Szukaj

Informacje o Honda Accord V Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu produkowana w latach 1993-1998. Był to pierwszy Accord wyprodukowany w europejskich zakładach Hondy. Auto znów zwiększyło swoje rozmiary. Równie zdecydowane były zmiany stylistyczne, przeprowadzone pod kątem potencjalnych nabywców samochodu w Europie. Charakterystycznymi elementami modelu były mocno zaokrąglone krawędzie, reflektory w kształcie klina oraz słabo, jak na wersję sedan, zarysowany bagażnik. W 1996 roku Accord IV został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1850 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~froniu1983
Honda Accord V
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Po niewiarygodniej przygodzie z Vectrą B 2.0, w której psuło się dosłownie wszystko, gdzie każdego miesiąca musiałem liczyć po kilka stówek na naprawy ( tak, tak, tanie części, mówili...) i po roku zwyczajnie zdechł silnik, dostałem przez to ****** niemieckie ostro po kieszeni. Mając 5000 PLN postanowiłem wrócić do dobrze znanej mi japońskiej myśli technicznej i... kolejne pozytywne zaskoczenie. Accord'96 1.8 LPG Golas, bo tylko elektryczne szyby, roleta tylnej szyby i niedziałająca klima, ale z fajnymi felami i udokumentowaną historią poprzednich 6 lat. Szukałem czegoś mocniejszego ale teraz nie narzekam, dobrze dobrana instalacja LPG (mam fakture na wszystkie części i robociznę) pracuje cycuś glancuś, nie ma strat mocy na gazie. Genialnie się prowadzi, duży rozstaw osi i kół, przez co jest baaardzo stabilna i naprawde szybko można pokonywać zakręty na lokalnych wąskich drogach, ale zawieszenie zestrojone dosyć komfortowo i na nierównościach wygodne. Spore gabaryty auta sprzyjają prowadzeniu auta niż przestrzeni w środku... poprostu średnio, ale wygodnie. Ale największą zaletą jest silnik. Nieporównywalna konstrukcja do innych koncernów, po 220 000 km bez jakich kolwiek wyciszeń, ciszej pracuje jak nowa Insignia :P Oprócz brania oleju nie ma prawa cokolwiek się z nim zadziać. Szkoda, że nie miałem 7-9 tysi na dowalony wyposażeniem egzemplarz (ze skórami, tempomatami, podgrzewanymi fotelami, itp) i z silnikiem przynajmniej 2.0, bo to mógłby być pojazd na lata, a tak to będę za niedługo szukał czegoś dopasionego.
4,4
~Booocian
Honda Accord V
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Mam ogromny sentyment do tego samochodu. Kupiłem ten samochód z zamiarem pojeżdżenia przez pół roku a jeździłem blisko 3 lata przez które pokonałem dystans 90 000km. Mimo, że chcąc zmienić samochód planowałem wydać ponad trzy razy większą kwotę niż była warta honda w momencie sprzedaży to ciężko było mi znaleźć godnego następcę. Powodów było kilka. Accord V jest przede wszystkim bardzo komfortową limuzyną. Wnętrze wykonane z dobrego i przyjemnego w dotyku materiału. Samochód mimo, że ma już swoje lata to nadal bardzo ładnie prezentuje się z zewnątrz. Na drogach nie spotyka się tych modeli tyle co golfów, passatów, A4 itp. i ja to lubię.
4,5
~Damian
Honda Accord V
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Miałem kilka samochodów wcześniej i stwierdzam ,że accord(v) jest bardzo dobrym samochodem. Najlepsze jest w nim to ,że się bardzo rzadko psuje mam accorda ponad 2lata miałem jedną usterkę :), trzyma się drogi jak szalony bo jak wiadomo jest nisko zawieszony, duuużo miejsca w środku dla kierowcy jak i pasażerów, zawiesznie jest bardzo fajne poprostu płynie na dołkach ile razy mój ojciec się przesiada z vectry(b) do mojego accorda(v) wychwala komfort jazd. W ogólnym rozrachunku bardzo polecam ten model dla każdego kto chce mieć dobry, tani samochód który się co chwile nie psuje. Jak bym miał kupować jakiś samochód to tylko nowszy accord. Wiwat Japońskie samochody :)
Średnie spalanie dla Honda Accord V Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW 1996-1998
8,7
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Honda Accord V
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Mam Accorda 2 lata, wymieniałem w nim jedynie cześci eksploatacyjne, tak to tylko co jakis czas na CPN po paliwko i jazda dalej. Autko może już lekko nie świeże, ale na pewno niezawodne. Te raporty spalania podane przez niektórych użytkowników to jakis kosmos, chyba mają jakieś trupiaki. Napiszę tak: było mi dane dwa lata temu zaraz po zakupie wybrać się tym autkiem na Krym, tam i z powrotem i dużo km po Ukrainie (po bezdrożach, dziurach, ze 500 km z małą prekością) a reszta w trasie (ok. 4200 km) speedem po 150-170 km/h na paliwie przeważnie 92 oktany. Średnie spalanie 7,2 l./100 km. Nie ma mozliwości, żeby mój Accord chciał w trasie więcej niż 7 litrów. Moja uwaga jest taka, nie lejcie 98 tylko 95, te silniki nie lubią wysokooktanowych paliw, mój mniej pali na 95 niz 98.
8,0
Honda Accord V
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Przy tej mocy i pojemności spodziewałem się niższego zużycia paliwa. Jeździłem głównie po trasie i najniższe zużycie jakie udało mi się osiągnąć przy bardzo spokojnej jeździe (ze względu na warunki drogowe) wynosiło 6,9l i widząc wynik przy dystrybutorze myślałem, że moja Halina się zepsuła ;) Nie mam pojęcia ile pali w mieście. Przy normalnej jeździe było to 7,7-8l. Jeżdżąc tak jak pisałem wcześniej czyli głównie po trasie z bardzo małą ilością miasta zazwyczaj notowałem wyniki spalania między 7,7-8,3l/100km. Na autostradzie ok 8-9l. Zużycie paliwa rekompensowała niska awaryjność samochodu, łatwo dostępne części zamienne oraz ich niski koszt.
12,3
Honda Accord V
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Swoją niunie mam od bardzo niedawna więc pomiarów bardzo dokładnych jeszcze nie robiłem ale przybliżone wielkości można podać. max spalanie jakie osiągnąłem na LPG to ok 18l/100km w mieście z kompletem pasażerów i ostrym żyłowaniem silnika. Prędkości rzędu 170-180 km/h przy pełnym obciążeniu nie robią żadnego wrażenia na mojej niuni. silnik ładnie się kręci do 7000 obr/min bez zająknięcia. Da się oczywiście oszczędnie jeździć i osiągać spalanie 11-12 LPG ale każda większa prosta kusi do przeciągania biegów. Mimo przebiegu ponad 300000 km silniczek nawet nie bierze oleju. Mój mechanik powiedział że mało to nie jest ale dużo też nie bo to jest właśnie HONDA ;). poza tym "sie dba sie ma" dlatego jak benzyna to min 98PB i raz w miesiącu jeżdżę min 100 km na samej benzynce żeby wtryski oczyścić. Mam nadzieję ze moja niunia jeszcze dłuuuuugo mi posłuży. Następny będzie pewnie też accord tylko nowszy ;) ew BMW ale to już min 2 razy droższa inwestycja.

Usterki Honda Accord V

Liczba wpisów: 23
Samochód nie chce odpalić z kluczyka
  • Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998
  • silnik
Ciężko palił, po jakimś czasie padła turbina. Turbina po regeneracji, głowica też była regenerowana, pierścienie były jeszcze w dobrym stanie to nie wymieniałem, uszczelka pod głowicą wymieniona, swiece dobrze grzeją. Samochód(accord V '96 2.0 tdi) nie chce palić z kluczyka natomiast z popychu odpala zaledwie po niecalym metrze wystarczy że troche przetoczą sie koła i pali jak zła. Wypalone 2 gniazda zaworowe, na 1 tloku nie było kompresji, 2gi troche przepuszczał, padła turbina, przepalony olej w kolektorze między głowicą a turbiną. Zregenerowana turbina, głowica. Wymieniona wyszczelka pod glowicą, zawory.
Oczekuje na rozwiązanie
gotowanko :d
  • Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
Witam , mam wersje amerykanska accorda rok 95 , problem objawia sie następująco.Po niedługim czasie od uruchomienia silnika woda zaczyma sie gotowac i ucieka wezykiem ktory powinien prowadzic do pojemniczka wyrownawczego ( ktorego nie ma bo poprzedni własciciel wstawil w jego miejsce filtr powietrza , brakowalo miejsca xd) woda zaczyna sie gotowac i ucieka mimo tego ze temperatura ktora wstazuje auto jest niby w normie. Silnik nie jest zatarty ,rozprzezony , pracuje wprost slicznie. Z gory dziekuje i pozdrawiam nie mam pojecia dopiero sie zabieram , jak narazie mysle co to moze byc a opcji jest wiele
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Brak prądu w szybach.
  • Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996
  • instalacja elektryczna
Witam. Kupiłem accorda z 1996 roku 2.0i es, w którym nie działały elektryczne szyby w przednich drzwiach. Poprzedni właściciel, który był pierwszym od nowości właścicielem, powiedział, że to ma być wina panelu (przełączników) od szyb. Zobaczyłem po ile na allegro chodzą takie panele i wyszło że ok. 80 zł dlatego skusiłem się na to auto. W domu po wyjęciu tych przełączników okazało się, że te przełączniki są już wymienione bo pisze na nich "accord 95" co świadczy o tym, że są np. ze Słomczyna albo z allegro. Rozebrałem drzwi od pasażera i znalazłem rozłączoną kostkę po złączeniu jej okazało się, że szyba się opuszcza elektrycznie, ale nie podnosi. Ktoś specjalnie rozłączył tę kostkę aby mówić kupującemu, że wystarczy wymienić tylko panel i będzie w porządku. Gdyby ktoś miał coś mądrego do powiedzenia proszę o maila na adres arkadiuszwojnaro@wp.pl. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Accord V Sedan