Szukaj

Informacje o Honda

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Jednak japońska firma to nie tylko producent samochodów. W swoim portfolio Honda ma także motocykle, skutery, odrzutowce, urządzenia ogrodowe, a także różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane. Honda jest także największym producentem silników do różnych pojazdów oraz maszyn, w tym m.in. także do łodzi motorowych. 

Historia Hondy

Twórcą marki Honda jest Soichiro Honda, który od najmłodszych lat zafascynowany był różnego rodzajami maszynami i pojazdami. Już w wieku 15 lat opuścił do rodzinny i udał się do Tokio, gdzie podjął praktywki w warsztacie samochodowym, pracując m.in. przy budowie sportowego samochodu Art Daimler. W 1927 r. otworzył własną filię warsztatu samochodowego, w 1929 r. opatentował szprychy metalowe, a rok później założył fabrykę pierścieni tłokowych do małych silników.

Po wojnie, w czasie której jego zakłady zostały doszczętnie zniszczone, powrócił do konstruowania pojazdów. W 1947 r. stworzył pierwszy pojazd marki Honda, którym był motorower z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 cm3. W 1948 r. założył firmę Honda Motor Company, która musiała sprostać rosnącemu popytowi na motorowery. Już rok później do oferty dołącza pierwszy motocykl Dream D-Type z silnikiem o pojemności 98 cm3 i mocy 3 KM. Już w latach 50. Honda zadebiutowała na rynku amerykańskim, a dzięki pojawieniu się w sprzedaży motocykli C100 Super Cub Honda czy, już w 1971 r., Hondy Gold Wing została światowym liderem w produkcji motocyklów.

Pierwsze samochody marki Honda

Saichiro Honda ciągle jednak marzył o produkcji własnych samochodów i w końcu sztuka ta mu się udała. Pierwszym samochodem marki Honda była półciężarówka T360, która pojawiła się na rynku w 1963 r. W kolejnym roku pojawiają się sportowe modele S360, S500 oraz S600, które napędzane są silnikami pochodzącymi od motocykli Hondy. W 1965 r. zadebiutowała Honda S800, a dwa lata później Honda N360 z napędem na przednią oś. W 1971 r. Honda konstruuje silnik CVCC, który przystosowany jest do spalania ubogich mieszanek, co przyczyniało się do zmniejszenia spalania. Silnik ten odniósł na tyle duży sukces, że kupiły go od Hondy m.in. Ford, Toyota czy Chrysler.

Najpopularniejsze modele Hondy

Największy przełom w samochodowej części działalności Hondy miał miejsce w 1972 r. wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic. Był to pierwszy kompaktowy model tej japońskiej marki, który od początku sprzedawany był także na rynku amerykańskim, gdzie przewyższał rywali dużo niższym spalaniem. W 1976 r. do oferty dołączyła Honda Accord, która początkowo sprzedawana była jako model z segmentu kompaktów, a później urosła i rywalizowała z innymi modelami klasy średniej. Na bazie Civica drugiej generacji w 1978 r. powstało sportowe coupe Honda Prelude, które dostępne było także w wersji odsuwanym dachem.

W 1982 r. Honda nabyła brytyjską markę Rover, przy współpracy z którą powstała m.in. Honda Legend, luksusowy model japońskiej marki. W 1986 r. Honda stworzyła luksusową markę Acura, która miała rywalizować z amerykańskimi markami. W 1994 r. japoński koncern rozstał się z marką Rover, która trafiła pod skrzydła BMW.

Ważnym modelem w historii Hondy był także produkowany od 1990 r. sportowy model NSX z centralnie umieszczonym silnikiem.

Współczesne modele Hondy

W latach 90. minionego wieku rozpoczęła się większa ekspansja Hondy na europejskim rynku. Obok najważniejszych modeli, czyli Civica oraz Accorda, w ofercie dostępne były także m.in. sportowa Honda S2000, SUV-y Honda CR-V i HR-V, a także sportowe coupe CR-Z.

Ekologiczne samochody Hondy

Honda jest też jednym z pionierów wprowadzania modeli z ekologicznymi napędami. Już w latach 90. pojawiają się pierwsze ekologiczne samochody Hondy, m.in. prototypowy model z napędem słonecznym, auto elektryczne Honda EV Plus czy model z napędem na sprężony gaz ziemny. W 2008 r. pojawia się Honda FCX Clarity, która jest jednym z pierwszych na świecie aut z napędem na paliwo wodorowe. Wspomniany wcześniej sportowy model CR-Z również oferowany był z napędem hybrydowym, podobnie jak produkowana od 2000 r. Honda Insight.

 

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Honda

Sprawdź co kierowcy
myślą o Honda

Oceny Aut 9 124 oceny

4,5
~Waldek
Honda Accord VII
Sedan 2.4 i-VTEC 16V Type-S 190KM 140kW
Kupiłem zupełnie przypadkiem. Wcześniej miałem V coupe CD7 2,2 150KM w manualu z rynku europejskiego. Była super, sama przyjemność do czasu aż oberwała w mocno w prawy tył i kasacja. Potem była vi sedan 1,8. Korozja od spodu była zmorą. Przy tankowaniu zobaczyłem vii TypeS na parkingu z kartką o sprzedaży. Decyzja na już i kupiłem Polski salon i potwierdzone 212tyś. kilometrów. Widziałem, że jest po drobnych przejściach. Ale ryzyko opłaciło się. Zaskoczył mnie pozytywnie stan blacharki. Tak od spodu jak i od góry. Od przeglądu olejowego zużyła 0,5 litra na przestrzeni 4 tyś. kilometrów. Po trzech tygodniach padł alternator. Wymiany wymagało koło pasowe na wale korbowym z zimmeringiem i tylne tarcze hamulcowe( jeszcze fabryczne) i klocki hamulcowe. Kupując wiedziałem o nie działającym siłowniku zamka w prawych przednich drzwiach. Co do frajdy z jazdy to nie będę się rozwodził bo jest super. Zużycie paliwa?? Średnio od czasu kupna 10,00litra/100km. Poprzednia vi 1,8 paliła praktycznie tyle samo. VI bieg na trasie robi swoje. Części eksploatacyjne są do wyboru, do koloru. Będę chuchał i dmuchał. Nie wiem czy zmieniłbym na VIII 2,4 TypeS. Jest trochę ciężka.
4,2
~Zil40
Honda HR-V III
SUV 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Fajne auto ale Honda po liftingu 2024 ma problem z android auto Napisałem do Honda: Piszę do Państwa w związku z powtarzającymi się problemami z systemem Android Auto w moim samochodzie Honda HR-V 2024 po liftingu ( i prawdopodobnie we wszystkich hondach hrv po liftingu 2024). Pomimo zainstalowania najnowszej aktualizacji Android Auto z, system nadal nie działa poprawnie. Android Auto zawiesza się, a jedynym tymczasowym rozwiązaniem jest ustawienie języka telefonu na angielski, co nie jest dla mnie satysfakcjonujące. Podjąłem następujące kroki w celu rozwiązania problemu: Sprawdziłem kompatybilność telefonu i samochodu z Android Auto. Używam wysokiej jakości kabla USB. Zaktualizowałem system operacyjny telefonu oraz oprogramowanie infotainment w samochodzie. Sprawdziłem ustawienia Android Auto na telefonie. Zresetowałem system infotainment w samochodzie. Niestety, żadne z powyższych działań nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. W związku z tym zwracam się do Państwa z prośbą o pilne zajęcie się moją sprawą i znalezienie trwałego rozwiązania problemu. odpisali: Szanowny Panie , Jako Producent zgodnie z zapisem w instrukcji obsługi “ Firma Honda nie zapewnia i nie może zapewnić żadnych gwarancji w związanych z wydajnością i funkcjonalnością Android Auto” nie możemy brać odpowiedzialności za działanie programów trzecich. Nie mniej jednak często w przeszłości się zdarzało, iż po kolejnej aktualizacji aplikacji Android Auto bez problemów działała z urządzeniem Honda Connect. Urządzenie Honda Connect odpowiada tylko za wyświetlanie informacji z telefonu jednakże to telefon oraz aplikacja Andorid Auto zarządzają danymi oraz aplikacjami wyświetlanymi na urządzeniu.
4,4
~Civic
Honda Civic VII
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Samochód ogółowo bardzo dobrze się prowadzi i pewnie się nim jedzie, niestety wygłuszenie samochodu jest zrobione z cienkiej maty wygłuszającej przez co jazda w deszczu, gdy odbija się woda od nadkoli, bez radia jest nie do wytrzymania. Ogólnie jest to też ku odejściu od stereotypu mało rdzewiejący egzemplarz, oczywiście jakieś małe oznaki się pojawiają, ale po tylu latach można mu wybaczyć. Niestety silnik TRAGEDIA, podatny na kosztowną awaryjność która może skończyć się remontem silnika, najlepiej wtedy zrobić swap na D16V1 ewentualnie na K20 dla grubszych portfeli gdyż jest wtedy potrzebna przeróbka całej komory silnika, wózka itd, a moje aktualne już 1.6 pasuje idealnie w miejsce starego i nic nie trzeba przerabiać silnik plug&play

Zużycie paliwa 9 909 raportów

5,1
Honda HR-V III
SUV Facelifting 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Mam HR-V po faceliftingu od 1 października 2024 (modelowo 2025, pierwszy rzut na PL). Do tej pory przejechałem 5k i cóż mogę powiedzieć: - poprawione wygłuszenie - ale przy 140 na dłuższej trasie może dokuczać; - poprawione wykończenie i wszystkie klikalne guziki - z przyjemnością klika się wszystko od klimatyzacji i podgrzewania; - przyoszczędzili na wypełnianiu baku paliwa (ta pianka co miała być na całym baku jest może na połowie) - po pełnym zatankowaniu, przy trybie EV na parkingu słychać jak chlupie paliwo; - nagrzewa się bardzo szybko, odmraża szyby piorunem; - ekran bardzo responsywny i bez zacinania (CarPlay bezprzewodowy chodzi bardzo dobrze); - spalanie: miasto 4-5l max; ekspresówka przy tempomacie na 120 - 6.5 do 7.5; autostrada przy tempomacie 140: 8.5l max; - bardzo przyjemnie prowadzi się na zakrętach ale należy pamiętać, że nie jest to sedan/hatchback - trochę się wychyla; - magic seat to game changer - idźcie do salonu i się sami przekonajcie, że wejdzie tam komoda i rower w poprzek; - bardzo jasne, adaptacyjne światła full LED (drogowe działają w blokach i z wyprzedzeniem wyłaczają się, żeby nie oślepiać aut jadących przed nami ani tych z przeciwka a cały czas oświetlają pobocze); - bak tylko 40l więc dłuższa trasa to tankowanie po kilka razy; - kamera do adaptacyjnego tempomatu ma bardzo szeroki kąt widzenia i na lewych łukach potrafi uznać, że auto jadące prawym pasem (eksperesówka/autostrada) jedzie naszym pasem i zwalnia auto; - bardzo dużo miejsca na kolana na tylnej kanapie ale raczej dla 2 osób a nie 3; - polecam dopłacić do wersji środkowej (czujniki martwego pola w lusterkach, elektryczna klapa, grzane fotele+kierownica itd.) - przy upuście w salonie żal byłoby nie skorzystać; - inaczej rozwiązany układ hybrydowy - pierwszeństwo ma zawsze EV (o ile jest naładowana), a silnik spalinowy przy spokojnej jeździe pełni wyłącznie rolę generatora dla EV. Ogólnie - jestem bardzo zadowolony, auto bardziej na miasto ale w trasie w ogóle nie męczy. Lepiej wygłuszone od poprzednika, zdecydowanie bardziej przestronne niż porównywane przed zakupem mazda cx-30 i toyota C-HR. Jakość, przedłużona gwarancja i niskie koszty eksploatacji + bardzo mała utrata wartości.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena