Szukaj

Informacje o Honda

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Jednak japońska firma to nie tylko producent samochodów. W swoim portfolio Honda ma także motocykle, skutery, odrzutowce, urządzenia ogrodowe, a także różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane. Honda jest także największym producentem silników do różnych pojazdów oraz maszyn, w tym m.in. także do łodzi motorowych. 

Historia Hondy

Twórcą marki Honda jest Soichiro Honda, który od najmłodszych lat zafascynowany był różnego rodzajami maszynami i pojazdami. Już w wieku 15 lat opuścił do rodzinny i udał się do Tokio, gdzie podjął praktywki w warsztacie samochodowym, pracując m.in. przy budowie sportowego samochodu Art Daimler. W 1927 r. otworzył własną filię warsztatu samochodowego, w 1929 r. opatentował szprychy metalowe, a rok później założył fabrykę pierścieni tłokowych do małych silników.

Po wojnie, w czasie której jego zakłady zostały doszczętnie zniszczone, powrócił do konstruowania pojazdów. W 1947 r. stworzył pierwszy pojazd marki Honda, którym był motorower z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 cm3. W 1948 r. założył firmę Honda Motor Company, która musiała sprostać rosnącemu popytowi na motorowery. Już rok później do oferty dołącza pierwszy motocykl Dream D-Type z silnikiem o pojemności 98 cm3 i mocy 3 KM. Już w latach 50. Honda zadebiutowała na rynku amerykańskim, a dzięki pojawieniu się w sprzedaży motocykli C100 Super Cub Honda czy, już w 1971 r., Hondy Gold Wing została światowym liderem w produkcji motocyklów.

Pierwsze samochody marki Honda

Saichiro Honda ciągle jednak marzył o produkcji własnych samochodów i w końcu sztuka ta mu się udała. Pierwszym samochodem marki Honda była półciężarówka T360, która pojawiła się na rynku w 1963 r. W kolejnym roku pojawiają się sportowe modele S360, S500 oraz S600, które napędzane są silnikami pochodzącymi od motocykli Hondy. W 1965 r. zadebiutowała Honda S800, a dwa lata później Honda N360 z napędem na przednią oś. W 1971 r. Honda konstruuje silnik CVCC, który przystosowany jest do spalania ubogich mieszanek, co przyczyniało się do zmniejszenia spalania. Silnik ten odniósł na tyle duży sukces, że kupiły go od Hondy m.in. Ford, Toyota czy Chrysler.

Najpopularniejsze modele Hondy

Największy przełom w samochodowej części działalności Hondy miał miejsce w 1972 r. wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic. Był to pierwszy kompaktowy model tej japońskiej marki, który od początku sprzedawany był także na rynku amerykańskim, gdzie przewyższał rywali dużo niższym spalaniem. W 1976 r. do oferty dołączyła Honda Accord, która początkowo sprzedawana była jako model z segmentu kompaktów, a później urosła i rywalizowała z innymi modelami klasy średniej. Na bazie Civica drugiej generacji w 1978 r. powstało sportowe coupe Honda Prelude, które dostępne było także w wersji odsuwanym dachem.

W 1982 r. Honda nabyła brytyjską markę Rover, przy współpracy z którą powstała m.in. Honda Legend, luksusowy model japońskiej marki. W 1986 r. Honda stworzyła luksusową markę Acura, która miała rywalizować z amerykańskimi markami. W 1994 r. japoński koncern rozstał się z marką Rover, która trafiła pod skrzydła BMW.

Ważnym modelem w historii Hondy był także produkowany od 1990 r. sportowy model NSX z centralnie umieszczonym silnikiem.

Współczesne modele Hondy

W latach 90. minionego wieku rozpoczęła się większa ekspansja Hondy na europejskim rynku. Obok najważniejszych modeli, czyli Civica oraz Accorda, w ofercie dostępne były także m.in. sportowa Honda S2000, SUV-y Honda CR-V i HR-V, a także sportowe coupe CR-Z.

Ekologiczne samochody Hondy

Honda jest też jednym z pionierów wprowadzania modeli z ekologicznymi napędami. Już w latach 90. pojawiają się pierwsze ekologiczne samochody Hondy, m.in. prototypowy model z napędem słonecznym, auto elektryczne Honda EV Plus czy model z napędem na sprężony gaz ziemny. W 2008 r. pojawia się Honda FCX Clarity, która jest jednym z pierwszych na świecie aut z napędem na paliwo wodorowe. Wspomniany wcześniej sportowy model CR-Z również oferowany był z napędem hybrydowym, podobnie jak produkowana od 2000 r. Honda Insight.

 

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Honda

Sprawdź co kierowcy
myślą o Honda

Oceny Aut 9 160 ocen

4,9
~Jarek
Honda CR-V IV
SUV Facelifting 2.0 i-VTEC 155KM 114kW
Jeśli ktoś szuka auta, która jeździ i się nie psuje to zdecydowanie polecam. CR-V jeździłem 9 lat, kupiona w salonie Hondy, regularne przeglądy przez okres gwarancji w ASO a później u lokalnego mechanika znającego się na Hondzie. Niezniszczalne i legendarnie trwałe mechanicznie auto. Zadbane odwdzięcza się TOTALNĄ niezawodnością. Gdyby ktoś kazał mi objechać świat dookoła i miałbym na szybko wybrać auto, któremu bym zaufał w takiej podróży, byłaby to Honda C-RV. Zamieniłem na Lexusa RX 2023 i pomimo różnicy klas, brakuje mi w Lexie kilku praktycznych rozwiązań z CR-V, jak choćby świetnego i ustawnego kształtu bagażnika.
4,9
~Aaaaaaa
Honda HR-V III
SUV Facelifting 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Autem jeździ żona , pokonuje trasy miejskie i podmiejskie, średnio 40-50 km dziennie , spalanie średnie 5 litrów, zgaduje że ja zszedłbym niżej . Auto dobrze wykonane , to jest moment w hondzie gdzie wchodzi na wyższy poziom jak Mazda parę lat temu i to czuć. Odbierałem auto z salonu , przejechałem drogę do domu 370km, z czego około 330 po autostradach , tempomat na 125km, pod domem spalanie 5.7 l, niewiem skąd ludzie biorą opinie że powyżej 8 nawet 10, bzdura…. Może przy 150 to się zgodzę. Aczkolwiek auto trzeba dopasować do swoich potrzeb i do otoczenia w którym będzie użytkowane , w kwestach miasto , podmiejska jazda w większości przypadków do 100km/h uważam że HR-V jest najlepszym wyborem , lepsza niż Toyota , lepsza niż Mazda , oglądałem cx30, ciasna , Toyota chr słaba po prostu.
3,7
~paweł
Honda Accord VII
Sedan 2.0 i-VTEC 16V Sport 155KM 114kW
Czas podsumowac Hankę.Zapadła decyzja o sprzedazy a raczej półsprzedaży w rodzinie....cóż....Auto wdzięczne pomimo wad,cieszy oko ,niestety dramatycznie się zestarzało....Gdybym miałe sie wrócić i kupić je jeszcze raz nascie lat temu to bym kupił ale teraz niestety czuć juz wiek konstrukcji....Plusy -bardzo ładne,jak trafisz na silnik bez wad to naprawdę jest pancerny,miło sie nim jeździ/jeździło...Piszę jeździło bo teraz przesiadka chocby z słuzbowego Superba czy Tonale zony zaczyna meczyc....Pierwsze wrażenie jakby nie chciało jechać.....Wady...Jak trafisz na silnik sprzed poparawek K20a6 to albo panewki,albo zatarcie albo lejesz tyle oleju ile benzyny :) Przesadzam bo akurat ja miałem szczęście i silnik jest w 20to letnim aucie jak nowy.Dalej z wad - fatalna jakośc wnętrze,plastiki,tapicerka (nie mam skóry) no i rdza w zasadzie nieustająca walka.....To auto nigdy nie było autem sportowym ale sprawnym transportem i wrazenia były lepsze niz np w 2-litrowej Lagunie z tamtych czasów czy Vectry tamtych czasów..Jeździełm. Hanka wyrażnie przyjemniejsza..Aaaaa...zapomniałem o największym plusie -auto stosunkowo mało traci w porównaniu z innymi markami -taki urok Polski i opinii o Hondach..
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena