Czy 5-drzwiowe auta zawsze górują nad tymi z jedną parą drzwi? Zdecydowanie nie! Doskonałym na to dowodem są samochody terenowe (nie mylić z podniesionymi "osobówkami" zwanymi SUV-ami). Kiedy autu tej klasy przyjdzie zmierzyć się wertepami, może okazać się, że tam, gdzie 5-drzwiowy model zawiśnie na podwoziu, albo nie będzie w stanie przecisnąć się między drzewami, "3-drzwiówka" pokona przeszkody bez zadyszki. Dlatego też przygotowując Land Cruisera 150, Toyota zdecydowała się nie rezygnować z mniejszej wersji, ograniczając jedynie jej ofertę do krótszej listy wyposażenia i jednego, wysokoprężnego silnika (3.0 D-4D o mocy 190 KM). Rzecz jasna, ze względu na mniejsze gabaryty i gorszą funkcjonalność, 3-drzwiowy wariant ma zaledwie śladowy udział w wynikach sprzedaży Land Cruisera.