Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia

Benzynowy silnik 1.4l 100KM? Nie bardzo. Jest trochę za słaby do tego auta, leniwie reaguje na gaz przy niskich obrotach i brakuje mu mocy. Jednak jeśli kupujecie Civic z naciskiem na jazdę po mieście, to ta jednostka będzie idealna. W przeciwnym wypadku postawcie na wariant 1.8 142KM. Też lubi wysokie obroty, ale jest nieco elastyczniejszy, niż w poprzedniej generacji tego modelu. I tak naprawdę byłby jedynym interesującym motorem, gdyby Honda nie wprowadziła diesla 1.6 120KM. Cena odstrasza, ale motor jest ciekawym uzupełnieniem oferty – chętnie reaguje na ruchy prawej stopy, lubi wchodzić na obroty i do około 100km/h zachowuje naprawdę niezłą dynamikę. Trzeba tylko dużo jeździć, żeby zakup się zwrócił.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Luk
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Długo rozgladalem sie za nowym samochdem pod uwage wchodzil nowy Golf 7 oraz Focus. I tutaj pierwszy plus dla Hondy jako jedyna oferuje 3 lata gwarancjii pozostali na silniki turbo tylko 2 lata. Serwis Hondy to 430zł (oleje filtry robocizna) rozrząd na łańcuchu (do końca silnika). Samochód wyposażony (klimatronik,podgrzewane fotele,nawigacja connect,fotele welur, tempomat i najwiekszy w tej klasie bagażnik 470l) Golf w takiej konfiguracjii to conajmniej 75tys zł(koszt pierwszego serwisu 1200zl), Focus 73tys. Moją Honde kupilem za 60tys jako demo, calkowicie nowe 67tys zł.
5,0
~Marek
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
W mojej ocenie najlepsza nowe auto segmentu C. Świetny silnik 1.4 i-VTEC 100KM, wygląd, prowadzanie, zawieszenie i wnętrze. Bogato wyposażony już od najtańszych wersji. Świetnie zaprojektowane reflektory przednie z lampami soczewkowymi i wbudowanymi w reflektory LEDowymi światłami do jazdy dziennej, które w nocy przełączają się na światła pozycje i też świecą. Widok rewelacyjny, ludzie zatrzymają się na ulicach. Genialny projekt wnętrza, jak siada się do środka to czujesz się jak w aucie za milion dolarów. Potem gdziekolwiek indziej się przesiądziesz to już nie to samo. Największy plus to ekonomia: jeżdżąc w trybie ECON średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 km (mierzone tankowaniem), po co komu awaryjny diesel.
2,9
~PiotrJot
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
PO sprzedaży wersji z 2005 roku oczekiwałem więcej. Tandetne plastiki, plastikowa łuszcząca się kierownica, słaby silnik, problemy z wentylacją. Na własną obronę powiem że kupowałem po ciemku, w nocy i w grudniu bo myślałem że to stara dobra honda. Wcześniejszą jeździłem od 2005.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2015-2017
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Po przejechaniu 8 tys. km od nowości średnie spalanie z całego dystansu wynosi 5,8 l/100 km i ma tendencję malejącą. Już po przejechaniu 6 tys km średnie spalanie zaczęło spadać z 5,8-5,9 l/100 (cały bak) do ok 5,3-5,4 l/100 km (cały bak). Nie jestem w stanie powiedzieć czy jest to zasługa zakończenia sezonu zimowego czy po prostu silnik się dotarł. W każdym razie ewidentnie widać niższe wartości i np. ostatnio trasę Warszawa-polskie morze-Warszawa (w sumie ok. 1500 km) średnio wyszło 5,3 l/100 km. Spalanie mieście trzeba się liczyć ok 0,5 l/100 więcej więc w 6 l/100 można się zmieścić. Oczywiście mam na myśli jazdę z delikatnym traktowaniem pedału gazu. Przy jeździe na ECON nie zauważyłem mniejszego spalania natomiast komfort jazdy jest dużo mniejszy (przejechałem tak ok 2 tys. km). Prędkości autostradowe 140 km/h to wzrost spalania. Nie jestem w stanie podać dokładnej wartości ale będzie to ok 7 l/100 km. Do prędkości 120 km/h jest naprawdę przyzwoicie.
6,4
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
1.8 i tak lepsze
7,3
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting