Szukaj

Informacje o Honda Civic IX

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2012-2016 (w USA dostępna od roku 2011, przed debiutem na Starym Kontynencie) dziewiąta generacja modelu. Hondę Civic IX w wersji produkcyjnej zaprojektowali Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a jego pierwowzorem koncepcyjnym była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei były inspirowane m.in. modelem hybrydowym CR-Z, a także (częściowo) amerykańską odmianą Hondy Accord. Ze swoim poprzednikiem był mocno powiązany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technicznym (m.in. ta sama platforma podłogowa). Honda Civic dziewiątej generacji oferowana była w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Auto poddano modernizacjom w roku 2013 oraz 2014.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Oceny Honda Civic IX

Liczba ocen: 285
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~DawidO
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Bardzo pojemny samochód przy niewielkich zewnętrznych wymiarach, świetne zawieszenie, super trzyma się na zakrętach. Całkowicie bezawaryjny - od nowości czyli od ponad 10 lat w rodzinie. Nigdy nie uległ żadnej awarii, cały czas serwisowany. Składające się tak fotele, i siedzisko tylnej kanapy- to tylko w hondzie (w nowych civicach już nie ma tych foteli). Nadwozie po tym czasie bez jakiejkolwiek rdzy. Z minusów (tylko drobne): - słabo wyciszone podwozie - dźwięk silnika niezbyt przyjemny przy wyższych obrotach, a przy średnich obrotach przydałoby się więcej momentu obrotowego - na elementach podwozia pojawia się rdza (jak w większości japońskich samochodów) - skrzynia mogłaby być inaczej zestopniowana 2,3,4 bieg mógłby być krótszy, a 6-ty dłuższy- na autostradę. - poprzez dużą przednią szybę, wnętrze nierównomiernie chłodzi się latem - z przodu jest ciepło, a z tyłu zimno. Nawiewy są jakoś źle skonstruowane, że za mocno dmucha z tyłu z nawiewów które są z przodu.
4,9
~Marcin
Honda Civic IX
Sedan Facelifting 1.8 I-VTEC 142KM 104kW
Opinia rok 2024, będzie może dla kogoś przydatna. Samochód ogólnie jest bardzo fajny, szukałem kii optimy lub czegoś podobngeo ale trafiła się możliwość kupna takiej hondy w full opcji w automacie więc po sprawdzeniu samochodu wybór nie mógł być inny. Samochód użytkuje na co dzień, nie ma się do czego przyczepić, automat chodzi bardzo fajnie choć nie jest to dwusprzęgłowa skrzynia typu DSG tylko zwykły klasyk, 5 biegowy ale nie odczuwa się tego bo 5ty bieg jest długi i obrotowo mniejszy niż manual na 6 więc to na plus automatu. Jazda po dużym mieście bardzo przyjemna, idzie śmiało zostawiać auta na światłach jak się depnie :) ale to normalnej jazdy też jak najbardziej pozytywnie,
4,3
~deus37
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
HONDA CIVIC zakupiona jako nowa i użytkowana przez 8lat przez 1 kierowcę.Cała ta otoczka o "SUPER AUCIE" bierze się stąd że większość to auta z polskich salonów i serwisowanych,ale kto kupił taką "perełkę" od handlarza bez historii to już tak różowo nie jest.Przy przebiegu 40tys wymieniałem tylne amortyzatory bo zaczeły stukać . Na forach internetowych dużo osób szuka pomocy bo są stuki przy skrzyni podczas dodawania i odejmowania gazu.Nawet serwis umywa ręce a to po prostu "siada" przegub na półośce i trzeba wymienić całą półośkę.CIVIC faktycznie trzyma mocno cenę ale przez to jest mniej klientów a ten zdecydowany może dużo utargować.Największą wadą tego samochodu to bardzo niskie zawieszenie i nisko osadzony przedni zderzak przez co każdy krawężnik i nierówność musi być zaznaczona.Ponadto ciasna w środku i masakra z wchodzeniem- zwłaszcza pasażer.Skomplikowany CONECT+.Jest oczywiście dużo plusów a największe to: - bardzo mało pali - super toleruje LPG i jazda za "grosze" - system tylnych foteli - duży bagażnik - wcale nie jest taka głośna przy większych prędkościach - bardzo precyzyjny układ kierowniczy Największą zaletą tego modelu jest to że jak już człowiek wsiądzie do niej to chce się jechać dalej i dalej.Można zrobić trasę np.1000 km i nie czuć żadnego zmęczenia- można wypić kawę i chce się jechać dalej.

Raporty spalania Honda Civic IX

Liczba raportów: 354
Średnie spalanie dla Honda Civic IX
6,4 – 9,9
l/100 km
4,5 – 5,4
l/100 km
6,4 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Przy normalnej, jak dla mnie, dynamicznej jeździe średnie spalanie wychodziło mi około 8L. Obecnie zacząłem przyspieszać na tempomacie i dzięki temu średnie spalanie spadło mi do 7,3L. Widocznie zbyt dynamicznie przyspieszałem bez tempomatu. :) Dynamika dużo się nie zmieniła, a różnica w spalaniu jest spora. Rekord spalania pobiłem na autostradzie 6,6L - trasa 400km, tempomat ustawiony na 116km/h przy 3tyś obrotów na minutę na 6 biegu. Przy 130km/h na tempomacie spalanie na poziomie 7L. Dało by się zejść niżej, ale jazda z prędkością 80km/h mnie nie bawi. Jazda z prędkością 160-180km/h to spalanie w granicach 11-12L, nie mierzyłem tego dokładnie. Maksymalne spalanie przy dużych mrozach na krótkich odcinkach 9,6L.
6,1
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jeżdżę ekonomicznie, co nie znaczy wolno a w wielu przypadkach wręcz przeciwnie. Teraz właśnie świeżo po trasie do Chorwacji wyszło 5.7, tempomat na około 110-115 wg GPS + jazda wybiegami przy zjazdach (wtedy rozpędzanie do 130 albo ciut więcej). Na co dzien jeżdżę głównie poza miastem i 6l jest normą. Można zejść nieco niżej nawet,ale to już wymaga spokoju i przewidywania szczególnie w miescie. Na odcinkach do 100 km drogami typu krajowa/wojewódzka przy niedużym ruchu da się zejść poniżej 5l. W Polsce na autostradzie z kolei przy 120 na tempomacie 6.4-6.8 w zależności od wiatru. Przy 140 co najmniej litr więcej. Za to w mieście na krótkich odcinkach + korkach w lecie dobijał do 10 a w zimie nawet 12. Ten silnik nie lubi takich warunków. Dodam że zmieniam olej co 10-12 tys km, leje co jakiś czas paliwo premium na shellu, głównie przed długimi wypadami plus raz na kwartał dodatki do czyszczenia wtryskiwaczy itp.
7,2
Honda Civic IX
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Ciężko dokładnie określić ile to auto spali, zalezy to od wielu czynników- temperatury powietrza, ciśnienia w oponach, nastroju kierowcy, jakości paliwa etc. etc. Bajki producenta o spalaniu w mieście rzędu 7 l można sobie podarować. Przy pojemności 1.8 litra i wolnossącej jednostce, która budzi się powyżej 4 k obr/ minutę realne spalanie w mieście to 9-10 litrów. Na długich trasach potrafi być bardzo ekonomiczny. Jadąc z Polski do Chorwacji osiągnąłem wynik rzędu 6.5 litra/ 100 km przy prędkościach do 140 km/h na autostradzie oraz 100-110 km/h na drogach dojazdowych. Jeśli chce się poszaleć i deptać nie ma mowy o ekonomicznej jeździe i 8 l będzie absolutną normą. Silnik ma trochę mocy, ale niestety brakuje przyspieszenia powyżej 3 biegu więc trzeba mocno redukować. Owszem, nowoczesne turbokosiarki z momentem rzędu 200-250 nm przy niecałych 2k/ obr min będą bardziej elastyczne, ale na ciasnych zakrętach i przy dobrze zgranym kierowcy z samochodem mogą tylko wąhać spaliny z civika. Reasumując, auto nie dla każdego i na pewno nie dla osób, które nie akceptują kręcenia wysoko silnika.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Honda Civic IX
Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 134 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Spalanie tym wyższe, im większe są prędkości. Przy miejskich korkach i niskich prędkościach, spalanie porównywalne z benzyną (około 9l/100), przy prędkościach pozamiejskich (90-110 km/h bez korków) okolice 8l/100 (benzyna 6l), Przy dużych prędkościach autostradowych (140km/h +) około 12l/100, (benzyna poniżej 10). Lekka utrata mocy, poza tym bez jakichkolwiek problemów - jak...
5,0
Honda Civic IX
Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 79 tys. km
Montowana w ASO Hondy w 2015, bez utraty gwarancji Instalacja AC. Perfekcyjnie (pedantycznie) założona w ASO Hondy i firmowym serwisie AC i serwisowana w ASO w Białymstoku, zero awarii, jedynie przeglądy. Spalanie w mieście 9-11 l LPG, w trasie 6,5-7l LPG. Polecam ten silnik do LPG. Jeden minus - Honda w ASO już tego nierobi, a wielka szkoda...
5,0
Honda Civic IX
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 85 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja założona za namową kolegi który pracuję w salonie Hondy w warszawie . Silnik w brew opinii innych bardzo dobrze współpracuję z instalacja lpg , nie wypalają się żadne zawory jeśli się o wszystko dba .
Honda Civic IX