Szukaj

Informacje o Honda Accord VII Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia

Siódma generacja modelu produkowana w latach 2002-2007. W porównaniu do swojego poprzednika, Accord VII zwiększył swoje rozmiary i został głęboko przeprojektowany. Od 2003 roku oferowany także w wersji kombi. W 2005 roku model został poddany face-liftingowi. Europejska wersja samochodu była oferowana w USA (z bogatszym wyposażeniem) jako Acura TSX. W Stanach Zjednoczonych siódma generacja Accorda zdecydowanie różniła się od wersji europejskiej. W Japonii model sprzedawano pod nazwą Honda Inspire. Samochód Roku 2002 w Japonii.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2354 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 223 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 99 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Michał#K24
Honda Accord VII
Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Accord 2.4 z 6 biegową skrzynią posiada wszystko to czego brakowało mi w wersji 2.0. 6 bieg przy jeździe po trasach zapewnia wspaniały komfort i ekonomie - mamy ok 3400obr/min przy 140km/h, gdzie w 2.0 mamy przy 140km/h 4000obr/min i spory już hałas z motoru + większe spalanie. Auto moje to wersja type-s, posiada świetne zawieszenie i bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Spalanie jest naprawdę adekwatne do osiągów a silnik cichy, szybko nagrzewa się i jest elastyczny. Przesiadka na Hondę to tylko i wyłącznie obrzydzenie do diesli i potrzeba spokoju - posiadałem przez rok bmw e83 3.0sd oraz W211 2.2cdi. Nie ma takiego sposobu żeby diesel z cudami ekologii(nic nie dającej z resztą) generował mniejsze koszty roczne wliczając w to paliwo. Prawdopodobieństwo kupna auta za ok 25-40kpln które nie będzie wymagało napraw to liczenie na cud lub szczęście, a jak się okazywało wielokrotnie ja go nie posiadam. Accord VII 2.4 zapewnia spokój ducha, bezawaryjność, tanią eksploatacje, mimo że leje się Pb i spala go 8,5L/100km
3,5
~Zygmunt
Honda Accord VII
Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Jak napisał kiedyś Jeremy Clarcson trzeba auto porównać do jakiegoś innego bo np ford Focus ST będzie wymiatał w porównaniu do zwykłego Forda ale do Porshe będzie juz raczej słabo.Więc posiadam Accorda 2006 w automacie i Focusa 2016 2.0 w automacie również- przebieg 160tys .Stylistyka-nie wypowiadam sie mnie podoba się i jedno i drugie auto.Jeżeli chodzi o multimedia (dla mnie podstawowa sprawa) to widać różnice epok -system SYNC Forda genialny w Hondzie z uwagi na wiek-brak.No ale tak kiedyś było.Sprzęt grający porównywalny czyli bardzo dobry chociaż nie wiem kto robi dla jednej firmy i dla drugiej ale tu w obu przypadkach jest znakomicie.Przestrzeń z przodu w zasadzie taka sama z tyłu ciasno i tu i tu ze wskazaniem na Honde - wydaje mi sie ze jest ciut lepiej.Podobnie bagażniki nie szokują ale Forda jakis taki płaski (niby w litrach poj podobna) i mniej ustawny no i nie ma siatek.To taka prosta rzecz a ułatwia życie...Karoseria.....cóż....w Hondzie ten temat leży.Rdza ja powoli zżera ale walczę.Cieńka,podatna na zarysowania chciałem nawet szlifowac lakier bo wygląda po dziesiątkach myjni fatalnie ale mi odradzono bo lakier cieniuśki a że miekki to widac.Co jakiś czas ją woskuję.Fordowski równiez podatny an zarysowania (lakiery eco-g....o) ale blacha solidniejsza,wydaje sie grubsza.Spasowanie bez zastrzeżeń aczkolwiek W Hondzie poskrzypuje tu i ówdzie..lata,może to to...Frajda z jazdy....hm...i tu jest zagwozdka...Hondy uchodza za sportowe ,sztywne (nawet za) dobre w prowadzeniu i z ta pewnościa prowadzenia,sztywnościa sie zgodze ale Ford robi to lepiej!!! I to auto o klase niby niższe....Jeździ fenomenalnie....Kolejna sprawa silnik....W Hondzie dolewam od lat do 2l/10tys -przyzwyczaiłem sie ale nie uważam tego za normalne-kreci sie ładnie ale w połaczeniu z ta skrzynia większy silnik to niestety strata pieniędzy...2.0l vicl Forda i Powershift -róznica epok,temperamentów...W hydrauliku Hondy olej wymieniam co 50tys wraz z filtrami,remont po 250tys i jeżdzi dalej.W Fordzie olej wymieniany co 60tys i na razie bez awari.Generalnie widać tu róznice epok.Ale żeby było uczciwie mysle ze focus 2006 w porównaniu z Accordem 2006 nie miałby szans-nie wiem nie jeżdziłem ale tak mi sie wydaje.W tym przypadku 10 lat róznicy i widac ze Honda to oddech starych czasów,Dobrych czasów bo wtedy to było znakomite autko,zresztą teraz też nie jest źle ale widac jak zmieniają sie standary.Zwłaszcza widać to po multimediach i układzie napędowym,w sam raz dla pana w kapeluszu.Ja już nad kapeluszem myślę bo latka lecą ale jazda Focusem syna sprawia mi ogromną satysfakcję,
4,3
~Były Passat
Honda Accord VII
Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Jeździłem wcześniej accordem, miałem o nim bardzo dobre zdanie i spodziewałem się podobnych wrażeń tym bardziej, że tamten był produkcji europejskiej /generacja V/ a ten /VII generacja/ japońskiej. Wersja 2.4 executive, która jeździłem 8 lat to świetny samochód z bardzo dobrym silnikiem, bezpiecznym układem jezdnym. Mam jednak wrażenie, że \"księgowi\" musieli w nim więcej palców maczać niż kiedyś, stad pewnie rozczarowującee usterki po 120 tys. km. Ale i tak, jak sądzę, na tle innych modeli można uznać Accorda za relatywnie niezawodnego.
Średnie spalanie dla Honda Accord VII Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW 2002-2008
9,8
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,7
Liczba komentarzy: 2
Honda Accord VII
Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Najmniejsze spalanie jakie udało mi się uzyskać to 14l w mieście ( Katowice ) styl jazdy emerycki zmiana biegów przy 3 tyś prędkość do 140km,h. Natomiast śr. spalanie przy normalnej jeździe ok 16-18l Przy dynamicznej jeździe w mieście obroty w zakresie 3.5 - 7.2 tyś i prędkość do ponad 200 km spalanie nawet 22l. Autostrada nad morze średnia prędkość 180-230 km/h śr. spalił ok 18-20l jak na taką moc spalanie nie jest złe. Czytam w komentarzach o spalaniu rzędu 10l itp moim zdaniem jest to nie osiągalne. Instalacja gazowa BRC sequent 32 i zawsze mam włączoną klimatyzację. Auto jak dla mnie 5/5. Zdecydowanie polecam dla osób lubiących szybszą jazdę.
10,6
Honda Accord VII
Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Generalnie dość mocno cisnę auto, zakupiłem 1,5 miesiąca temu. Po mieście 12-14l LPG, na trasie 9-13l LPG. W korku spalanie może dojść do 16-18l LPG. Zależy jak jeździmy. Przy dynamicznej jeździe na drodze ekspresowej przy prędkościach 150-180km/h i odcinkach z prędkością 200km/h jak trasa była pusta - średnie spalanie w szczytowym momencie wyniosło 13.5litra LPG. Moim zdaniem to bardzo dobrze skonstruowany silnik, w szczególności że to stara ale sprawdzona konstrukcja. Do gazu zalecam lubryfikator, Hondy generalnie nie lubią gazu. Dodam że mam instalację PRINS VST2 (IV gen). Dodam że na trasie bardzo grzeczny i spokojny użytkownik zrobi nawet 8.7l LPG (90-110km/h).
9,7
Honda Accord VII
Sedan 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Jak na Honde Accord z silnikiem 2.4 benz. jestem pozytywnie zaskoczony. Średnie spalania to: Trasa - Warszawa-->Radom(prędkość 110-120) 9.0 l gazu.(100 KM) co dziwne nie widać wielkiej różnicy znaczącej różnicy w spalaniu między przejazdem prędkością 90 KM/h a 110KM/h. Miasto - Warszawa, średni dzienny przejazd 2x15 KM - max 11,5 l gazu(100KM). Wiem co to ekodriving i umiem się nim posługiwać tak samo jak wiem, jaką frajde daje wciśnięcie od czasu do czasu pedału gazu w tej małej wyścigówce. Te dwie rzeczy powodują, że wychodzi mi takie a nie inne spalanie. jeśli ktoś ma ciężką nogę i lubi z każdych świateł wyjeżdzać jako pierwszy to spalanie wzrośnie średnio o 2l więcej. Ci, którzy lubią spokojną jazdę mogą odjąć od powyższych wyników 1l gazu mniej. Honda na gazie jeździ wyśmienicie. Załozona instalacja to "Diego" z listą Hanna.

Usterki Honda Accord VII

Liczba wpisów: 39
Uszkodzony czujnik przyspieszenia bocznego
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • instalacja elektryczna
Witam. Dzisiaj byłem w warsztacie wymienić olej i żarówki. Samochód w 100% sprawny. Profilaktycznie poprosiłem o podpięcie pod komputer. Wyskoczył błąd czujnika przyspieszenia bocznego. Po odłączeniu komputera samochód już cały czas informuje (mimo skasowania błędu) o usterce (tablica wskaźników: żółty trójkącik, żółte VSA oraz info "check VSA"). Sprawdziłem, że czujnik przyspieszenia bocznego znajduje się w module VSA, który kosztuje 8700zł. 1. Dlaczego przed podłączeniem komputera samochód nic nie wyświetlał? 2. Czy można ten błąd wykasować, aby się nie pojawiał? 3. Jeśli nie, to jak najtaniej naprawić usterkę? Z góry dziękuję za pomoc.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Threads
  • Honda Accord VII Kombi 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2002-2008
  • inne
silnik do wysokosci 3000 obrotow pracuje bezblednie. po przekroczeniu tej wartosci zaczyna hamowac i zaswieca sie lampka zazeniowa i miga. W tym czasie silnik pracuje tylko do 2 tysiecy obrotow. trzeba robic reset komputera tak jak w instrukcji obslugi jest napisane.Moje zapytenie : co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika. Co mohe sam sprawdzic zanim pojde do warsztatu. Jestem za granica kraju i nie chcialbym sie wpedzac w niepotrzebne koszty. Czy z taka usterka moge dojechac do domu a to ponad 1000 km. Usterka wystepuje po przekroczeniu ponad 3000 obrotow silnika tylko resetowanie sterownika
Problem rozwiązany
4 komentarze
Wyświetlacz daszka konsoli centralnej
  • Honda Accord VII Sedan
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
W egzemplarzach z nawigacją jest również wyświetlacz nad nawiewami(temperatura, RDS radia). Po pewnym czasie pojawiają się kłopoty bo ekran się wyłącza. Winne są temu zimne luty. Jesli ktoś poradzi sobie z lutownica to zrobi to samemu. Jak się boisz, zanies ekran do elektronika. 150zl i naprawione
1 komentarz
Honda Accord VII Sedan