A jednak Auris! Choć spekulowano, czy Toyota powróci do (legendarnej już) nazwy Corolla, po raz drugi swój kompaktowy model ochrzciła przydomkiem Auris. Co znacznie ważniejsze, samochód otrzymał całkowicie nową stylistykę, przeprojektowane od A do Z wnętrze oraz garść najświeższych technologii. Dzięki temu, nadwozie zyskało na wyrazistości, wnętrze na jakości materiałów, bogactwie wyposażenia, przestronności i pakowności (kufer liczy 360 litrów), a konstrukcja mechaniczna na sztywności, lekkości (masa własna spadła o 40 kg) czy generowanym zużyciu paliwa. Skoro już mowa o właściwościach "eko", warto wspomnieć, że u boku dwóch silników benzynowych (1.3 i 1.6) oraz jednego wysokoprężnego (1.4), w ofercie znalazła się hybryda łącząca 1,8-litrowego "benzyniaka" z "elektrykiem". Podobnie jak poprzednik (ale i część ostatnich Corolli), Auris II produkowany jest w brytyjskim Derbyshire.