Jako luksusowa terenówka najwyższej klasy, klasa GL oferowana jest wyłącznie z przepotężnymi jednostkami napędowymi. Nie powinno dziwić więc, że na szczycie gamy silnikowej znajdziemy prawdziwego potwora - topowa wersja AMG została wyposażona w 5,5-litrowe, podwójnie turbodoładowane V8 generujące monstrualne 557 KM oraz 760 Nm. Wartości te przenoszone są na 4 koła za pośrednictwem 7-biegowego "automatu", a cały zestaw pozwala osiągnąć "setkę" po 4,9 sekundy od ruszenia i rozpędzić się do ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Oprócz silnika rodem z supersamochodu, GL 63 AMG wyróżnia się na tle słabszych (ale nie słabych) odmian poprawionym zawieszeniem, super-wydajnymi hamulcami, body-kitem nadwozia, aż 21-calowymi kołami, jak i ekskluzywniej niż w serii wykończonym wnętrzem.