Przygotowanie przez Porsche modelu Cayenne GTS nie było dla nas absolutnie żadną niespodzianką. Bo skoro stuttgarcka marka bez końca rozszerza ofertę supersportowej "911-ki", to dlaczego nie miałaby robić tego także w przypadku SUV-a. GTS został na szczęście skrupulatnie odróżniony od innych wersji. Z zewnątrz dołożono bowiem unikalne 20-calowe koła, jak również body-kit nadwoziowy zawierający nowy przedni zderzak, poszerzone progi i nadkola oraz charakterystyczny spojler dachowy. Wewnątrz pojawiły się z kolei sportowe fotele obszyte skóą czy akcenty ozdobne z alcantary. Najpoważniejsze zmiany dotyczą mechaniki - GTS ma obniżone zawieszenie z systemem PASM oraz wolnossący silnik 4.8 V8 rozwijający aż 420 KM. Ten ostatni w połączeniu z 8-biegowym "automatem" i napędem wszystkich kół, potrafi rozpędzić auto do "setki" w 5,7 sekundy i pozwala osiągnąć 261 km/h.