Szukaj

Informacje o Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia

Siódma generacja modelu produkowana w latach 2002-2007. W porównaniu do swojego poprzednika, Accord VII zwiększył swoje rozmiary i został głęboko przeprojektowany. Od 2003 roku oferowany także w wersji kombi. W 2005 roku model został poddany face-liftingowi. Europejska wersja samochodu była oferowana w USA (z bogatszym wyposażeniem) jako Acura TSX. W Stanach Zjednoczonych siódma generacja Accorda zdecydowanie różniła się od wersji europejskiej. W Japonii model sprzedawano pod nazwą Honda Inspire. Samochód Roku 2002 w Japonii.

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~marek król
Honda Accord VII
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Przyszedł czas na ocenę Hanki.Auto u nas od 2014 roku,tak ze prawie 10 lat,wczesniej leasingowana jeden własciciel,przebieg i stan przy zakupie pewny.Plusy autka -ponadczasowa linia nadwozia.Poprzednik dziadkowóz dla kapelusznika,nastepca przycięzkawy i w forie anonimowy....Wg mnie 7-ka to auto kóre się nie zestarzeje...Zadbano o spójne przetłoczenia (jak cięcia) na karoserii i co wczesniej japończykom było obce o detale,np sliczne klamki,detale jakw alfie romeo...Dalej....przyjemnośc z jazdy (nie wiem na czym to polega bo silnik to raczej demon nie jest) no i w zasadzie tyle.Ale wg mnie to dużo.Minusy auta,cóż.Przeczytałem parę opinii zanim wziąłem sie do pisania i wydaje mi sie że ci co pisza o pancerności silnika powielają schematy a nie bardzo wiedza o czym piszą.Mnie udało sie wstrzelić w silnik bezaawaryjny ale K20A6 to silnik-nieszczęście,po liftingu tego modelu troche lepiej ale też problemy go trapią.Nie pisze o oleju bo (mój nie bierze grama!) jeste wiele olejo-żłopów a jezdzą latami (rozmowy w serwisie z kolegami) Wycieranie sie wałków to prawie że norma (zmieniac olej co 8/10 tys km!) do tego panewki....Problem masowy.Zacieranie się silnika.....No żenada....Do tego rdza.W ciagu 9 lat zrobiłem juz nadkola,maske (schodził bez powodu klar),ranty wszystkich drzwi i własnie 2gi raz pełna konserwacje bo tamta juz sie "wytarła :) Poza tym mnóstwo jakościowych niedoróbek,Mam wersje executive więc full ze wszystkim poza skórą i np tkanina,to zwykła czarna szmata (nie welur,alcantara,czy cos bardziej trwałego) boczki siedzeń zmasakrowane,gabka "siadła" tylko pytanie od czego? Nie wazymu po 200kg?!,gałka zmiany biegó wyglada jakby miała sto lat,niedomykajacy sie schowek (wada fabryczna) czy plastiki marnej jakosci...Zmechacone do bulu wnetrze bagaznika....Lakier DA SIĘ zarysowac paznokciem...prosze sprawdzić....Zrobiłm ceramikę i jest wyraźnie lepiej...Pisze o tym żeby kupujacy mieli jasnośc że to auto miejscami ponizej przecietnej (mam rownolegle parę innych aut) ale dajace sie lubić pomimo to i...... dlatego jest u nas i jest.
3,7
~mtodrom wawa
Honda Accord VII
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Rozbawił mnie wpis "BESTIA" xaxaxa....no tak po przesiadce z seiczento moze i tak.Wg mnie nudne,na tle innych aut Z TAMTEGO czasu nawet solidne chociaz mamy Lexusa es330 i jakosciow nie ma co porównywac,po prostu.Auto jeździ bezproblemowo ,porównał bym je do Focusa cmaxa 2.0 który tez jest w rodzinie (chciaz tam nie ma zauwazalnego pstryku przy wyzszych obrotach) ale juz przy 1,4t-jet fiata czy laguna 2,0t to po prostu zabytkowy mół.....Oba modele równiez w rodzinie.Przy czym Bravo pali mniej a Laguna wiecej.Wracając do Accorda......ewidentny minus to rdza,pobór oleju (3l/10tys!) i brak dynamiki w jeździe po mieście-tak bym to ujął....Plusy to fajowo pracująca skrzynia -bardzo mi pasuje,jak po sznurku,komus tam padła ale to chyba incydentalny przypadek,odporne wnętrze na zuzycie...smutne ,stare ale odporne,tyle lat,a wyprane wyglada klasa.Co do kosztów to nietanie.Podobnie jak w Lexie tylko oryginały i problemy nie wracają,wynikjaa głównie ze zuzycia...pomijam parujące leflektory -nic z tym nie robimy ,czy skrzypiace zawieszenie...moze to pouliretany? Dałem sie namówić i chyba źle...
3,4
~stachu
Honda Accord VII
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Cóż,sympatyczne autko,miło je wspominam.Jak sie wie wcześniej co to jest,a nie kupuje "demona scigacza" to nie ma rozczarowań.Pomimo "gadającego wnętrza" czyli skrzypienia ,czy tanich materiałów wewnątrz uważam je za solidne.Nigdy poważnie nie rozczarowało,trzeba solidnie zabezpieczyć antykorozyjnie i dbac to będzie służyło.Stała cecha picie oleju - ponoc cecha silnika litr-2 na 10tys sie dolewało ale silnik bezusterkowy.Jedyne co przeszkadza to jazda w miescie bo do 60/km godz czy 3tys obrotów auto ponad przeciętnie niedynamiczne irytuje.Daje wrażenie duzo słabszego miejskiego auta i to przeszkadza-ale może to byc potegowane zmianą z wózka drabiniastego na całkiem zwawe autoko po właczeniu sie v-tec-a.Może ciut przyciasne ale budzi sympatie.
Średnie spalanie dla Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
8,9
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Honda Accord VII
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Silnik mega oszczędny jak na swoja moc i wagę samochodu . Przy jeździe tylko do pracy ok 5 km płynnej jazdy spalanie ok 8 litrów ale wiadomo silnik zimny więc pali więcej czy zima czy lato spalanie podobne wiadomo w zimę temepratury robią swoje a w lato klima też potrafi dołożyć swoje. Przy jeździe krajówką średnia 90km/h odcinek ok 35 km spalanie w granicach 6-6,5 tak to nie bajki!! W trasie przy prędkościach autostradowych i większych średnio 160+ spalanie ok 11 litrów więc nie ma tragedii Nogę mam raczej lekką może też te dobre wyniki ale z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik do tego auta
8,4
Honda Accord VII
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Samochód potrafi spalić niecałe 6 litrów, ale równie dobrze 12. Wszystko zależy od odcinka i stylu jazdy. Do pracy jeżdżę 50km w 1 stronę, niecałe 20 km miastem, wioskami, oraz trochę ponad 30 km autostradą. W 1 stronę potrafiłem osiągnać spalanie 5.9l ( rekord ), natomiast najczęściej jest ono w granicach 6,4l, z całej trasy (w obie strony) około 6,5 - 6,9l (być może w drugą stronę jest więcej wzniesień). Jeżdżę głównie z klimatyzacją (latem) i najczęściej w 2, czasami 3 osoby o łącznej wadze około 250kg+. Prędkość 110km/h autostradą, po mieście/wsiach staram się jeździć przepisowo, na maksymalnym możliwym i sensownym dla pracy silnika biegu. Autostrada 130-140km - 7,5l Z kolei jazda po mieście wypada bardzo różnie, kiedy robię odcinki typu 1-2km, a zdarza mi się, średnie spalanie oscyluje w granicach 11,5l, kiedy pokonuję miasto dość płynnie, wiadomo spalanie potrafi osiągnąć 7,5l. Średnio przy tankowaniu mam w okolicach 7,5-8l+ w zależności ile jeździłem po autostradach a ile po mieście.
10,7
Honda Accord VII
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Auto nabyłem na chwile i jest ze mną 3 lata, przejechane 150 tys na samym gazie, razem 250 tys km. W ciągu 3 lat 2 razy wymieniłem hamulce przód i raz tył. Jedyna awaria jeśli można to tak nazwać to łożysko tył. Jeżdżę dosyć szybko i agresywnie dlatego nie patrzę na spalanie ale przy stałej prędkości 180 km/h przy 350 km auto spala niecałe 13 litrów gazu. Ma dwa minusy słupki przy przedniej szybie ograniczają widoczność w mieście i typowe dla sedana wąskie gardło. Auta specjalnie bie wymieniam na nowsze bo sie nie psuje a koszty utrzymania to śmiech! Szczerze polecam pomimo ze robi sie już staruszek.

Usterki Honda Accord VII

Liczba wpisów: 39
Uszkodzony czujnik przyspieszenia bocznego
  • Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008
  • instalacja elektryczna
Witam. Dzisiaj byłem w warsztacie wymienić olej i żarówki. Samochód w 100% sprawny. Profilaktycznie poprosiłem o podpięcie pod komputer. Wyskoczył błąd czujnika przyspieszenia bocznego. Po odłączeniu komputera samochód już cały czas informuje (mimo skasowania błędu) o usterce (tablica wskaźników: żółty trójkącik, żółte VSA oraz info "check VSA"). Sprawdziłem, że czujnik przyspieszenia bocznego znajduje się w module VSA, który kosztuje 8700zł. 1. Dlaczego przed podłączeniem komputera samochód nic nie wyświetlał? 2. Czy można ten błąd wykasować, aby się nie pojawiał? 3. Jeśli nie, to jak najtaniej naprawić usterkę? Z góry dziękuję za pomoc.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Threads
  • Honda Accord VII Kombi 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2002-2008
  • inne
silnik do wysokosci 3000 obrotow pracuje bezblednie. po przekroczeniu tej wartosci zaczyna hamowac i zaswieca sie lampka zazeniowa i miga. W tym czasie silnik pracuje tylko do 2 tysiecy obrotow. trzeba robic reset komputera tak jak w instrukcji obslugi jest napisane.Moje zapytenie : co moze byc przyczyna takiego zachowania sie silnika. Co mohe sam sprawdzic zanim pojde do warsztatu. Jestem za granica kraju i nie chcialbym sie wpedzac w niepotrzebne koszty. Czy z taka usterka moge dojechac do domu a to ponad 1000 km. Usterka wystepuje po przekroczeniu ponad 3000 obrotow silnika tylko resetowanie sterownika
Problem rozwiązany
4 komentarze
Wyświetlacz daszka konsoli centralnej
  • Honda Accord VII Sedan
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
W egzemplarzach z nawigacją jest również wyświetlacz nad nawiewami(temperatura, RDS radia). Po pewnym czasie pojawiają się kłopoty bo ekran się wyłącza. Winne są temu zimne luty. Jesli ktoś poradzi sobie z lutownica to zrobi to samemu. Jak się boisz, zanies ekran do elektronika. 150zl i naprawione
1 komentarz
Honda Accord VII Sedan