Kompaktowy sedan niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2009 roku, od 2011 roku dostępny w Europie. Prace nad stworzeniem modelu Emgrand rozpoczęły się już w 2006 roku i trwały dwa lata. W 2011 roku samochód został poddany face-liftingowi. Oprócz podstawowej wersji (4-drzwiowy sedan) dostępny również jako 5-drzwiowy hatchback, nazwany EC7-RV. Emgrand jest jednym z pierwszych chińskich aut, które zdobyło cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Przed Geely jeszcze długa droga do przekonania świata, że swoją marką firmuje dobre samochody. Pierwsze kroki już zostały zrobione. Auta z Japonii, a potem z Korei też od czegoś zaczynały. Emgrand to zapowiedź czegoś lepszego.
~Powagosław
Åšrednio obchodzi mnie skÄ…d jest ta pokraka i czy chiÅ„ska motoryzacja nauczyÅ‚a siÄ™ już skÅ‚adać cztery koÅ‚a, podwozie i karoseriÄ™ tak, by trzymaÅ‚y siÄ™ w jednym kawaÅ‚ku nie tylko na obrazku. DziÄ™ki temu autu, myÅ›lÄ™ sobie, że Polonez Caro wcale nie byÅ‚ taki zÅ‚y…
~Luzacjusz