Szukaj

Informacje o Honda Accord VI Sedan 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Klasa średnia
Szósta generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Podobnie, jak to było w przypadku jego poprzednika, auto zostało zaprojektowane tak, by sprostać gustom europejskich klientów. W porównaniu do Accorda V, model szóstej generacji jest znacznie krótszy, za to szerszy i wyższy. Sylwetka jest nieco bardziej konserwatywna, choć zgodna z eleganckim i sportowym stylem swoich poprzedników. W 2001 roku model przeszedł face-lifting. Rok później został wycofany z produkcji.
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1850 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Kacper98
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Dzięki ładnemu brzmieniu tylko 4 cylindrowego silnika, znakomicie zestrojonemu układowi jezdnemu, precyzyjnej skrzyni biegów jazda hondą accord należy do rzeczy bardzo przyjemnych. Jazdę tym samochodem umila nam bardzo dobry system audio BOSE i wyposażenie wersji ES Navigation. Bardzo podoba mi się jego japoński charakterystyczny drapieżny design i sportowa linia której na próżno szukać w grupie VAG. Auto nie jest bez wad, ale takie nie istnieją. Całokształt delikatnie psują jakość blach i lakieru i kilka drobnych niedociągnięć.
4,3
~Kamil_D
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Ocenę wystawiam raz jeszcze, po części dlatego, że poprzednia była pisana trochę pod wpływem chwilowego rozgoryczenia (niekoniecznie w całości spowodowanego autem), przez co nie jest w całości obiektywna, a tylko taka jest coś warta. Dlatego ta na pewno nie będzie słodzeniem Hondzie, ale też nie uświadczycie tu braku rzetelności. Poza tym, fanklub Hondy Accord rzuca mi cegłami w szyby więc trzeba się zrehabilitować :-) Całokształt oceniam na "dobrze", z tym, że wyjaśnijmy sobie co rozumiem poprzez słowo "całokształt" - jest to ogół czynników wpływających na ocenę auta w danej klasie i segmencie, w danym roczniku produkowanych aut wśród konkurencji a także to, co po tych czynnikach pozostało po prawie siedemnastu latach od daty produkcji mojego egzemplarza. Tak naprawdę nie uważam, że ktokolwiek jest w stanie ocenić całokształt używanego auta, którego nie jest pierwszym właścicielem od nowości i który bez wahania przyzna, że o auto dbał wedle zaleceń - są Accordy które już uległy zaawansowanej biodegradacji, a silnik pije więcej oleju niż benzyny, a są takie egzemplarze jak mój, gdzie rdza występuje jak elektronika w tym aucie, czyli praktycznie wcale :-) Dlatego uważam się za upoważnionego do wystawienia tejże opinii - jestem drugim właścicielem auta, pierwszym był starszy pan (48'), z zawodu ściśle związany z mechaniką, auto od nowości jeździło na oleju syntetycznym (najpierw Shell Helix Ultra, teraz Motul 8100 X-Cess) i ogólnie było zadbane. Co najważniejsze - auto nigdy mnie nie zawiodło. Fakt, wymiany i naprawy są często profilaktyczne, interwały wymian, regulacji itp. takie, jak być powinny, co w sporej mierze wpływa na niezawodność auta. Zawsze jedzie tam gdzie ma dojechać i nie robi przy tym problemów. Miałem na jakiś czas do dyspozycji nową Toyotę Avensis 1.6 i jak wróciłem do Hondy byłem przeszczęśliwy, bo oprócz niepodważalnych aspektów wizualnych (w końcu to nowe auto) Toyora w absolutnie żaden sposób mnie nie porwała, ani komfortem (znacząco gorszy), ani właściwościami jezdnymi (tyle wspomagania, że nie czułem jak ustawione są koła) ani wyciszeniem czy jakością wykończenia - chociaż przyznam, że była bardzo oszczędna i solidnie zmontowana, ale to Toyota, czegóż innego by się spodziewać? Wracając do Accorda - zadbanych egzemplarzy jest niewiele, sam ich trochę obejrzałem. Sporo zaniedbań użytkowników wpłynęło na to, że auta te powoli odchodzą do lamusa. Niestety, prawdą jest, że Honda nie lubi fuszery i tanich części i o ile części z wyższej półki (CTR, 555 itd.) można bez problemu dostać, tak przykładowo mechaników, którzy znają się na tym aucie jest tyle, co kot napłakał - dlatego wielu posiadaczy samemu bierze się za majsterkowanie przy tym aucie i wychodzą na tym lepiej, niż gdyby oddali to jakiemuś pseudo specjaliście. Poszczególne cechy auta znajdą Państwo w szczegółowym opisie, na zakończenie chcę jednak dodać jeszcze coś - przeglądając portale z ogłoszeniami ceny tych Accordów zaczynają się od nawet 4 tys. zł - kupno takiego wiąże się z tym, że po szybkiej sprzedaży bądź zezłomowaniu auta powiecie "Nigdy więcej Hondy". Niestety albo stety, realia są takie, że zadbany egzemplarz to przynajmniej 9 - 10 tys. zł, a nikogo nie dziwią takie, które sprzedają się po 12 tys. zł. Ja za swojego zapłaciłem 10 tys. zł, przez nieco ponad rok włożyłem ok. 4 tys. zł (+1,6 tys. zł na opony letnie i zimowe), ale to wszystko to części eksploatacyjne. Szczerze wątpię, że moje auto trafi na portal aukcyjny, szybciej rozejdzie się po rodzinie czy sąsiadach, ale jeśli miałbym je sprzedawać dajmy na to za rok, to cena nie byłaby mniejsza jak 10 tys. zł. Za mniejsze pieniądze zwyczajnie nie opłaca mi się sprzedawać auta, które jest tak wygodne i oszczędne, że komunikacja miejska wychodzi mniej opłacalnie.
4,9
~adun
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Auto rewelacyjne wygodne oszczedne bardzo dobrze toleruje LPG nie wiem czemu ludzie mówią ze Honda nie nadaje sie do LPG jeździ aż miło. Jestem o wiele bardziej zadowolony niż poprzedniego auta ( Seat Leon) za którego zpłaciłem więcej a był starszy i w gorszym stanie. Nie wiem czemu ludzie wybierają koncern VW z przebiegami 500tys w tdi. Polecam Honde o wiele łatwiej znaleść w dobrym stanie niz niemca i bedzie tańszy w utrzymaniu. W v-tec brak dwumasy turbo bezpośredniego wtrysku alumiowego zawieszenia filtrów cząsteczek stałych i innych gówien POLECAM
Średnie spalanie dla Honda Accord VI Sedan 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002
9,3
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Części nie najtańsze, jeśli ledwo dawałeś radę utrzymać Fiata Punto to auto nie będzie dla ciebie. Za to kupując dobrej jakości zamienniki mamy gwarancję ich długowieczności. Przy umiejętnej jeździe spalanie oscyluje w granicach 9 l LPG na 100 km. Przez rok wydałem ok. 4 tys. zł na części eksploatacyjne (m.in sprzęgło, rozrząd, oleje, hamulce wraz z regeneracją zacisków, płyny, elementy układu zawieszenia), ale teraz jestem pewien auta, którym jeżdżę, a wiele z nich przejedzie bez problemu kolejne pięć lat.
11,5
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
W zależności od stylu jazdy spalanie waha się od 10 do 12l/100km, jazda w mieście na klimie 12-13l, maksymalnie na autostradzie przy 170km/h spaliła 14l. Spokojna jazda miasto/trasa 11,5l. Ceny części nie są strasznie drogie jak większość myśli, trzeba wczytać się w fora i dobrać odpowiednie zamienniki. Przykładowo sonda lambda polecana koszt ok 700zł, zamiennik (trzeba wtyczkę przełożyć) 170zł, sworznie dolne około 60zł, górne 50, końcówka drążka kierowniczego ok 80. Chyba wszystkie tulejki i sworznie w zawieszeniu są wymienne, nie jest to straszny wydatek. Przed zakupem koniecznie trzeba sprawdzić stan podwozia, mankament to progi, u mnie poleciały i sprzedałem problem
9,5
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
Jeżdżę przepisowo i ekonomicznie, co nie oznacza, że jedynym towarzyszem na drodze jest emeryt w Skodzie Fabii 1.0. Niezależnie od auta, trzeba po prostu myśleć i to myślenie przekłada się na eco-driving. Hamowanie silnikiem, wyczucie auta, umiejętne oszacowanie sytuacji na drodze (ile razy mam tak, że po dwóch minutach doganiam kogoś, kto mnie wyprzedzał, a tu za chwilę rondo, skrzyżowanie czy tir którego nie można wyprzedzić). Ostatnio z przejechanych 236 km wyszło mi 9.09 l/100 km gazu. Przy obecnych cenach gazu to jak za darmo. Rzecz jasna z klimą. Nie opłaca mi się jeździć komunikacją miejską do pracy z tego względu, bo wychodzi mi podobnie (wcześniej 120 zł za bilet + 50 zł karta miejska, teraz autem ok. 30 - 40 zł więcej). Tak w ogóle polecam kanał na YouTube - moto doradca, na kilku filmikach autor tłumaczy jak jeździć "dynamicznym eco - drivingiem", a co jak co, Waldek zna się na rzeczy. Polecam, bo to nie tylko pozwoli zaoszczędzić pieniądze, ale nauczy też większej kultury na drodze i zwiększy komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Teraz, jako zarówno kierowca jak i obserwator tego, co się dzieje na drogach rozumiem, jak bezmyślne osoby czasami siadają za kółkiem. Ale sytuacja cały czas się poprawia, więc może za kilka lat będzie jeszcze lepiej.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
4,5
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wtam instalka Zenit Pro , wlew pod klapką, butla w koło 52l ( na zamówienie) wydatek 2600 wart każdej złotówki , montaż bardzo staranny , gdy pokazywałem znajomym to gdyby nie wtryski to nie zauważyli by instalki , poukładane , porządnie zamocowane , wskaźnik poziomu gazu zamontowany w małym schowku ( niektórzy mają w tym miejscu zegarek ;) ) spalanie lpg nie przekroczyło mi...
5,0
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Montaż wykonali w EKO-ALMA w Radwanicach, z zastosowaniem centralki ESGI 2, wtryskiwaczy Master i reduktora Stefanelli Geo. Ze względu na ochronę zaawansowanej technologicznie i delikatnej w Hondzie głowicy i zaworów zamontowano także podciśnieniowy układ lubryfikacji, w którym stosuję płyn Valve Saver ESGI . Jestem bardzo zadowolony! Polecam tą instalację i zakład EKO-Alma,...
2,0
Honda Accord VI
Sedan 1.8 i 136KM 100kW
instalacja: ACON AGIS OBD
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
co mogę powiedzieć koleś nie zna się na robocie.. zakłada najtańszy syf i jeszcze szyderczo patrzy się na człowieka że jest dobrze.. instalacja AGIS na apis solo, reduktor Alaska AT-09. istalacja zrobiona na opaski plastikowe, nawiercany kolektor bez zdejmowania bo człowiek ma magiczne wiertła i szklane kule i widzi że nic nie spadło w ssący. dodatkowo podgina przerwe na...
Honda Accord VI Sedan