Premiera pierwszego Cayenne z silnikiem diesla, a jednocześnie pierwszego Porsche z tego typu motorem, była prawdziwą rewolucją - nieprzychylnie odebraną przez zagorzałych fanów marki, ale za to bardzo pozytywnie przez klientów. Debiut Cayenne w wersji S Diesel nie wywołał już takich emocji, choć sam silnik kryjący się pod jego maską jest w stanie wywołać szybsze bicie serca - 4,2-litrowy, 8-cylindrowy, podwójnie turbodoładowany motor legitymuje się mocą 382 KM i momentem obrotowym 850 Nm, co pozwala mu katapultować nielekkiego SUV-a do 100 km/h w 5,7 sekundy, a przestawać przyspieszać przy 252 km/h. Dzięki nowoczesnej technice, nie przeszkadza to mu dbać o portfel właściciela - Porsche Cayenne S Diesel spala 8,3 l ON/100 km, co w połączeniu ze 100-litrowym zbiornikiem paliwa daje nam aż 1205-kilometrowy zasięg.