Szukaj

Informacje o Honda City VI 1.4 i 100KM 74kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Auta małe
Tu z wyborem silnika nie bÄ™dzie problemu, bo jest tylko jeden – ma 100KM, 1.4l i jest motorem benzynowym. Autu zapewnia caÅ‚kiem przyzwoite osiÄ…gi – w tej klasie niecaÅ‚e 12 sekund do 100km/h to rozsÄ…dny wynik. Trzeba jednak wiedzieć, że ta jednostka, jak to w Hondach, budzi siÄ™ do życia szczególnie w wyższych partiach obrotów, choć w tych niższych i tak jest na szczęście elastyczniejsza niż starsze generacje. Nie każdemu to jednak bÄ™dzie pasowaÅ‚o. Oprócz klimatyzacji, która wyraźnie usypia motor, drugim wrogiem jest jeszcze obciążenie pasażerami – wtedy ciężko uzyskać dobrÄ… dynamikÄ™ bez wspinania po obrotomierzu. TrochÄ™ szkoda, że nie ma jeszcze jakiegoÅ› diesla, ale benzynowe 1.4l jest dobrÄ… konstrukcjÄ… i do tego pracuje cicho.
czytaj więcej
Powagosław
Nie jest to dzieło, z którego projektanci Hondy mogliby być dumni. Sylwetka City jest daleka od atrakcyjnej przez niewielki rozstaw osi, małe koła i duży, niezgrabny kufer. Poza walorami czysto praktycznymi, samochody miejskie powinny też mieć choć trochę walorów estetycznych. ~Powagosław
Luzacjusz
Niektóre śmieciarki mają więcej wdzięku niż Honda City. Nie wiem, jak wy, ale ja w takiej dryndzie wstydziłbym się pokazać w swoim mieście. Proponuję zmianę nazwy na Honda Village. Proszę państwa, oto Honda Wieś. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
Liczba cylindrów 4
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 73 x 80 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Dobijacz
Honda City VI
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Ogólnie muszę dać 4. Kupując to auto jako używane z przebiegiem lekko ponad 120 tys. km wiedziałem, że nie jest to auto klasy premium. Auto ma bardzo dużo zalet. Silnik - jest to sprawdzona konstrukcja hondy, kompletnie bezawaryjna. Na luzie pracuje tak cicho, że nie słychać nawet, że auto stoi na oddalonym silniku. Jedynie w silniku co trzeba to zmieniać olej (którego Honda nie pobiera) i pamiętać o korygowaniu luzów zaworowych co 30 tys km. Miejsca jest w aucie dużo, ze spokojem przewieziemy 5 osób. Na plus zasługuje także ergonomia w kabinie. Bagażnik jest mocarny, bardzo głęboki i duży. Jak na tak małe auto bagażnik jest jak od pełnoprawnego kombi. Dostęp do żarówek - idealny. Wymiana H4 w ciągu 15 sekund. Koszty części również nie są bardzo wysokie. Całość zbudowana jest na częściach z hondy jazz oraz pochodnych modeli z podobnych roczników. Wycieraczki - na haczyk, a wiec dostępne na każdej stacji benzynowej. Do minusów można zaliczyć bardzo delikatny lakier, niewygodne na trasie fotele oraz otwieranie bagażnika kluczykiem lub dźwignia w kabinie pojazdy. Brakuje klamki w klapie. Ogólnie Honda City to auto idealne dla niewielkiej rodziny lub pary. Prostota tego auta powoduje, że jest po prostu trwałe. Z tym samochodem nic się nie dzieje. Nie ma zbyt wielu dodatków wyposażenia jednak codzienne czynności serwisowe nie sprawią nikomu problemów.
4,4
~Rafaelo
Honda City VI
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Samochód idealny do miasta i w krótkie trasy. Mogą nim komfortowo podróżować 4 osoby, a biorąc pod uwagę spory bagażnik i całkiem sporo miejsca w środku - jest to idealny samochód dla małej rodziny, która raczej potrzebuje samochodu miejskiego. Silnik ma co prawda tylko 100KM, ale pamiętać trzeba, że to vtec, a więc daje dużo więcej przyjemności z jazdy powyżej 4500rpm, poza tym samochód waży niecałe 1100kg, dzięki czemu silnik 1,4 jest w tym przypadku wystarczający. Fakt niskiej pojemności wpływa też pozytywnie na koszty związane z ubezpieczeniem. Nie jest to też awaryjna jednostka, rozrząd jest na łańcuchu, co znacznie obniża koszty eksploatacji. Samochód jest wygodny, ale na pewno twardszy od kanapowych VAGów.
4,1
~pimap
Honda City VI
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Potwierdzam swoją początkową opinie. To sympatyczne, zgrabne, małe auto. Dla "kapelusznika";). Jeśli jeździsz przewaznie na krótkich trasach, niezbyt szybko (raczej nie autostrada) i potrzebujesz oszczędnego auta - to jest dobry wybór. Kolega Marek zastanawial sie czy to segment B czy C. Nie ma żadnych wątpliwości - to segment B. Wykończenie, zawieszenie, hałas - to ewidentnie klasa B. Wystarczy wsiąść do Civica zeby zobaczyc jak wygląda segment C w Hondzie. Inna rzecz ze w porównaniu z konkurencją (Logan, Thalia czy nawet Yaris) to wykończenie City podoba mi sie bardziej i już :) Rozmiary, pojemność bagażnika, wyposażenie - mogą sugerować ze dostajemy coś więcej niż B ale to najwyzej B+
Åšrednie spalanie dla Honda City VI 1.4 i 100KM 74kW 2009-2011
6,3
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Honda City VI
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
W trasie 140/170 km/h trzy osoby bagaże spalanie około 7 litrów na 100km. Miasto z klimą i korkami najwyższe 7.6 l. Średnie spalanie miasto 6.2 , komputer nieco zaniża dlatego czasem sam obliczam przy tankowaniu. Spokojna jazda po wiejskich drogach 4,5. Komfort jazdy taki sobie, powyżej 120km/h robi się głośno ale w mieście rewelacja, silnika nie słychać. Wybrałem ten model ponieważ jeżdżę głównie po mieście a dwa razy w roku wakacje/ferie jakoś przeżyje długą trasę w mniej komfortowych warunkach niż np w accordzie.
5,3
Honda City VI
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
ZUŻYCIE PALIWA: I tu również wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy, charakteru trasy (miasto i korki czy szybka jazda po autostradzie), pory roku i rodzaju ogumienia. Przy naprawdę spokojnej jeździe (styl starych kapeluszników) na trasie Jelenia Góra - Wrocław - Jelenia Góra (ok. 250km) udało mi się zejść do .............uwaga..........4,2 Litra na 100km. To był pierwszy mój test Ecodrivingu, którego nie mam zamiaru więcej powtórzyć. Prędkość na autostradzie wynosiła ok. 75 - 80 km/h i dziwnie się czułem gdy tiry mnie wyprzedzały. Natomiast na trasie gaz tylko muskałem, tak aby chwilowe spalanie zawsze było pon. 5l/100km. W mieście bywa różnie. Wszystko zależy od godziny w jakiej poruszamy się po mieście. Generalnie ile wlejesz tyle spalisz i nie ma co cudować. Ostatni przy mrozach -20, przy dojazdach tylko do pracy na odc. 6km, samochód spalił mi prawie 9l. Na podstawie danych z raportów spalania, które prowadzę na innym serwisie, po przejechaniu prawie 11000km mogę stwierdzić, że średnie spalanie na 100km wynosi: trasa - 5,35l miasto - 6,50l autostrada - 5,43l CENY PRZEGLĄDÓW: Co do cen przeglądów to nie są one zbyt wysokie. Ja za I przegląd zapłaciłem w ASO 500PLN (wymiana oleju i filtrów + diagnostyka i sprawdzanie poszczególnych układów) więc nie było najgorzej. Naprawy się jeszcze nie zdarzyły i oby ich w ogóle nie było. Do ekonomiczności dodałbym jeszcze to, że auto ma małe powodzenie u złodziei, dzięki czemu koszt polisy AC znacznie spada.
5,1
Honda City VI
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Ten samochód jest naprawdę ekonomiczny. Latem na trasie DK11 spalanie na poziomie 4,0 przy ostrożnej jeździe. Średnio spalanie wg. wskazań komputera 5,4. Jeśli chodzi o spalanie - bajka. Naprawdę oszczędne auto.
Honda City VI