Gamę usportowionych produktów Volkswagena, sygnowanych mianem "R-Line", uzupełniła we wrześniu 2012 roku wyjątkowa wersja Beetle'a. Podobnie jak w przypadku innych modeli należących do serii, nowoczesnemu "Garbusowi" nie zafundowano ani zastrzyku dodatkowej mocy i dodatkowego momentu obrotowego, ani też obniżonego, super-sztywnego zawieszenia. Zamiast tego zaproponowano zderzak przedni z potężniejszymi wlotami powietrza, zderzak tylny z dyfuzorem, progi boczne ze specjalną nakładką, efektowne felgi w rozmiarze 18 lub 19 cali, sportowe siedzenia z "oddychającą" tapicerką, szereg detali wykończonych skórą, a wszystko dopełniono wszechobecnymi emblematami wersji. Volkswagen Beetle R-Line został zaoferowany w trzech wariantach silnikowych - benzynowych 1.4 TSI/160 KM i 2.0 TSI/200 KM oraz wysokoprężnej 2.0 TDI/140 KM.