) - gdy klęknął dolny sworzeń i koło mi odpadło. Najgorsze że słyszałem te stuki i jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby powiedzieli co to tak stuka - wszyscy mówili że nic nie widzą. Potem sworznie wymieniałem już profilaktycznie co dwa lata.

Raporty spalania Honda Civic VI

Liczba raportów: 1 418
Średnie spalanie dla Honda Civic VI
6,2 – 9,5
l/100 km
5,7 – 5,9
l/100 km
7,6 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Honda Civic VI
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Jadąc na 5 biegu średnią prędkością 100-110 udaje się osiągnąć w trasie spalanie na poziomie 5.3. Jadąc 120 spalanie rośnie do około 7-7.5, a zwiększając prędkość na autostradzie do licznikowych 140-150 spalanie gazu oscyluje na poziomie 10-11, a czasem nawet i 12 litrów przy 160. Ogólnie autko w mieście przy dynsmicznej jeździe pali 10l/100km, przy spokojnej i zmianie biegów poniżej 2.5tys obr/min to spalanie schodzi poniżej 7 litrów , nawet do takich 6.2-6.5 (jeżdżę po Warszawie i średnia spalania jest bardzo różna, ale zazwyczaj 30 litrów gazu starcza mi na 300 kilometrów)
8,0
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
Bardzo ekonomiczne auto. Silnik może i ma 90 koni, ale w ogólnym rozrachunku gdzie buda wazy nieco ponad tonę, naprawdę żwawo i dynamicznie jeździ, przy tym przyjemnie brzmiąc powyżej 3k obrotów. Sam silnik jest tak elastyczny, ze aż dziwne. 5 bieg 45km/h bez problemu i nie tryrkocze. Brakuje 6 koniecznie nadbiegu w trasie, gdyż 100km/h i 3k obrotów nie jest zbyt dobre, 140 przy prawie 4. Wytrzymuje wszystko, a części tanie i bardzo łatwo dostępne. Mój egzemplarz „daje olej” gdyż dolalem po wymianie oleju zaledwie 50ml. Świetna opcja na dojazdy do pracy, które nawet i wyglada oraz daje frajdę przy kręceniu tego do odciny. 100kg złomu w bagażniku przewiezie, 5 osób wchodzi z delikatnym problemem i raczej uznałbym 4ro osobowy. Z przodu ogrom miejsca, fotele zadziwiająco wygodne. Po prostu - świetny samochód za przystępne pieniądze. Tani i dobry. Należy jedynie nie zapominać ze to Honda i olej lubi, nadkola i progi jezeli nie sa zgnite to były robione, a wyposażenie (lampka, nawiewy, el. Szyby) działają różnie, za to mechanika to proste, trwałe i niezawodne elementy które z lewarkiem i kompletem podstawowych kluczy zrobimy sami pod domem
10,2
Honda Civic VI
Liftback 1.4i 90KM 66kW
To moja pierwsza Honda i nie mam porównania z innymi. Jest zgazowanna . Działa na gazie bez zarzutu. Silnik po regulacji zaworów działa równiutko i ładnie się zbiera. Jeśli chodzi o spalanie to dopiero po zakupie znalazłem słabe informacje o dużym spalaniu. Bo takie jest w porównaniu do raportów innych użytkowników. Nie udało mi się zejść poniżej 9.2 litra gazu, ale z drugiej strony nie jestem w stanie dojść do wartości powyżej 11 litrów gazu. Potrafię naprawdę czasem skatować to auto i jężdzić do odciny i praktycznie do 180 km/h. Uważam, ze to jeszcze nie tak źle. Nie wazne jak się jeżdzi i tak spali średnio 10-10.5 litra . Jedynie spalanie benzyny jest dziwnie duze bo jest praktycznie takie samo jak gazu. Lubie wiedzieć ile pali moje auto, dlatego sprawdzałem to wielokrotnie. Nie wiek jak inne Hondy silnikiem 1.4 , ale podobno tak jak mój D14z4, tak mają.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 70
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 46
3,3
Honda Civic VI
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zakładałem u nich instalację STAG, montaż został zrobiony po łebkach szybko i niechlujnie, jeździłem kilka razy na poprawki, ze strony warsztatu zbywanie klienta i brak zainteresowania problemem. Zamontowali niewłaściwe wtryskiwacze, potem niewłaściwe dysze - łącznie 4 wizyty z czego 2 razy odesłali mnie żeby przyjechać kiedy indziej bo akurat nikt nic nie wie/ nie ma szefa...
5,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.6 126KM 93kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z...
3,0
Honda Civic VI
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne)...
Honda Civic VI