Można śmiało rzec, że wprowadzenie do produkcji Beetle'a 2012 w wersji bez dachu jest w zasadzie 100-procentowo pewne. Śmiało można też rzec, że kolejny Garbus bez dachu będzie wyglądał niemal tak, jak pokazany w kwietniu 2012 prototyp e-Bugster Speedster. Skoro już o nim mowa, warto nadmienić, że oprócz braku stałego dachu koncepcyjny Volkswagen wyróżnia się napędem elektrycznym. Jego 114-konny silnik elektryczny pozwala przyspieszyć do "setki" w 10,8 sekundy, a akumulator litowo-jonowy umożliwia przejechanie 160 km bez potrzeby ładowania (samo ładowanie odbywa się przy użyciu gniazda 120V lub 240V albo z wykorzystaniem systemu rekuperacji). Z zewnątrz e-Bugster wyróżnia się na tle "zwykłego" Beetle'a innymi zderzakami czy efektownymi, 19-calowymi felgami, wewnątrz zaś nie czterema, a tylko dwoma miejscami siedzącymi.