Przygotowując kolejną już generację 911 Cabrio, oznaczoną kodem 991, Porsche nie zdecydowało się na poważniejsze modernizacje stylistyczne - charakterystyczna sylwetka czy okrągłe reflektory pozostały bez zmian. Zupełnie inaczej spece ze Stuttgartu podeszli do kwestii mechaniki - auto zostało naszpikowane najświeższymi technologiami, co pozwoliło poprawić prowadzenie czy obniżyć spalanie, jakże ważne w czasach wszechobecnej ekologii. Skoro już o spalaniu mowa, prezentowana wersja Carrera S, napędzana 3,8-litrowym, 400-konnym bokserem, zużywa (przynajmniej wg danych producenta) niecałe 10 l/100 km. Osiągi? 4,7 sekundy od 0 do 100 km/h oraz ponad 300 km/h prędkości maksymalnej. Mocarny silnik otwartego Porsche sprzężono z 7-stopniową przekładnią manualną i opcjonalną skrzynią PDK.