Z uwagi na swoją dynamiczną sylwetkę obfitującą w ostre linie i agresywne detale, a także sztywno zestrojone zawieszenie, Ibiza piątej generacji jest doskonałym materiałem na małego hot-hatcha. Mimo to, dopiero 4 lata po jej premierze Seat zdecydował się na przygotowanie odmiany Cupra, którą możemy oglądać na poniższych fotografiach w przedprodukcyjnej formie. Jak widzimy, charakter auta podkreślono z zewnątrz wściekle żółtym lakierem, agresywnie wyprofilowanymi zderzakami, centralnie zamontowaną końcówką wydechu czy 17-calowymi obręczami. We wnętrzu pojawiły się z kolei sportowe fotele obszyte dwukolorową skórą, spłaszczona u dołu kierownica czy inny niż w serii zestaw wskaźników. Pod maską znalazł się natomiast najciekawszy punkt auta, a mianowicie 1,4-litrowy motor TSI rozwijający 180 KM oraz 250 Nm. Sprzężono go z 7-biegową skrzynią DSG i elektronicznym dyferencjałem XDS.