Szukaj

Informacje o Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Klasa średnia

Bestseller to benzynowy silnik 2.0l 156KM i w sumie nie ma w tym nic dziwnego. Cena jest akceptowalna, a wyposażenie caÅ‚kiem niezÅ‚e. Ponadto auto okazuje siÄ™ caÅ‚kiem zrywne, szczególnie na wysokich obrotach. Silnik chÄ™tnie krÄ™ci siÄ™ aż do odciÄ™cia, a jeÅ›li 156KM to maÅ‚o – jest jeszcze wariant 2.4l 201KM. Co prawda sÄ… elastyczniejsze motory, ale ten jest wyraźnie żwawszy od sÅ‚abszego brata. Prawdziwy szaÅ‚ to jednak 2.2-litrowy diesel. Ma 150KM, jest maÅ‚o problematyczny, zrywny, elastyczny i oszczÄ™dny – ciężko powiedzieć o nim cokolwiek zÅ‚ego. No, może tylko cena to przesada, ale to wina wysokiego cÅ‚a. Jest coÅ› jeszcze – wariant 180-konny, który uwalnia wiÄ™kszość sportowych ambicji tego auta.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegóÅ‚ach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskaÅ‚o na agresywnoÅ›ci. DziÅ› to jedno z Å‚adniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem SaletÄ…. WyglÄ…da groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnÄ…trz, w Accordzie jest wiÄ™cej komfortu niż sportu. Czyli z zewnÄ…trz Mike Tyson, a wszÄ™dzie indziej Tomasz Kammel. TrochÄ™ szkoda. Bo Camele dobre sÄ… tylko przez „C” na poczÄ…tku i jedno „M” w Å›rodku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 96,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika i-VTEC
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Ayreon
Honda Accord VIII
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Najlepsze autko jakie miałem do tej pory. Wcześniej miałem Honde Civic VIII "ufo", i parę lat później Chevroleta Cruze kombi 1.4 turbo. Od końca lipca 2022 jestem właścicielem Accorda VIII z 2008 r. w wersji executive w sedanie z silnikiem benzynowym 2.0 z automatyczną skrzynią biegów w wersji sedan. Autkiem jestem zachwycony, nie ma porównania do dwóch ostatnich jakie miałem. Komfort, wyciszenie, prowadzenie, bezawaryjność, kultura pracy i wiele innych na plus. Na minus wiadomo, karoseria, cienki lakier, trafiłem na dobry egzemplarz gdyż póki co nie ma grama korozji z racji konserwacji nakładanej od nowości, przestrzeń na tylnej kanapie bardzo niewielka na nogi, ale sama kanapa skórzana i komfort siedzenia bardzo na plus, spalanie niestety duże ale automat i ciężar auta robią robotę. Do tego nienajgorszy bagażnik w sedanie (większy litrażowo niż w kombi, ale w kombi przynajmniej po dach się można zapakować), szkoda że ścięty po bokach w formie trapezu, ale i tak głęboki i dość pojemny. Niestety wąski próg załadunkowy. Powrót do Hondy okazał się strzałem w dziesiątkę. Czuję się jak w domu na wygodnej kanapie. Skrzynia nie szarpie, zmienia biegi płynnie choć dość leniwie. Ale nie jest to dwusprzęgłówka tylko klasyczny 5 biegowy automat więc szybkości i kultury zmiany biegów nie ma najlepszej ale za to jest prosta i bezawaryjna skrzynia na lata jak się o nią zadba. Silnik pracuje cichutko i przez doskonałe wyciszenie praktycznie go nie słychać. Przyznam że mając do dyspozycji diesla 2.2 lub benzynę 2.4 pewnie jeździłoby się przyjemniej i szybciej, ale jak dla mnie wersja 2.0 jest wystarczająca i pasuje do charakteru tego auta. Elegancja, komfort, stateczne poruszanie się, zdecydowanie nie jest to ani dziadkowóz ani auto o sportowym zacięciu, od tego są inne modele tej marki. Tutaj jest limuzyna i nie udaje niczego innego. Lakier bardzo miękki, łatwo się rysuje ale na szczęście na srebrnym kolorze tak tego nie widać. I jak mówili przedmówcy oraz poprzedni właściciele mojego egzemplarza, z autem mechanicznie nic się nie działo. Autko bezawaryjne, jak się dba takie się ma. Wymiana oleju silnikowego co 10 tyś, pamiętać o wymianie oleju w skrzyni, regulacji luzu zaworowego zwłaszcza w aucie z lpg, notabene na gazie pracuje rewelacyjnie bez zastrzeżeń. Jedynie do sedana zmieści się niewielka butla pod podłogą bagażnika w kole zapasowym (realnie gazu wejdzie ok 40 litrów. w kombi będzie to już nawet 70 litrów). Ogólnie z autka jestem bardzo zadowolony i chyba zostanę z nim na dłużej.
4,7
~Kolm
Honda Accord VIII
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Prawo jazdy posiadam 25 lat i nigdy nie miałem auta które przez 4 lata by się nigdy nie zepsuło! We wcześniejszych autach to jak się rok udało przejeździć bez usterki to sukses. A honda to nie ma znaczenia czy krótkie dystanse czy 300 km po niemieckiej autostradzie z v/max i nic się nie dzieje! Który z turbo by tak dał radę. Czasami koledzy z audi i bmw się pytają ile części kosztują a ja oprócz filtrów i akumulatora to nic nie wiem. Super auto trochę jak najlepszy, wierny przyjaciel. Komfort, spalanie, układ kierowniczy, hamulce, skrzynia biegów dla mnie również super. Wady to wsiadanie na tylną kanapę, średni bagażnik i słaby lakier szybko rysujący się. Chciałbym żeby wszystkie auta miały takie wady.
4,6
~Tomek
Honda Accord VIII
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Jechałem wieloma autami, SUVami, sedanami, VANami - klasy średniej i premium. Honda accord jest mistrzem komfortu, ma perfekcyjną pozycję kierowcy, nie bolą plecy jak w SUVach czy wielu sedanach, kierownica jest idealnie nachylona, fotele są jedne z najbardziej wygodnych, na których siedziałem, idealnie trzymają o bokach, podłokietnik we właściwym miejscu, półka na drzwiach po lewej stronie tam gdzie ma być - wzór komfortu jazdy. Wsiada się do samochodu trudno - trzeba mocno zgiąć nogi w kolanach, trudno się też wychodzi, ale po zajęciu miejsca za kierownicą - bajka. Zawieszenie jest zestrojone pośrednio, raczej miękko, bardzo dobrze tłumi nierówności, ale też przy ostrym pokonywaniu zakrętów nie przechyla nadwozia - można bez obaw szybciej wchodzić w zakręty. Przestrzeni dla kierowcy oraz pasażera z prawej - ogromna ilość, nie znam drugiego samochodu z tak dużą ilością przestrzeni z przodu, natomiast z tyłu .... dzieci wejdą i będą podróżować wygodnie, dorośli też, chociaż robi się wtedy ciasno. Wszystkie szyby są przyciemnione przez co słońce nie grzeje w ręce i nogi. Bagażnik jest dość duży, mały otwór ładunkowy - zdecydowanie nie jest to samochód do przewożenia paczki styropianu. Nie znam drugiego takiego samochodu, w którym ma się wrażenie, że silnik zachęca do wkręcania na wysokie obroty, przy 6,5 tysiącach czuje się, że silnik chce się jeszcze szybciej kręcić, zmiana biegów przy wysokich obrotach - bez problemu, sprzęgło, skrzynia idealnie dobrane. Samochód reaguje błyskawicznie na ruchy pedałem gazu po wkręceniu do powyżej 4,5 tysiąca obrotów i jest bardzo szybki i zrywny - bardziej niż pokazują oficjalne statystyki. Na autostradzie (niemieckiej) jadąc 200km/h nie czuć, żeby silnik się męczył i chętnie przyspiesza dalej. Zmiana biegów bardzo krótkim drążkiem z mechanicznym odczuciem wbijania biegów - bajka. W samochodzie nic się nie psuje, trzeba tylko regularnie wymieniać olej i filtry plus wymiany elementów eksploatacyjnych - w hondzie dobrze jest zmieniać częściej olej, bo silnik kręci się często wysoko, oraz normalne są okresowe dolewki oleju, jeżeli kręcimy często silnik do 7 tysięcy obrotów (a ten silnik to uwielbia). Przy zwykłej jeździe w mieście oraz na autostradzie accord jest bardzo dobrze wyciszony. Honda accord VIII nie jest samochodem dla starszego pana z wąsem i brzuszkiem, nie jest samochodem dla młodego chłopaka, który nic w życiu jeszcze nie pokazał, nie jest samochodem dla gadżeciarza czy audiofila - honda accord jest dla osoby, która uwielbia komfortową jazdę do pracy i cieszy się samą komfortową jazdą, która czasami musi przejechać 600km dziennie i wysiadając z samochodu nie chce czuć się zmęczona i znużona podróżą, honda accord jest dla osoby, która jeżeli trzeba to jest w stanie wykorzystać potencjał silnika i znacznie nadgonić spóźnienie, dla osoby mającej doświadczenie w wydobywaniu mocy z wolnossących silników przy operowaniu obrotami i właściwymi przełożeniami, ale przede wszystkim dla osoby, która kocha motoryzację. Accord to nie passat czy mondeo - czyli coś co jeździ, jakoś tam wygląda, byle jak się prowadzi i nic nie reprezentuje sobą - accord to coś więcej. Bardzo szkoda, że już takich samochodów nie robią.... została jeszcze mazda 6 - ale ma zdecydowanie odmienny charakter niż accord - niemniej będzie moim następcą accorda, jak ten już "wyzionie ducha".
Åšrednie spalanie dla Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
8,3
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Honda Accord VIII
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Spalanie w miescie i na trasie abrdzo duzo odbiegają od siebie. na trasie to nawet 6 litrów przy spokojnej jezdzie autostradą do 120. Czasami wyprzedzić, ale bez dynamiki. W mieście na krótkim dystansie to 7,5-8 litrów. Załączam swój raport dla niedowiarków: https://streamable.com/7655ws Leję tylko 98 oktan Wymiana oleju co 10-12 tys km. Jak na razie problemy z tylnymi oknami z tyłu, bo nie zamykaja sie automatem do góry, ponieważ odbijaja jakby napotykały opór. Sądzę, ze to tylko kwestia podpięcia pod komputer i ustawienie jeszcze raz modułu komfortu lub granic szyb.
7,6
Honda Accord VIII
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Spalanie w miescie i na trasie abrdzo duzo odbiegają od siebie. na trasie to nawet 6 litrów przy spokojnej jezdzie autostradą do 120. Czasami wyprzedzić, ale bez dynamiki. W mieście na krótkim dystansie to 7,5-8 litrów. Załączam swój raport dla niedowiarków: https://streamable.com/7655ws Wymiana oleju co 10-12 tys km. Jak na razie problemy z tylnymi oknami z tyłu, bo nie zamykaja sie automatem do góry, ponieważ odbijaja jakby napotykały opór. Sądzę, ze to tylko kwestia podpięcia pod komputer i ustawienie jeszcze raz modułu komfortu lub granic szyb.
8,0
Honda Accord VIII
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Dane dla PB 95. Po przejechaniu 100 tys. km. (zacząłem go użytkować jako 3-latka z przebiegiem 45 tys. KM) moja Honda wskazuje średnie zużycie ze 150 tys. km (od nowości) na poziomie 7,7. W mieście zużywa mi 8,5-9,5 w zależności od temperatury powietrza. Na autostradzie, przy prędkości powyżej 120 km/h "the sky is the limit", czyli rośnie w tempie logarytmicznym. Przy 140 km/h i średnio załadowanym aucie spalanie to około 8-8,5l/100 km. W trasie poza autostradą, w trybie ekonomicznym, z prędkością poruszania do 110 km/h i wyprzedzaniu wszystkiego co jedzie wolniej, zwalnianiu w każdym przypadku ograniczenia prędkości, spala do 6,5l/100 km. Samochodu używam na co dzień w mieście, a w trasy wyruszam około 1x w tygodniu. Jeśli ktoś nie ma ciężkiego kopyta, to ten silnik potrafi naprawdę zdumiewać swoją oszczędnością. Polecam zarówno samochód, jak i ten rodzaj silnika.

Usterki Honda Accord VIII

Liczba wpisów: 11
Czujnik ustawienia świateł mijania.
  • Honda Accord VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 7
Po 25 tys.km padł przedni czujnik ustawienia świateł mijania - xenony są samopoziomujące, automatycznie się ustawiają, czujniki są dwa, jeden z przodu, drugi z tyłu, reagują na zmianę obciążenia samochodu. Z tego co wiem, podobna przypadłość dotyczyła także poprzedniego modelu Accorda. Objawem tej usterki, jest praktycznie brak widoczności w czasie jazdy w nocy, bo światła świecą prosto w ziemię przed autem, jak halogeny. Wymiana oczywiście ma być w ramach gwarancji, chociaż do tej pory jeszcze nie otrzymali tej części, czekam już 4 tygodnie.
4 komentarze
Klapa bagażnika i szyba od pasażera nie działa
  • Honda Accord VIII Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 197 tys. km
Problem typu nie otwiera się bagażnik i szyba od pasażera ani z przycisku ani z pilota. Zauważyłem, że tego typu problem dzieje się w okresie jesienno zimowym albo kiedy pada kilkudniowy deszcz. Domniemam, że chodzi tu o dużą wilgotność. W suche dni problem znika. Honda w tym roku całe lato jeździła bezproblemowo. Problemy zaczęły się kilka dni temu. Klapy bagażnika ręcznie też nie można otworzyć. Proszę o wskazówki.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Wspomaganie i sciganie w prawo
  • Honda Accord VIII Sedan 2.2 DTEC 150KM 110kW 2008-2016
  • ukÅ‚ad kierowniczy
Witam mam taki problem ze czasem gdy odpalam autko zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem i nie mam wspomagania ale nie raz gdy wyłączę i znowu włączę silnik to zniknie czasem po kilku próbach...dodatkowo coś mnie strasznie ściąga w prawa stronę i kierownica przy skręcaniu w prawo (ze wspomaganiem jak działa :P) chodzi leciutko a w lewo ciężej co to może być? pomóżcie jeśli wiecie
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Honda Accord VIII Sedan