Szukaj

Informacje o Honda Accord VII Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Klasa średnia

Siódma generacja modelu produkowana w latach 2002-2007. W porównaniu do swojego poprzednika, Accord VII zwiÄ™kszyÅ‚ swoje rozmiary i zostaÅ‚ gÅ‚Ä™boko przeprojektowany. Od 2003 roku oferowany także w wersji kombi. W 2005 roku model zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. Europejska wersja samochodu byÅ‚a oferowana w USA (z bogatszym wyposażeniem) jako Acura TSX. W Stanach Zjednoczonych siódma generacja Accorda zdecydowanie różniÅ‚a siÄ™ od wersji europejskiej. W Japonii model sprzedawano pod nazwÄ… Honda Inspire. Samochód Roku 2002 w Japonii.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegóÅ‚ach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskaÅ‚o na agresywnoÅ›ci. DziÅ› to jedno z Å‚adniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem SaletÄ…. WyglÄ…da groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnÄ…trz, w Accordzie jest wiÄ™cej komfortu niż sportu. Czyli z zewnÄ…trz Mike Tyson, a wszÄ™dzie indziej Tomasz Kammel. TrochÄ™ szkoda. Bo Camele dobre sÄ… tylko przez „C” na poczÄ…tku i jedno „M” w Å›rodku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2204 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,7 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 97,1 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~piotrjerzyen
Honda Accord VII
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Samochód mam około rok czasu. Pozytywy: Jeśli chodzi o prowadzenie samochodu - bajka. Znakomite zawieszenie, układ kierowniczy, silnik naprawdę dynamiczny. Auto bardzo wygodne, również na długie trasy. Pozytywnie oceniam również wykończenie wnętrza, jakość materiałów, samochód nie jest "plastikowy". W mojej wersji Executive mam pełną elektryczną regulację fotela w kilku płaszczyznach (co obecnie nawet w nowych autach nie jest standardem). Tylne lusterko fotochromatyczne - znakomicie przyciemnia, daje dobry kontrast i ostrość. Nagłośnienie - bardzo dobra jakość dźwięku w pełnym zakresie tonów. Wygląd - wersja executive ma ksenony, dodatkowe listwy boczne i na zderzakach co sprawia, że sylwetka auta jest pełniejsza i prezentuje się świetnie. Silnik jest wręcz idealnie dobrany do elastyczności skrzyni biegów i masy auta. Nigdy nie spotkałem tak dobrej dynamiki przy tak niskim spalaniu - średnio około 6,7 l w cyklu mieszanym (komputer wskazuje trochę niższe spalanie niż rzeczywiste i podaje ok. 0,4 l mniej) Negatywy: Dość słaba widoczność z kabiny, czasami zmusza do wychylania głowy w różne strony. Samochód mógłby być nieco lepiej wytłumiony - przy prędkości powyżej 120 robi się głośno. Brak mechanizmu spowalniającego opadanie klapy bagażnika. Spryskiwacze przednich świateł to system dość awaryjny. Rytm pracy wycieraczek w trybie auto jest nieco dziwny. Usterki które wystąpiły: -spryskiwacze przednich świateł -łączniki stabilizatora -zapchana nagrzewnica -korozja podwozia, nadkoli (uważam jednak, że 15 letnie auto ma do tego prawo) -koło pasowe (oryginalne części do Hondy są bardzo drogie) -lekki luz w przeniesieniu napędu (wg. mnie półoś) -koło dwumasowe (mimo dużej ilości kilometrów robionych po mieście wciąż się trzyma, chociaż minimalnie zwiększona jego wibracja jest już wyczuwalna) -pobór oleju (na 10 tys. km dolałem ok 1 L) -zmieniarka CD czasem się zacina Ogólnie samochód godny polecenia. Sugeruję używać oryginalnych części zamiennych mimo ich ceny.
4,5
~munios1@poczta.onet.pl
Honda Accord VII
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Wnioski po przejechaniu 455 tys. km. Jestem od nowości pierwszym właścicielem. Uwzględniając okres eksploatacji jest to samochód bardzo ekonomiczny i niezawodny. Regularne przeglądy co 20 tys. km . Głównie trasa 100-200 km dziennie . Stosunek trasa / miasto 75/25. Do tej pory miałem dwie niemiłe przygody z samochodem : 1. zaraz po skończeniu gwarancji przy przebiegu 98 tys. uległ uszkodzeniu moduł VSA - naprawa 5000 zł 2. bardzo groźna sytuacja która nie powinna się wydarzyć, przy przebiegu 320 tys pękł sworzeń w przednim lewym kole i wyskoczyło koło ( zaraz po przeglądzie w ASO Hondy !!! ) Poza tym do chwili obecnej ( 14.04.2019 ) wymieniłem / naprawiłem : 1. wymiana - zawór EGR po 80 tys 2. wymiana - akumulator po 350 tys 3. regeneracja alternatora po 420 tys 4. wymiana - po 320 tys ( patrz wyżej ) elementy zawieszenia - wahacze , sworznie , łączniki i chyba jedno łożysko 5. pierwszy serwis klimatyzacji po 160 tys. potem co 100 tys. 6. tarcze hamulcowe tył co 100 tys i klocki , tarcze hamulcowe przód po 320 tys. ( hamuje silnikiem ) 7. akcja serwisowa wymiany poduszek powietrznych - słynna wada firmy Tanaka ( czy jakoś tak ) 8. po 350 tys. problemy z czytaniem płyt CD a teraz okresowo gaśnie panel CD / radio 9. po 400 tys . niewielki wyciek z przekładni kierowniczej Bez awarii - turbosprężarka, pompowtryskiwacze, koło dwumasowe Do tej pory na jednym sprzęgle ( trochę ślizga przy dużym obciążeniu i jak się trzyma zadługo pedał sprzęgła w podłodze to słabiej odbija ) , na jednych amortyzatorach, jeden układ wydechowy !!!! W kabinie po takim przebiegu ślady zużycia na pedałach i lewarku zmiany biegów. Kierownica i fotel kierowcy prawie jak nowy. Jak każda Honda lubi rudą w nadkolach , okolice klamek i dolne brzegi drzwi i klapy bagażnika. Czytając negatywne opinie - awarie silnika ( produkcja 2006 , przebieg 145 tys , właściciel od 3 mc ) pękam ze śmiechu ;-). Nasuwa mi się jedna myśl : kupił samochód okazję - oryginalnym przebiegiem 600 tys lub większym i przekręconym licznikiem na 140 tys !!!. Jakość wnętrza jest tak dobra że również swój mógłbym wystawić z rasowanym przebiegiem na 120 tys i znalazłbym niejednego .... młodego rekina.
4,5
~munios1@poczta.onet.pl
Honda Accord VII
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Wnioski po przejechaniu 455 tys. km. Jestem od nowości pierwszym właścicielem. Uwzględniając okres eksploatacji jest to samochód bardzo ekonomiczny i niezawodny. Regularne przeglądy co 20 tys. km . Głównie trasa 100-200 km dziennie . Stosunek trasa / miasto 75/25. Do tej pory miałem dwie niemiłe przygody z samochodem : 1. zaraz po skończeniu gwarancji przy przebiegu 98 tys. uległ uszkodzeniu moduł VSA - naprawa 5000 zł 2. bardzo groźna sytuacja która nie powinna się wydarzyć, przy przebiegu 320 tys pękł sworzeń w przednim lewym kole i wyskoczyło koło ( zaraz po przeglądzie w ASO Hondy !!! ) Poza tym do chwili obecnej ( 14.04.2019 ) wymieniłem / naprawiłem : 1. wymiana - zawór EGR po 80 tys 2. wymiana - akumulator po 350 tys 3. regeneracja alternatora po 420 tys 4. wymiana - po 320 tys ( patrz wyżej ) elementy zawieszenia - wahacze , sworznie , łączniki i chyba jedno łożysko 5. pierwszy serwis klimatyzacji po 160 tys. potem co 100 tys. 6. tarcze hamulcowe tył co 100 tys i klocki , tarcze hamulcowe przód po 320 tys. ( hamuje silnikiem ) 7. akcja serwisowa wymiany poduszek powietrznych - słynna wada firmy Tanaka ( czy jakoś tak ) 8. po 350 tys. problemy z czytaniem płyt CD a teraz okresowo gaśnie panel CD / radio 9. po 400 tys . niewielki wyciek z przekładni kierowniczej Bez awarii - turbosprężarka, pompowtryskiwacze, koło dwumasowe Do tej pory na jednym sprzęgle ( trochę ślizga przy dużym obciążeniu i jak się trzyma zadługo pedał sprzęgła w podłodze to słabiej odbija ) , na jednych amortyzatorach, jeden układ wydechowy !!!! W kabinie po takim przebiegu ślady zużycia na pedałach i lewarku zmiany biegów. Kierownica i fotel kierowcy prawie jak nowy. Jak każda Honda lubi rudą w nadkolach , okolice klamek i dolne brzegi drzwi i klapy bagażnika. Czytając negatywne opinie - awarie silnika ( produkcja 2006 , przebieg 145 tys , właściciel od 3 mc ) pękam ze śmiechu ;-). Nasuwa mi się jedna myśl : kupił samochód okazję - oryginalnym przebiegiem 600 tys lub większym i przekręconym licznikiem na 140 tys !!!. Jakość wnętrza jest tak dobra że również swój mógłbym wystawić z rasowanym przebiegiem na 120 tys i znalazłbym niejednego .... młodego rekina.
Åšrednie spalanie dla Honda Accord VII Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2003-2008
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Honda Accord VII
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Po 4 latach użytkowania: spalanie i kultura pracy silnika zaskakująco dobre. Trawa Warszawa-Katowice-Wrocław z prędkościami do 210kph dała średnią 6,7l/100. Średnie spalania w trakcie bardzo dynamicznej jazdy w zakorkowanym mieście to około 8l. Oszczędna jazda w tym samym mieście to 6,5-7l. Oszczędna jazda w trasie to 4,5l, Bardzo dynamiczna jazda w trasie to ok 7l. Ogólnie - bezawaryjność i spalanie tego auta są dla mnie dużym zaskoczeniem. Nawet podczas najbardziej dynamicznej jazdy po Wrocławiu nie udało mi się przekroczyć średniej 10l/100. Normalnie wychodzi mi ok 7,5-8,0/100 a nogę mam bardzo ciężką. Audi A4 1,9 TDI przy takim samym sposobie jazdy spala mi ok. 2l więcej (!)
6,3
Honda Accord VII
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
W ciągu 4-ch lat auto miało następujące usterki: - spalona żarówka oświetlenia wnętrza - spalona żarówka prawego stopu - spalona żarówka lewa, tylna, postojowa - uszkodzony siłownik zamka centralnego w drzwiach kierowcy To wszystko. Przeglądy - ok. 1200 PLN na rok wliczając w to ceny oleju i filtrów. Zużycie paliwa rewelacyjne, biorąc pod uwagę oferowaną dynamikę. W trasie trzeba wykazać się ogromną desperacją, żeby spalił więcej niż 7/100. Średnio wychodzi jakieś 6L-6,5L/100km przy dynamicznej jeździe do 160kph. W mieście można zejść poniżej 7/100, ale auto prowopkuje do szybkiej jazdy.
6,5
Honda Accord VII
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Swoją koHanką jeżdżę od roku. Mój pierwszy diesel. Wybór był świadomy z uwagi właśnie na silnik. Nie zawiodłem się. Jazda głównie podmiejska. Sporadycznie trasa. Sporadycznie miasto. Przy zastosowaniu eko-driwingu zszedłem na oponach zimowych o dość ostrym bieżniku do 5,9 ON. Przy dużych mrozach było jednak i 7,7 ON. Jeżdżę raczej spokojnie. Przy spokojnej jeździe na letnich oponach można osiągnąć 6 litrów (jazda podmiejska). Plusem silnika jest niewątpliwie kultura pracy oraz dynamika. Minusem mogą być naprawy, które się jednak na szczęście nie zdarzyły. Jeśli wyszło by, że trzeba zrobić sprzęgło, koło dwumasowe (części ok 4 tys nie liczę mechanika), łańcuch rozrządu (zdarza się w wersjach przez liftem koszt ok 2500) o turbinie i wtryskach nie wspomnę... to plusy mogą zostać przysłonięte przez minusy (Duży minus za brak komputera). Nie ma jednak co krakać, ale warto wiedzieć, że takie rzeczy mogą się zdarzyć. Wybór tego auta powinno dyktować to w jakiej kondycji jest silnik.

Usterki Honda Accord VII

Liczba wpisów: 39
Uszkodzony czujnik przyspieszenia bocznego
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • instalacja elektryczna
Witam. Dzisiaj byłem w warsztacie wymienić olej i żarówki. Samochód w 100% sprawny. Profilaktycznie poprosiłem o podpięcie pod komputer. Wyskoczył błąd czujnika przyspieszenia bocznego. Po odłączeniu komputera samochód już cały czas informuje (mimo skasowania błędu) o usterce (tablica wskaźników: żółty trójkącik, żółte VSA oraz info "check VSA"). Sprawdziłem, że czujnik przyspieszenia bocznego znajduje się w module VSA, który kosztuje 8700zł. 1. Dlaczego przed podłączeniem komputera samochód nic nie wyświetlał? 2. Czy można ten błąd wykasować, aby się nie pojawiał? 3. Jeśli nie, to jak najtaniej naprawić usterkę? Z góry dziękuję za pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Threads
  • Honda Accord VII Kombi 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2002-2008
  • inne
silnik do wysokosci 3000 obrotow pracuje bezblednie. po przekroczeniu tej wartosci zaczyna hamowac i zaswieca sie lampka zazeniowa i miga. W tym czasie silnik pracuje tylko do 2 tysiecy obrotow. trzeba robic reset komputera tak jak w instrukcji obslugi jest napisane.Moje zapytenie : co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika. Co mohe sam sprawdzic zanim pojde do warsztatu. Jestem za granica kraju i nie chcialbym sie wpedzac w niepotrzebne koszty. Czy z taka usterka moge dojechac do domu a to ponad 1000 km. Usterka wystepuje po przekroczeniu ponad 3000 obrotow silnika tylko resetowanie sterownika
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Wyświetlacz daszka konsoli centralnej
  • Honda Accord VII Sedan
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
W egzemplarzach z nawigacją jest również wyświetlacz nad nawiewami(temperatura, RDS radia). Po pewnym czasie pojawiają się kłopoty bo ekran się wyłącza. Winne są temu zimne luty. Jesli ktoś poradzi sobie z lutownica to zrobi to samemu. Jak się boisz, zanies ekran do elektronika. 150zl i naprawione
1 komentarz
Honda Accord VII Sedan