Wchodząc na rynek w 1984 roku, Peugeot 205 GTi z marszu stał się jednym z najpoważniejszych graczy wśród hot-hatchów. Debiutującemu w 2012 roku modelowi 208 GTi raczej nie uda się wskrzesić legendy "205-ki", ale z pewnością znajdzie wielu amatorów. Magnesem na klientów jest przede wszystkim to, co kryje się pod jego maską - 1,6-litrowy, 4-cylindrowy "benzyniak", który dzięki pomocy turbo potrafi wykrzesać z siebie 200 koni oraz 275 niutonometrów. Dzięki niemu, a także 6-biegowej skrzyni manualnej, możemy przekroczyć barierę 100 km/h po niecałych 7 sekundach od startu. Osiągnięcie takiego wyniku "w realu" ułatwia zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce zmodyfikowane specjalnie pod kątem dynamicznej jazdy. Porządna mechanika to jednak nie wszystko, dlatego Peugeot 208 GTi przyciąga do siebie także stylistyką - 17-calowymi felgami, lekkim ospojlerowaniem nadwozia, LED-owym oświetleniem oraz garścią sportowych detali wewnętrznych.